Volkswagen CC için rahatlıkla
“karizmatik maço” diyebiliriz.
Agresif hatlarını son derece kibar
detaylarla birleştiren otomobil, dikkatleri
ilk bakışta üzerine toplama
konusunda ustalardan biri. Coupe
karakterini çok iyi bir şekilde vurgulayan
CC, aynı zamanda kışkırtıcı
detayları ile de ön plana çıkıyor.
Ülkemizde 1.4 lt 160 HP TSI, 2.0
lt 211 HP TSI, 2.0 lt 140 HP TDI ve
2.0 lt 170 HP TDI motor seçenekleri
bulunan CC’nin satış fiyatı ise 37 bin
900 Euro’dan başlıyor. Tüm CC’ler
en fazla keyif veren şanzımanlardan
biri olan DSG şanzımanla kombine
ediliyor.
Tasarım konusunda çok fazla söze
gerek olmadığını düşünüyoruz.
Çünkü CC, fotoğraflarına bakıldığında
bile sayfalarımızdan fırlayacakmış
gibi görünüyor. Aracın akıcı
çizgileri derin izlerle birleştirilmiş
ve hangi açıdan bakarsanız bakın
etkileyici görünmeyi çok rahat bir
şekilde başarıyor.
Yaşam alanı konusuna öncelikle
kalite seviyesinin çok beğeni topladığını
söyleyerek başlayalım. Hatta
“bu tip otomobillerden beklediğimiz
ne varsa bulduk” desek yeridir.
Zarif görünen yaşam alanı elbette
diğer VW modelleri ile benzer bir
tasarıma sahip. Kullanım açısından
önemli bir sıkıntı yaşatmayan yaşam
alanında, koltukların deri, kumaş ve
kadife karışımı olması da hoş bir
uygulama. Sade olmasına rağmen
hareketli görünen yaşam alanında
genişlik ön tarafta tüm isteklere rahat
cevap veriyor. Arkadaysa coupe
formun getirdiği neden olduğu baş
mesafesi biraz sıkıntısı yaşanıyor.
Sessizlikte de iddialı olan CC, sportif
tatlarla konforu bir arada sunuyor.
CC’nin sürüş karakteri konusunda
da önemli artıları olduğunu söylememiz
gerekiyor. ~Bizlerin hoşuna
giden en önemli detay sürüş sırasında
verdiği his oldu. Yola sağlam
bastığını daha ilk anda hissettiren
otomobil, direksiyon tepkileri ile
keyif verirken, güvenli olduğunu
da açık bir şekilde ortaya koyuyor.
Süspansiyon sisteminin çalışma karakteri
de oldukça iyi: Hem güvenlik
hem de konfor beklentilerini karşılayabiliyor.
Otoyol kullanımlarında
yüksek hızlara çıkıldığında izine
sadık kalan CC, büyük boyutlarına
rağmen daha küçük yapılı bir aracın
kullanım rahatlığını sunuyor.
Küçük hacim sihirbazı 1.4 TSI
motor, 160 HP güç üreten versiyonuyla
bu araçta da beğenimizi
kazandı. Özellikle bu motorun çıkardığı
mekanik sesler son derece
keyif verici. Turbo sesini duymayı
sevenler bu motor seçeneğinden
çok etkilenecektir. Atak bir karakter
ortaya çıkaran motora elbette DSG
adı verilen etkileyici bir çift kavramalı
şanzıman eşlik ediyor.
Bu
ikilinin verdiği performans, sürüş
keyfi ve eğlence istendiği zaman
ekonomik tüketim sonuçları ile de
çok rahat bir şekilde buluşturulabiliyor.
Gitmek kadar durmasını da
bilen otomobillerden biri olan CC,
panik fren sırasında her seferinde
izinin üzerinde çok rahat bir şekilde
kalıyor.
Sonuç
Volkswagen CC en
baştan söyleyelim
farklılık arayanların
otomobili:
Tasarımı ile ön
planda ve çok
kolay bir şekilde
fark ediliyor. Eğer
“dikkat çekmek bana göre değil diyorsanız”
CC buna da uyum sağlıyor ama
onun asıl görevi havasını atmak. Yaşam
alanında diğer VW modelleri ile benzer
bir tasarımı olsa bile bu yapı etkileyici
görünüyor ve konforla birlikte sportif
duygulara da hitap ediyor. Performans
konusunda ise 160 HP güç üreten TSI
motorun DSG şanzıman ile buluşmasının
sonuçları beklendiği gibi son derece
iyi. Eğlencesi sürüşlere de izin veren
CC, istendiği zaman ekonomik tüketim
değerlerine imza atan bir otomobile de
rahatlıkla dönüşüyor.
Bir yanıt yazın