Volvo kabuk değiştiriyor ve
bize göre çok iyi yapıyor.
Araçlarını farklı kimliğe büründüren
Volvo bu kez karşımıza
XC70 ile çıktı. Sahip olduğu
özellikleriyle başarılı aile otomobillerinden
biri olan XC70, güçlü görünen
tasarımı ile göz dolduruyor.
Ülkemizde D3 ve D5 adlı 2 dizel
motor seçeneği ile satışa sunulan
aracın en önemli dezavantajı
fiyatı olacak gibi görünüyor. 144
bin TL’den başlayan bir başlangıç
rakamına sahip olan XC70, daha
küçük bir motor seçeneğiyle uygun
bir fiyat etiketine sahip olabilir.
Örneğin 1.6 lt 180 HP’lik benzinli
motor seçeneğiyle bu rakamı hatırı
sayılır derecede düşürüp makul bir
seviyeye indirmek mümkün olabilir.
Söz konusu üretici Volvo olunca,
aracın güvenlik özelliklerinden
uzun uzun söz etmek gerekiyor. Fakat
bu kez böyle
yapmayacağız ve
Volvo XC70’in
günümüzde bilinen
güvenlik
ve konfor donanımlarının
neredeyse
tamamına sahip olduğunu
söylemekle yetineceğiz.
Çok güçlü bir görünümü var
Volvo XC70’in tasarımına baktığımızda
öncelikli olarak gördüğümüz
şey “güç” oluyor: Gözünüzü ona
ilk çevirdiğiniz anda “ben güçlü bir
aile otomobiliyim” diye haykırıyor.
Bu güçlü görünümün sağladığı en
önemli avantaj elbette yüksek bir
imaj. Yani detaylarını tek tek incelemeye
gerek bırakmadan sadece
imajıyla albenisini artırıyor. Ama
burada eklemek istediğimiz şeylerden
bir tanesi de “kibirli” göründüğü
olacak. Ancak konu otomobil
olduğunda, güç ve kibrin bir araya
gelmesi elbette çelişkili bir durum
oluşturmadığı, aksine beklenen bir
özellik olduğunu da biliyoruz. Güçlüler
elbette biraz da kibirli olacaktır.
Tıpkı Volvo XC70’de olduğu gibi.
V70’in arazi kıyafeti giymiş versiyonu
olan XC70, aynı zamanda
yolların karakter sahibi araçlardan
biri. Üzerinde marka logosu olmasa
da bir Volvo olduğunu açıkça belli
eden araç, karakterli görünümü ayrıcalıklı
olmayı da biliyor. Görünüm
ve kıyafet konularına önem veren
biriyseniz Volvo XC70 hoşunuza
gidecek araçlardan birisi olacaktır.
Bu arada unutmadan ekleyelim:
Öne doğru bombeli ve kaslı bir
şekilde ilerleyen motor kaputu ve
şişkin çamurlukları ile bu araç son
derece dinamik bir ifadeye de sahip.
Büyük kaput çok iyi kurgulanmış ve
görsel anlamda tam bir şov yapıyor.
İç mekan geniş ve kaliteli
İç mekan söz konusu olduğunda
söze tabi ki genişlikle başlamak
gerekiyor. Kullanım alanı oldukça
büyük ve bu
sayede kendinizi
evinizin
salonundaymış
gibi hissediyorsunuz.
Ön tarafta
da büyük bir
alan var ama aileler için büyük bir
önem taşıyan arka tarafta beklediğimizden
daha büyük bir kullanım
alınana yer verilmiş. Büyük ölçülere
sahip olmasının getirdiği artı sayesinde
XC70, büyük bir bagaj da
sunuyor. Bagaj kapağının elektrikli
olarak kapatılabiliyor olması da hayatı
kolaylaştıran bir detay: Sadece
küçük bir kumanda elemanına dokunulması
ile birlikte bagaj kendiliğinden
kapanıyor. Bu kadar bonkör
bir iç mekanda baş mesafelerinin
biraz daha iyi olması gerektiğini de
sözlerimize eklemek isteriz.
