Üç kapılı olması otomobili daha
sportif bir görünüme büründürüyor.
Keskin hatların sayısı çok fazla olmamasına
rağmen önemli bir sportiflik
elde edilmiş. Beyaz rengin araca
çok yakıştığını notlarımız arasına
eklemek isteriz. Bütününe bakıldığında
biraz sade bir tasarım olmasına
rağmen çekici görünmeyi başaran
aracın çamurluklarının içine
kadar uzanan büyük farları da dikkat
çeken yanlarından. Çamurlukların
içine, sarkan stoplar da çekici
görünüyor.
Yaşam alanında öncelikle tarafa
iniş binişleri kontrol ettik. Kolay
katlanan ön koltuklar sayesinde
arka sıraya rahat ulaşılıyor. Fakat
koltukların eski halini alması biraz
zor olduğu için, ön tarafta bulunanların
yeni bir ayar yapması gerekiyor.
Uzun dingil mesafesi sayesinde yaşam
alanı beklediğimizden daha
geniş. Geniş yaşam alanına rağmen
arka tarafta bulunanlar camların
küçük ve açılmayan yapısından şikayet
edecektir.
Beğenimizi kazanan bir kokpit
ve orta konsol tasarımına sahip olan
aracın, kumanda elemanlarının kullanımı
da kolay. Dikine yerleştirilen
havalandırma kanalları orta konsolun
bulunduğu bölüme sportif bir
hava katıyor. Kalın ve ele iyi oturan
direksiyon simidinin üzerindeki kumandalar
kolay kullanılıyor. Yol bilgisayarının
kumandasının bu bölümde
olması da önemli bir farklılık.
Büyük ve okunaklı göstergelere
sahip olan aracın vites konsolunun
olduğu bölümde kalite sorunları
görülüyor. Bazı yerlerde yaşanan
işçilik ve montaj hataları da göze çarpıyor.
Koltukların minder kalitesi ve
yan destekleri ise ortalamaların üzerine
çıkamıyor. Eşya gözlerinin sayısı
yeterli. Görüş açıları ise arka tarafta
ve kalın A sütunu nedeniyle ön
tarafta sıkıntılı. Sessizlik ve müzik
sistemi ise beklentileri karşılıyor.
Sürüş özellikleri, iyi dengelenmiş
sertliğiyle beğenimizi kazandı.
Limitlerimizi biraz daha zorlayarak
yaptığımız her denemenin ardından
ProCee’d beklediğimizden daha iyi
bir performans ortaya koydu. Önden
kayma sadece limitlerini çok zorladığınız
anlarda ortaya çıkıyor. Arkadan
kayma konusunda ise araç
çok iyi bir direnç gösteriyor. Direksiyon
sistemininse daha iyi olması
gerekiyor: Simit başarılı ama yönlendirme
kabiliyeti çok iyi değil.
Aracın 5 ileri oranlı manuel şanzımanı
ise bize önemli bir zorluk yaşatmadı.
Ancak hızlı otoyol kullanımlarında
şanzıman oranları nedeniyle
üst devirlerde kalınıyor ve bu
durum, hem tüketimin hem de araç
içine yansıyan gürültünün artmasına
neden oluyor.
126 HP güç üreten benzinli ünite
ise üst devirlerde olmayı seviyor. Alt
devirlerde sakin ve uslu bir çalışma
karakterine sahip olan motor, üst devirlere
tırmanıldığında, işte benim
yerim burası diyor. Performans açısından
beklentilerimizin üzerine çıkan
motorun, boşluk yaşatmaması,
daha doğrusu bunun çok fazla hissedilmemesi
de olumlu bir özellik.
Sonuç
Kia ProCee’d farklı bir otomobil arayanlar için
iyi bir seçenek. Keyifli ve dinamik bir tasarıma
sahip olan otomobil geniş bir yaşam alanı
sunarak, özellikle arka tarafta bulunan yolcuların
rahat etmesini sağlıyor. Burada büyük
bir cam olabilse, çok daha iyi olurdu. Kullanımı
açısından sıkıntı yaşatmayan otomobil,
üst limitleri bile kaldırabileceğini
açık bir şekilde ortaya koyuyor. Fiyat etiketi
de onu tercihler arasına aldırıyor.
Bir yanıt yazın