Yandan bakıldığında orta kısma
kadar bir SUV gibi görünen L200,
arka tarafa doğru bakıldığında ise
pick-up karakterine bürünüyor. Uzayan
boyuyla birlikte daha heybetli
görünen bu bölüm, aracın iki farklı
karaktere sahip olduğunu gözler
önüne seriyor. Önden bakıldığında
agresif bir SUV görünümünde olan
L200, yan arka ve tam arkadan bakıldığında
ise bir pick-up olduğunu
gizlemiyor. Yani özüne, sahip olduğu
kimliğe aykırı bir davranış içine
girmiyor. Bazı rakiplerinde olduğu
gibi bu bölümünde de çok hareketli
bir tasarıma yer verilmemiş olmasını
biz olumlu bir karar olarak
algıladık.
Kabin içinde her türlü konfor sunulurken,
arka tarafta büyük yüklemelerin
yapılabileceği devasa bir
alan bulunuyor. Otomobil konforunun
yakalandığı iç mekanda kullanışlılık
adına da çok göze batan bir
unsur yok. 990 kg’a varan taşıma
kapasitesi, 2700 kg olan römork
kapasitesi gibi başarılı değerlere sahip
olan aracın iç mekanında 5 yetişkin
rahatça yolculuk yapabiliyor.
5260 mm uzunluğunda olan aracın
görüş açıları ise başarılı. Sadece
kargo alanının boyutları (1505 mm
uzunluk, 1470 mm genişlik ve 460
mm yükseklik) düşünüldüğünde
bile park manevralarının kolay olacağını
düşünmek büyük bir hata olacaktır.
Mitsubishi L200’ün sürüş karakteri
için de kusursuz yorumunu yapabiliriz.
Özellikle dört tekerlekten
çekiş sistemi son derece başarılı.
Dört kademeli olan ve Super Select
olarak adlandırılan sürüş sistemi
her türlü şartta güven veren bir yapıya
sahip. Aktif Denge Kontrolü ve
Kayma Önleyici Sistem (ASTC) ile
birlikte özellikle asfalt üzerinde güvenlik
artırılmış. Özellikle hızlı girilen
virajlarda yaşanan arkadan
kaymalarda bu sistem çok işe yarıyor.
Mitsubishi L200’ün en önemli artılarından
biri ise 2.5 lt’lik DI-D
turbo dizel motoru. Sınıfının en iddialı
ürünlerinden biri olmasını sağlayan
bu motor, gerçekten de
L200’ün en önemli özelliklerinden.
Her devirde önemli bir hareket kazandıran
güçlü motorun esneklik değerleri
de beğenimizi kazanma konusunda
zorlanmadı. Otomatik
şanzımanlı ve dört tekerlekten çekiş
sistemini kullanan bir araç olduğunu
düşündüğümüz zaman, yakıt tüketimi
için iddialı ve son derece
ekonomik yorumunu bile yapabiliriz.
Koltuk sırtlığı demişken, bu konuya
da değinerek L200 testini noktalayalım.
Desenleri, kullanılan malzemesi
ve konforu ile bu araçta biraz
daha iyi koltuklar olmasını beklerdik.
Performanslı kullanımlara
bile izin veren L200’ün koltuklarının
yan destekleri de yetersiz kalırken
başlangıç fiyatı ile yüzleri güldürmeyi
başarıyor.
Sonuç
Mitsubishi L200 SUV ve pick-up özelliklerini
çok iyi birleştiren araç. L200 güvenli,
performanslı ve ekonomik tüketim değerlerine
imza atan bir araç olması ile de ön plana
çıkıyor. Çekiş sistemi ve elektronik yardımcıları
ile asfalt ve arazi sürüşlerinde keyif
ve güven veren bir araç olan L200’ün 70
bin TL sınırına dayanan etiketi 40 bin TL’lik
uygun başlangıç fiyatını sevdiğimiz bu araçta
bakışları farklı yönlere çevirtir.
Bir yanıt yazın