Skoda Fabia Scout test parkına
geldiğinde, merak edilen araçlardan
biri olmayı başardı. Çünkü
tasarım konusunda, SW karakteriyle
birlikte arazi aracına gönderme yapan
bir yapısı olduğunu biliyorduk.
Ülkemizde 1.4 lt 85 HP benzinli ve
1.6 lt 90 HP dizel motor seçenekleri
ile satışa sunulan aracın fiyatı ise 37
bin TL’den başlıyor. Dizel motor satın
alınmak istendiğinde ise fiyat 43 bin
500 TL oluyor. Fiyat açısından baktığımızda
tasarımı kadar iddialı olmadığını
düşünüyoruz. Biraz daha uygun bir fiyat
etiketi ile adından daha sıklıkla söz ettirebilirdi.
Elbette bu fiyat yüksek değil
ama Fabia ürün ailesi 29 bin TL’den
başlayan bir fiyat etiketine sahipken,
Scout’tan da buna yakın bir fiyat seviyesi
bekledik.
Bu otomobilin tasarımı elbette sırtında
büyük bir çanta taşıyan tüm SW’lerle
benzer. Fakat Skoda tasarımcıları burada
en önemli farklılığı Scout adını
verdikleri bu araçta arazi karakterine
gönderme yapan bir tarzı sunarak yapmış.
Tasarımını incelediğimizde daha
en baştan bunda başarılı olduklarını
da söylememiz mümkün. Bu tarz bir
tasarım anlayışı ile küçük SW karakterli
araçlar arasında farklı görünenlerden
biri olmuş durumda. Beklediğimizden
daha yüksek bir yapıdaki aracın dört
bir tarafını dolaşan plastik kaplamalar
işe yaramış. Tamponların neredeyse tamamının
arazi karakterine sahip olması
ise onlara bu açıdan bakıldığı zaman çekici görünmesini sağlıyor. Önden
bakıldığında ise kendisini gösteren en
önemli unsur Skoda’nın geleneksel
panjur tasarımı oluyor.
~Bu tasarımı
beğenenler kadar beğenmeyenlerin de
olduğunu notlarımız arasına ekleyelim.
Arka tarafa doğru uzayan büyük sırt
çantasının çizimi ise başarılı geçişlerle,
aracın genel karakteri korunarak
yapılmış.
Arazi karakterli aile otomobili
Yaşam alanına geçtiğimizde ise derli
toplu ve oldukça ferah görünen bir kullanım
alanı karşımıza çıktı. Özellikle
açık renkli malzemelerin kullanılması
ile birlikte ferahlık daha da iyi bir
boyuta taşınmış durumda. İç mekan,
bir aile aracından beklenen kullanım
alanlarını da sunuyor. Arkada sunulan
diz mesafesi de beklentileri çok rahat
karşılıyor. Kumanda elemanlarının
yerleşimi, gösterge paneli hatta vites
kolunun tasarımında bile VW modellerine
alışkın olanların yabancılık
çekmeyeceği uygulamalar yapılmış.
Koltukların karakteri iyi ama desenleri
konusunda biraz daha iyi olması
gerekiyor.
1.6 lt TDI dizel motorsa Fabia
Scout’un en önemli kozu. VW
Grubu’nun diğer araçlarında da karşımıza
çıkan bu ünite performansla
birlikte ekonomik tüketim sonuçlarına
imza atarak beğeni kazanıyor. Alt
devirlerde yaşanan turbo boşluğunun
ardından ortaya çıkan performans yeterli.
Tüketim sonuçlarına baktığımız
zamansa (test tüketimi 6.0 lt/100 km)
bu verilerin herkesin hoşuna gidecek
değerler olduğunu düşünüyoruz. 90
HP güç ve 230 Nm tork ile birlikte bu
ekonomik sonuçlar önemli bir artı.
Sürüş karakteri açısından dengeli bir
yapısı var ve izinin üzerinde kalmayı
zorlanmadan başarıyor. ~5 ileri oranlı
manuel şanzımanı kolay kullanılıyor.
Büyük bir vites kolu ile yönlendirmeler
başarılı bir şekilde yapılıyor. Alt vites
seçeneklerinde yapılan kullanımlarda
gürültü seviyesi biraz yüksek ama
üst viteslere geçildiğinde dizel motor
olduğunu anlamak çok daha zor oluyor.
Uzun yapısı ile park manevraları
sırasında biraz daha fazla dikkat istiyor.
Şehrin kalabalık caddelerinde
kolay kullanılıyor, otoyol sürüşlerinde
ise sert rüzgarlara bile başarıyla kafa
tutuyor.
Sonuç
Skoda Fabia Scout
farklı görünen bir SW
olma planı ile geliştirilmiş
bir araç. Görünümü
incelendiği
zaman bunda başarılı
olunduğunu da genel
hatları ile söylememiz
mümkün. Aracın dört bir yanını dolaşan
plastik kaplamalarla farklı görünüyor. Öte
yandan Fabia karakterinden de uzaklaşılmamış.
SW formu ise en iyilerden biri değil.
Yaşam alanı oldukça ferah, kullanım özellikleri
ve genişliği ile neredeyse hiç sorun
yaşatmadı. Dizel motoru ise performansı
ile yeterli ama ekonomik tüketim değerleri
konusunda gerçek bir usta.
Yorum yazın