Genel

Superb Scout mu? Hem evet, hem hayır…

Haberimize konuk olan bu otomobil henüz türünün tek örneği,

Ürün yelpazesinin en büyük
modelinde Skoda,
özel modellerden kaçınıyordu.
Bunu bilinçli
mi yoksa VW’nin tavsiyeleriyle
(Octavia RS ve Scout modelleri
gayet başarılı olmuş, Fabia’nın
Scout ve RS modelleri ise olamamıştı)
mi olduğu aslında
önemli değil. Sızan bilgilere
göre Superb Scout’un seri üretime
geçme şansı yok. Bu durum
da küçük özel firmalara, farklı
hatta çok daha iddialı görünümlü
versiyonlar hazırlamak için
imkan tanıyor. İşte Çek firma
Benet Automotive de bunlardan
biri. Normalde RS ve Scout
versiyonlar için Skoda’ya plastik
parçalar üreten Benet bu kez,
Superb’in kendi versiyonunu
hazırlamaya karar vermiş.

Çek Cumhuriyeti’nde yayın
yapan kardeş dergimiz Auto
Tip, bugüne kadar Benet tarafından
modifiye edilmiş Yeti
ve Octavia BT Sport gibi otomobillerin
sürüş izlenimlerini
yayınlamıştı. Ancak meslektaşlarımız,
Superb Scout fikrine ilk
anda biraz kuşkuyla yaklaşmışlar.
Çünkü karoser eklentileriyle
uzayan boyunun, orantıları
bozarak aracın eninin görsel
olarak kaybolup gitmesine neden
olacağını düşünmüşler.

Ancak aracı bizzat gördükleri
anda tüm şüpheleri silinmiş:
Marşpiye ve çamurluk eklentilerini
içeren ve Scout modellerine özgü tamponlarla tamamlanan
optik paket Superb’e gerçekten
yakışıyor. Poliüretandan üretilmiş
bu taş grisi renkli (Audi de
yakın bir rengi allroad modellerinde
kullanıyor) eklentiler
göze çok hoş görünüyor. Alt
kısmında karakter sahibi büyük
bir hava girişine sahip ön tampondaki
yuvarlak sis farları viraj
aydınlatma görevi de yapıyor.

Arka kısımda kullanılan gümüşi
renkli kısım ise koruma
sacı olarak görev yapıyor. Tüm
eklentilerin karosere milimetrik
hassasiyetle yerleştirilmiş
olması, aracın tek parçadan
yontulmuş gibi hissettirmesini
sağlıyor. Peki ya fiyat? Fiyatı
69 bin 100 kron (6 bin 400 TL)
olarak açıklanan paketin montaj
süresi ise sadece 24 saat. Fotoğraftaki
standart renk yerine
farklı bir renk talep edildiğinde
ise 2 hafta beklemek gerekiyor.
Yazımıza, Benet’in farklı
değişikliklerini de içeren bir
otomobili konuk ettik. Örneğin
harika görünümlü jantların
18 inçlik ebadı bu otomobil
için kesinlikle en doğru seçim.
Çünkü daha küçük ölçüde bir
jant seçimi optik pakette sırıtacak,
daha büyükler ise abartılı
kalacaktır. Aracın 2.0 TDI
motorunun gücünü Benet, çip
modifikasyonuyla 170 HP’den
204 HP’ye çıkarmış. Motorun
en alt devirlerden itibaren çok
canlı olmasını sağlayan bu işlemin
maliyeti ise 2 bin 600 TL
civarında.

Gövde kitini Benet, hem 4×4
hem de önden çekişli Superblere
uygun olarak tasarlamış.
Benet’in diğer modifikasyon
opsiyonlarını ise, 6 pistonlu
kaliperler ve 380 mm çaplı fren
sistemi ve iç mekanın lüksleştirilmesi
(piyano boyalı ahşap çıtalar,
deri kaplı gösterge paneli,
özel kapı ve koltuk döşemeleri,
deri direksiyon ve vites kolu…)
oluşturuyor. İç mekan değişikliklerinde
de Benet, mükemmele
yakın işçilik kalitesiyle göz
dolduruyor.

Tek sorun, Octavia Scout
BT Cross’un aksine süspansiyonda
herhangi bir yükseltmenin
olmaması. Elinizde bir
Superb Combi varsa bu sorunu
Skoda’da çözdürebilirsiniz: Kötü
yol paketi adlı seçenekte süspansiyon
18 mm yükseltiliyor.

Modifikasyonların sadece
Benet’in Milovice’deki tesislerinde
yaptırılabiliyor olması, ilgilenenler
için önemli bir sorun
olarak dikkat çekiyor. Ancak
Başkan Josef Zajicek, birkaç ay
içinde yeni ortaklarla bu sorunu
çözeceklerini açıkladı.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.