Küçük sınıf otomobiller arasında, karizmatik
görünen bir seçenek arıyorsanız,
Punto ile doğru yerdesiniz. Fiat
ürün yelpazesi içerisinde markanın
yüzünü güldüren önemli modellerden biri
olan Punto, yenilenmesi ile birlikte en iddialı
halini almış durumda. Grande Punto ve Punto
Evo isimlerinin ardından bu kez karşımıza ilk
ismiyle yani Punto adıyla çıkan araç, ülkemizde
28 bin 860 TL’den başlayan fiyat etiketi ile
satışa sunulmuş durumda. 1.4 lt 77 ve 105
HP güç üreten benzinli, 1.3 lt Multijet dizel
motorun 75 ve 95 HP güç üreten versiyonları
ile motor seçenekleri çeşitliliği açısından
bekleneni veren Punto, donanım seviyesi ile
de göz dolduruyor.
Karizmatik görünen bu otomobilin öncelikle
tasarımından söz etmemiz gerekiyor.
Yüzünü ilk gösterdiğinde küçük Maserati
yorumları almıştı. Ama asıl şaşırtıcı olan,
bu benzetmeye neredeyse kimsenin itiraz
etmemiş olmasıydı. Çünkü neredeyse herkes
bu otomobili daha ilk gördüğünde zaten bu
yorumları yapmıştı. Punto, yapılan son makyajla
birlikte bu iddiasını daha da güçlendirdi.
Yeni tasarımı ve sportif karakteri ile ön plana
çıkan Punto, ona çevrilen bakışları kaliteli bir
şekilde selamlıyor. Özellikle iddialı burun
tasarımı ile Punto gerçekten de bu sınıfın en
fazla dikkat çeken oyuncularından biri olmayı
başarıyor. Bu sınıfta dengeleri değiştiren araçlardan
olması nedeniyle de Punto, sevdiğimiz
araçlardan. Çünkü değişiklik ve farklı duruş
her zaman büyük bir önem taşıyor. Görünüm
konusunda onu eleştirebileceğimiz yönleri
olabilir ama bunları göz ardı edeceğimiz
detayları çok daha fazla.
~Yaşam alanına geçildiğinde de Punto dış
tasarımı ile uyumlu bir görünüm sunuyor.
Sportif detayların ev sahipliği yaptığı yaşam
alanında, özellikle piyano boya ile kaliteli bir
tablo da oluşturulmuş durumda. Orta konsol
tasarımı ile beğenimizi kazanan Punto’nun
asıl etkileyici yanı, dalgalı kokpit tasarımı
oldu. Düz bir hatta ilerlemek yerine katlı
geçişler ve dalgalı formu ile kokpit tasarımı
keyif verici görünüyor ve aracın dış tasarımı
ile uyumlu bir tablo ortaya koyuyor. Kullanım
açısından bir sıkıntı yaşamadığımız
Punto’nun iç mekanında sunulan genişlik de
yeterli. Diz ve baş mesafesi konusunda başarılı
ölçüler sunuyor. Yaşam alanının hareketli tasarımı ve renklerin farklılaşan yapısı ile
karanlık etkisi altında kalmamış olması da
iyi. Koltuklarda kullanılan kırmızı renklerle
de önemli bir sportif etki yaratılıyor.
Yaşam
alanı konusunda yapabileceğimiz en önemli
eleştiri malzeme kalitesi ve işçilik konusunda
olacaktır. Bazı detayları yerinden çıkacak
gibi görünüyor ve bu durum, rahatsız edici
olabilir. Sürüş karakteri konusunda Punto bu
motor seçeneği ile performans beklentilerine
de rahat cevap veriyor. Elbette bu sınıftaki
bir araçtan daha güçlü bir motor isteği de
olacaktır ama 105 HP güç üreten benzinli
ünite, performans beklentilerimizi rahatlıkla
karşıladı. Punto ailesinin en hızlısı olan bu
versiyon ile 0-100 km/s hızlanma 11 saniye
civarında gerçekleşiyor. Maksimum hıza ulaşma
konusunda da oldukça istekli. Elbette çok
fazlasını beklemediğiniz zamanlarda Punto,
isteklerinizi yerine getiren bir yol arkadaşı
olacaktır. Şanzıman konusunda ise vites kolu
tasarımı ve yolların çok net bir şekilde bulunamıyor
olması ilk etapta alışkanlık isteyen
bir durumu ortaya çıkarıyor. ~Fakat yine de
bu kumanda mekanizması yerine çok daha
iyisinin olması gerekiyor. Vites kumandası
ile ilgili yaşanan en önemli sıkıntılardan biri
de geri vites geçişleri ile yaşanıyor. Mandal
sisteminin kullanımı değişmeli, geri vitesin
altıncı vites ile aynı noktaya konumlandırılmış
olması kullanımı zorlaştırıyor. Süspansiyon
sisteminin çalışma karakteri ile konfor ve güvenlik
beklentilerine rahat cevap veriyor.
İzine
sadık olan araçlardan biri, elbette bu konuda
aracın üzerinde bulunan lastiklerin de çok
önemli bir desteği var. Yönlendirme kabiliyeti
açısından direksiyon simidinin tasarımı ile
artı puanı alıyor ama yine de sistemde biraz
boşluklar var. En önemli artılarından biri ise
City modu. Bu özellik sayesinde, şehir kullanımlarında
son derece hafif bir yönlendirme
kabiliyeti sunabiliyor. Fazla güç gerektirmeyen
düşük hızdaki park manevraları, kadın
sürücülerin hoşuna gidecek türden.
Sonuç
Fiat Punto
tasarımı
ile bu sınıfın
karizmatik
oyuncularından
biri. Ona
yönlendirilen
küçük Maserati
yakıştırmalarını
hak
ettiğini düşünüyoruz. İlk izlenimlerden
itibaren etkileyici bir iz bırakan araç,
renk seçeneklerinin neredeyse tamamı
ile iddialı görünüyor. Yaşam alanının
tasarımı ile de sportif karakterini destekliyor.
Kokpit ve orta konsol tasarımı
son dönemlerde gördüklerimizin en
iyilerinden. Yaşam alanında kullanılan
malzeme ve işçilik konusunda ise eleştiri
alabilir. Sürüş karakteri açısından bu
motor seçeneği ile en hızlı Punto’nun
bu olduğunu da son olarak sözlerimize
ekleyelim.
Yorum yazın