Genel

Subaru hedefi 12’den vurdu

Bakalım Subaru, XV ile hedefi 12’den vurabilecek mi?

Subaru, crossoverdan spora
kadar farklı sınıflarda özel
modeller üreten, boxer gibi
özel teknolojilere sadık kalan
ve özel bir hayran kitlesine sahip
olan çok özel bir Japon markası.
Bu durum son dönemlerde açıkçası
biraz değişim göstermişti. Impreza
modeli ile gönüllere taht kuran,
Forester gibi modelleri ile satış rakamları
açısından güzel dönemler
yaşayan Subaru, son dönemlerde ise
biraz arka planda kalmıştı.

Subaru, XV adlı modelin ortaya
çıkması ile birlikte Avrupa pazarlarında
daha fazla ön planda olmak istiyor.
Impreza’nın farklı versiyonları
ile karşımıza çıkan ve bu aracı spor
otomobilden, halk tipi otomobile
çevirme yolunu deneyen Subaru,
bu stratejinin ardından en belirgin
sıçramasını XV ile yaptı. Yeni
Impreza’nın karakterini kullandığı
da dile getirilen XV, aynı zamanda
bu iddialı modelin geleceği hakkında
da önemli fikirler veriyor.

Türkiye pazarına verilmeye başlayan
XV’nin motor kaputunun
altında 1.6 lt’lik benzinli ünite yatarken,
otomatik şanzıman (CVT)
ile kombinasyon da yapılabilmesi
olumlu bir özellik. Elbette istendiğinde
manuel şanzıman seçeneğiyle
de satın alınabiliyor. Aynı zamanda
dört tekerlekten çekiş sistemi de
Subaru XV’nin beraberinde getirdiği
önemli artılar arasında yer alıyor.

Benzinli motorun yanı sıra 2.0 lt’lik
dizel ünitenin bulunduğu bir seçenek
de var. Fakat dizel motor seçeneği
hem yüksek hacimli olması,
hem de sadece 6 ileri oranlı manuel
şanzımanla satın alınabilecek olmasından
dolayı, benzinli versiyondan
daha az satması bekleniyor.
XV’nin 1.6 lt benzinli motorla
satış fiyatı 70 bin 861 TL’den başlarken,
en yüksek fiyatına da 2.0 lt
dizel motor ile ulaşıyor ve fiyatı 134
bin 497 TL oluyor.

~Denge onun ustalığı


Testimize 1.6 lt benzinli motoru,
CVT şanzımanı ile konuk olan
araç, Simetrik Sürekli Dört Çeker
sistemi ve Subaru’nun Boxer motor
teknolojisini kullanarak daha en
baştan gönlümüzü kazandı. Sürüş
karakteri açısından yaptığımız incelemelerde
XV, öncelikle dengeli yapısı
ile küçük bir şov yaptı. Subaru
otomobillerinin dengeli ve güvenli
yapısı bu araçta da aynen karşımıza çıkarken, yol tutuş karakteri onun
en önemli kozlarından biri olacak.

Kağıt üzerindeki teknik verilerine
baktığımız zaman, aslında 1.6
lt’lik ünitenin biraz daha fazlasını
vermesini beklerdik. 5600 d/d’de
116 HP güç ve 4000 d/d’de 150 Nm
tork sunan Boxer motor, bu verilere
baktığımız zaman biraz hayal
kırıklığı yaşattı. Pazardaki rakip 1.6
lt’lik motorların, turbo teknolojisiyle
180 HP hatta biraz daha üzerini
zorladığı bugünlerde, Subaru’nun atmosferik
motoru kağıt
üzerinde biraz
cılız göründü.

