Genel

Sürprizlerle dolu

Sonata’ya güle güle demek vakti geldi, sonbaharda i40 geliyor.

Yeni otomobiller ile ilk
karşılaşmalar, bir gizemi
de beraberinde
getirirken, bilinmeyeni araştırmak,
yenilikleri keşfetmek
ve sürprizlere şaşırmaya
da yönlendiriyor
bizleri. Hyundai bizleri,
sonbahardan itibaren yeni
i40 ile adeta büyülemek
istiyor. Passat ölçülerinde
bir station wagon karşımda
dururken beni tam beş
kez şaşırttı.

İlk sürpriz: i40 ince düşünülmüş
ayrıntılar ile ikna
edici. Arka koltuk sırtlığı
uzaktan kumanda yardımı
ile arkaya doğru katlanırken,
553 litrelik bagaj
hacmini 1719 litreye kadar
(Passat 603-1731 litre) çıkartıyor.
Bagaj zemininin
altında ufak tefek eşyalar
için ayrıca saklama gözleri
bulunurken, bagaj kısmında
eşyaları sabitlemek
için iki adet bagaj rayı yer
alıyor.

İkinci sürpriz: i40 çok
yer sunuyor. Özellikle arka
koltuk sırasında uzun
boylular bacaklarını uzatabiliyor.
Her ne kadar
ön koltukların biraz daha
büyük olması gerekse de,
sürücü ve ön yolcu yeterli
genişliğe sahip oluyor.

Üçüncü sürpriz: 1.7 litrelik
küçük turbo dizel
motorun tutumlu yapısı.
136 HP güç ve 330 Nm’lik
torka sahip dizel motorun
4.7 lt/100 km’lik yakıt
tüketim değeri için
veriler hiç de fena değil.
Buna karşın VW’de görev
yapan TDI motorlar kadar
saldırgan olmasa da,
Hyundai’in motoru daha sakin bir ses ile kulaklara
hitap etmesini biliyor.
Motor, araç sadece
tam gaz kullanıldığında
gürültülü olurken, sürücüsüne
ufak çaplı bir işkence
yaşatıyor.

~Dördüncü sürpriz: i40
ile konforlu yolculuk.
Mühendisler i40’ın yürüyen
aksamını konfor
odaklı yapılandırdı. Buna
karşın i40’tan bir viraj
mucizesi çıkartamadıkları
gibi direksiyon sistemi
de yeterince hassas
değil. Eğri oturup doğru
konuşalım: i40 sonuçta
bir station wagon, asla bir
spor otomobil değil.

Sürpriz olmayan ise
i40’ın fiyatı. Beklenildiği
üzere VW’den Opel’e
ve Renault’ya kadar tüm
rakiplerine meydan okuyan
Hyundai i40 SW’nin
Style donanım versiyonlu
Almanya satış fiyatı
28.990 Euro. Otomatik
klima, radyo/CD, ön ve
arkada elektrikli camlar,
ön ve arka koltuklarda
koltuk ısıtmanın yanı
sıra 5 yıl garanti ve servis
bakımı gibi ayrıntılar
Style donanımında yer
alıyor. Aynı kalemleri bir
Passat’ta toplamak için
yaklaşık 6 bin Euro’luk
ek bir maliyete katlanmak
gerekiyor.

Beşinci ve son sürpriz:
Şerit asistanı, otomatik
park yardımcısı, geri
görüş kamerası, viraj ve
xenon farları, start/stop
sistemi ve direksiyon ısıtması
gibi opsiyonel donanımlar
sayesinde, isteğe
bağlı olarak i40’ı bir teknoloji
üssüne çevirmek
mümkün.

Teknik Veriler

Dört silindirli, turbo, önde
enlemesine yerleştirilmiş
motor; silindir başına 4
supap; motor hacmi: 1685 cc;
maksimum güç:136 HP-4000
d/d; maksimum tork: 330 Nm-
2000 d/d; önden çekiş; 6 ileri
manuel şanzıman; 0-100 km/s:
10.6 sn; maksimum hız: 200
km/s; tüketim: 4.7 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 124 gr/km

~Beğendiklerimiz

Beğendiklerimiz

Tasarım: Dış tasarımı
keskin, iç mekan
ferah. İşte bir station
wagon böyle olmalı.

Beğenmediklerimiz
Beğenmediklerimiz

Saygınlık: VW, Opel,
Mazda ve diğerleri
karşısında zayıf
kalıyor.

Bizi şaşırtan

Bizi şaşırtan

Donanım:i40’in
sunmuş olduğu
standart zengin
donanım şaşırtıyor.

Sonuç

İyi görünüyor, geniş bir iç
mekan ve zengin donanımın
yanında fiyatı da uygun. İşin
en önemli kısmı ise Hyundai
i40station wagonun sürüşü
de çok iyi. Hyundai i40,
özellikle bu hali ile Ford’dan
VW’ye kadar pahalı
rakiplerinin
arasından
sıyrılmasını
biliyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.