Essen Motor Show 2011’de dikkat
çeken standlar arasında Brabus da
vardı. Fuarın ardından en çok konuşulan
otomobillerden biri de Brabus
SLS AMG Roadster oldu. Bu yeni roadster
tasarımı ve performansı ile oldukça dikkat
çekiyor.
Brabus, yeni SLS AMG Roadster’i modifiye
ederken kullanılan karbon fiber teknolojisini
havacılık endüstrisinden adapte etti. Karbon
fiber parçalar gövde renginin zıt renklerinde
seçilerek, araçta yapılan işlemlerin dış tasarıma
da yansıtılması sağlandı. Ön spoylerle
başlayan aerodinamik yapı görsel olarak kendini
hemen belli ediyor. Ön aksın üzerindeki
kaldırma gücünü de olumlu yönde etkileyen
bu spoyler, tampona da oldukça şık bir hava
katıyor. Tamponun yan hava girişlerindeki
hava ızgaraları da aerodinamik kitten nasibini
almış. Yan kısımdaki aerodinamik efektler
arka çamurluğun alt kısmında da kullanılmış.
Arka tamponun alt kısmındaki difizörler de
Brabus’un sihirli dokunuşları arasında. Bagaj
kapağındaki spoyler kibar ve son derece etkili
bir tasarıma sahip.
SLS Roadster’in yukarıya değil de, normal
açılan kapılarından içeri girerken Brabus’un
ilk imzasının marşpiyede olduğunu görüyoruz.
Aydınlatmalı Brabus logolu kapı eşikleri
hemen dikkat çekiyor. Gösterge paneli de
diğer Brabus modifiyeli araçlarda olduğu
gibi değiştirilmiş. 400 km/s maksimum hızın
bulunduğu yeni gösterge paneli sürücüsünü
kışkırtıyor. Direksiyon simidi ve pedallar da
değişimden nasibini almış. Deri işçiliğinde
Brabus yine üstünlüğünü bu otomobilde de
gösteriyor. Brabus’tan bu SLS’i spariş verirken
deri veya alkantara seçeneğini alabiliyorsunuz.
Ayrıca ahşap, alüminyum ya da karbon
fiber ekipmanları aracın içinde kullanabiliyorsunuz.
Brabus SLS AMG Roadster’de monolok F
Platinum Edition çapraz kollu jantlar kullanılmış.
20 ve 21 inç çapındaki jantlar önde ve
arkada farklı ebatlarda sunuluyor. Bu araca
uygun olan lastikler Yokohama firması tarafından
tedarik ediliyor.
Blistein ile iş birliği ile geliştirilen süspansiyon
sistemi 40 milimetre kadar alçaltılabiliyor.
Orta konsoldaki bir butonla ayarlanabilen
süspansiyon sistemi sayesinde, konforlu veya
sportif araç kullanma imkanı sunuluyor.
Duruşta ekstra yüksek konumda bulunan
Brabus SLS Roadster’te süspansiyon sistemi,
araç hızlanmaya başladığında normal konuma
geçiyor. 30 km/s’nin üzerindeki hızlarda
devreye giren bu sistem özellikle aracın burnunun
normal seviyeye inmesini sağlıyor. Ardından
daha da alçaltmak isterseniz içerideki
butonla bu işlemi yapabiliyorsunuz.
Sportiflik SLS Roadster’de sadece dış görünümle
olmadı. Brabus mühendisleri kaputun
altına da dokunmadan etmediler. Brabus
motor uzmanları 6.3 lt V8 motoru bu araçta
kullandı. Brabus B63 S kodlu bu motor, ilk
etapta oldukça yüksek devirli olması ile dikkat
çekiyor. Bu motorun performans kitinde
ateşleme, özel enjeksiyon, yazılım, motor
elektronik sistemleri ve yüksek performans
egzozları kullanılıyor. Hafif titanyum malzemeden
üretilen egzoz sistemi 84 mm çapındaki
4 adet çıkışla son buluyor. 12 kg daha hafif
olan bu egzoz, ağırlık konusunda da araca
avantaj sunuyor. Bu egzozun bir başka özelliği
de kokpitten kumanda edilebilmesi. Kokpitten
devreye giren kelebekle egzoz, standarttan bir
araçtan yarış otomobili ses çıkartmaya başlıyor.
Tüyleri diken diken eden bu ses sürücüyü
olduğu kadar otomobilin civarında bulunan
herkesi tahrik ediyor. 611 HP gücünde olan
Brabus SLS AMG Roadster, görünümü kadar
gücünün de sınırlarını zorluyor. Türkiye’de
F355 Otomotiv tarafından Brabus’un SLS AMG
Roadster modelini sipariş vermek mümkün.
Bir yanıt yazın