Fakat sonrasında,
yaptığımız performans denemelerinde
onu biraz fazla hafife
aldığımız düşündük. Yol ortalamalarının
biraz üzerinde kalan bir
hızlanma performansı olsa bile
benzinli motor ihtiyaçlara zorlanmadan
cevap verebiliyor. CVT şanzımanla
otomatik kullanım konforunu
da sunan araç, 0-100 km/s
hızlanmasını 14 saniye civarında
tamamlıyor. Bu sırada ortaya çıkan
tüketim değeri ise 8.3 litre.
Performans ortalamasına baktığımızda,
XV’nin yüksek performanslı
bir araç olmadığını bilerek
satın alanların, sonuçtan memnun
kalacaklarını düşünüyoruz. ~Aynı
durum tüketim odaklı düşününler
için de geçerli olacaktır. 8.3 lt’lik tüketim
birçokları için bekleneni veren
bir değer olacaktır. Start&Stop
sistemini de kullanan XV, şehir
içi kullanımlar sırasında ekonomi
yapabilen araçlardan. Kullanım
sırasında genel olarak sessiz bir
çalışma karakteri
olan
XV’de CVT şanzıman
dan yayılan
bir vızıltı sesi ortaya çıkıyor ama
bu ses çok rahatsız edici boyuta
ulaşmıyor. Yerden yüksek yapısına
rağmen, ağırlık merkezini ayarlama
konusunda tam bir usta olan
Subaru’nun en önemli artısı, kullanım
sırasında kendini gösteriyor.

Sert rüzgarlara rahatlıkla kafa tutuyor
ve izinin üzerinden ayrılmıyor.
Yönlendirme kabiliyeti açısından
baktığımızda da XV beklediğimizi
rahatlıkla verdi. Direksiyon simidi nin üzerinde yer alan kumandaların kullanımında
zorlandık ve sürüş sırasında ellerimiz
bu kumanda elemanlarına temas etti. Bu
kumanda elemanları biraz daha az dışarıya
doğru çıkık tasarlansa çok daha iyi olurdu.
Havalandırma sistemi ise yönlendirme kabiliyeti
ve buğu çözme konusunda usta. Çok
kısa bir süre içinde aracın içi istenen hava
sıcaklığına kolay bir şekilde getirilebiliyor.
Fren performansı konusunda da güvenlik
sınırının altına çok rahat inen XV, panik fren
duruşları sırasında da rotasından sapmıyor.

Yüksek yapı ferahlık katıyor

Koltukların kalitesi ve sürüş pozisyonunun
ayarlanması konusunda da bir sıkıntı
yaşamadık. Görüş konusunda ise XV karşılaştığımız
en başarılı araçlardan biri değil
ama çok önemli bir sıkıntı yaşatmıyor. Orta
konsol üzerine yerleştirilen bilgi ekranı ise
hem çok kullanışlı, hem de sunduğu keyifli
özelliklerle sürüşe eğlence de katıyor. Yaşam
alanının genişliği konusunda başarılı
bulduğumuz araçlardan olan XV, yüksek
yapısı ile ferah bir kullanım alanı da sunuyor.

~Arkadan bakıldığındaysa farklı karakterli bir
araç olan Nitro gibi sıra dışı görünen XV, bu
bölümde çok belirgin bir şekilde agresif ve
çekici görünüyor. Genel hatları ile uyumlu
olan araçlardan biri olması ve göze hoş görünen
detayları ile XV, kompakt SUV sınıfının
tasarım konusunda en çekici aktörlerinden
biri. Son bir söz olarak, bu otomobili satın
alırken, hangi rengi tercih ettiğinizin çok
büyük bir önemi olacağını dile getirelim.
Test otomobilinde olduğu gibi beyaz rengi
ile elit görünen araç, lansman rengi olan turuncuyla
ise hem agresif hem de son derece
karizmatik görünüyor. Bu nedenle bu araçta
renk seçimi aracın karakterinin değişimi
konusunda da önemli bir rol oynuyor.

Sonuç

Subaru XV, kompakt SUV sınıfına çok önemli bir hareket getirecek, bu
kesin. Son yılların yükselen değeri olan kompakt SUV sınıfında XV’nin
önemli işler başaracağı açık. Bu sınıfta yaşanan rekabette önemli paya
sahip olacağını düşündüğümüz XV’nin ortaya çıkması ile birlikte, sınıfın
önemli oyuncuları eskisi kadar rahat olamayacak. Ayrıca XV, Subaru’nun
kompakt modeli Impreza’nın da yeniden nasıl başarılı olacağını da bize
gösteriyor. Uzun süredir sessiz kalan Subaru’nun, yeniden önemli bir
ivme kazanacağını düşünüyoruz. XV şehirde de otoyollarda da çok rahat
edebileceğiniz araçlardan biri.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.