Kullanım açısından karşılaştığımız
en derli toplu kumanda elemanlarını
barındıran araçlardan biri
olan XC70, her yerde kaliteli malzemelere
yer verilen bir araç. Elbette
bazı yerlerde maliyeti azaltmak için
küçük oyunlar yapılmış ama bunla rın göze batmıyor olması önemli bir
artı. Renk seçeneklerinin kullanımı
açısından iyi dediğimiz bir uygulamanın
yapıldığı araç bu sayede
ferah bir yapıya da sahip. Diğer
taraftan, tüm bu saydıklarımızın 150
bin TL fiyat klasmanında bir araçtan
zaten beklenmesi gereken şeyler
olduğunu da unutmamak gerekiyor.
Son söz olarak arkası boş duran orta
konsol tasarımına değinelim: Sanki
yerinden çıkacakmış ya da akşamları
alarak evinize götürecekmişsiniz
gibi bir his uyandırıyor.
Dizel ünite oldukça iddialı
Sürüş karakteriyle ilgili olarak
söze, aracın testimize konuk olmasının
en önemli nedeni olan D3 adlı
dizel motor ile başlamak istiyoruz.
Beş silindirli, bütünüyle alüminyumdan
üretilmiş 2.0 lt’lik turbo
dizel motor, 163 HP güç üretiyor.
Maksimum gücünü 3500 d/d’de
üreten iddialı dizel ünite, 400 Nm’lik
torkunu ise 1500 ile 2850 d/d aralığında
kullanıma sunuyor. Torkun
1500 gibi iddialı bir devir bandında
kullanıma sunuluyor olması ile alışkın
olduğumuz turbo boşluğunun
önüne geçilmiş. Altı ileri oranlı Geartronic
otomatik şanzımanın çalışma
karakteri son derece iyi. Motor
ve şanzıman uyumu açısından iyi bir
birliktelik yakalanmış ve bu durum
kullanıcıyı hem performans hem de
ekonomi açısından mutlu etmeye
yetiyor. Sürüş karakteriyle ilgili olarak
rayların üzerinde ilerliyormuş
gibi bir izlenim bıraktığını söylememiz
yeterli olacaktır. Heybetli
yapısına rağmen güvenli ve keyif
veren bir sürüş karakteri var. Sportif
bir araç kullanıyormuşsunuz hissi
uyandırdığı anlarda bile kendinizi
hem çok konforlu hem de güven
duyduğunuz bir aracın içinde buluyorsunuz.
Hakimiyet hissinin de son
derece yüksek olduğu araçlardan bir
olan XC70 sürüş karakterinde olumsuz
bir özellikle karşılaşmadığımız
araçlar arasında yer alıyor.
Sonuç
Volvo XC70 keyif veren
araçlar arasında yer alıyor.
Özelliklerine bakmaya gerek
duymadan sadece görünümü
ile bile güçlü olduğunu açıkça
belli eden araçlardan biri
olan XC70, tasarım konusunda
sevdiğimiz araçlardan
biri oldu. Eğer sizler de bizim
gibi tasarıma önem veriyorsanız
XC70’i beğeneceğinizi
düşünüyoruz: Sportif, güçlü,
dinamik ve kaliteli görünen detaylar çok iyi harmanlanmış.
Yaşam alanı ile beklentilerimizin bile üzerine çıkan XC70,
özellikle genişlik konusunda son derece iddialı. Kaliteli detayların
kullanıldığı araçta birçok güvenlik özelliği bulunmasına
rağmen, kumandaların karmaşık olmaması da önemli bir artı.
Motor ve şanzıman çok uyumlu bir şekilde çalışıyor ve her türlü
beklentiyi karşılıyor. Yüksek performansıyla beğeni toplayan
bir araç olmasına rağmen, ekonomik tüketim değerlerine
imza atabilmesi de önemli bir artı. Sürüş karakteri açısından
baktığımızda da XC70, markasından beklenen güvenliği ve
konforu çok rahat bir şekilde sunuyor.
Bir yanıt yazın