Nissan’da söz sahibi olanların
otomobillerine “güzel isim”
koyma konusunda pek de
yetenekli oldukları söylenemez.
Qashqai, Tiida veya Juke gibi ilginç
isimler seçiyorlar. Eğer söz konusu
otomobil Nissan’ın elit markası
Infiniti’ye aitse arkalarında G35,
M37 veya M35h gibi hiçbir anlam
ifade etmeyen harf-sayı kombinasyonları
yer alıyor.
Otomobilin tarihiyle ilgilenenler,
M35’in, tam bir fiyasko olan Wankel
motorlu eski bir Citroen modelinin
adıyla standart Alman çelik kaskı
ve ince yivli özel bir vidanın ürün
kodu olduğunu bilir. Anlaşılan o
ki Nissan’da kimse eski coupeleri,
asker kasklarını veya vidaları hatırlamak
istemiyor. Diğer taraftan hoş
tınılı bir isim bulmak da kolay bir
iş değil. Ayrıca Infiniti, köklü Avrupalı
elit markaların aksine, isim
seçerken esinlenebileceği büyük ve
köklü bir tarihe sahip değil.
Yani basitçe M35h yeterli. Neticede
Infiniti, içsel değerleriyle beğeni
toplamayı hedefleyen bir otomobil.
Hem de şık bir dış görünüme çok
önem veren bir otomobil olmasına
rağmen. Heybetli bir üst sınıf sedan
olan M35h, yumuşak salınımlar yapan
hatları ve akıcı çizgileriyle gerçek
boyutlarını gizlemeye çalışan
bir tasarıma sahip. Ancak sınıfında,
daha az dikkat çekici araçlar kadar
daha fazla gösterişli tasarımlara da
rastlıyoruz: Infiniti şehir trafiğinin
karmaşasında kayboluyor ve bunun
tek sebebi gösterişsiz gri rengi değil.
Premium sınıfta daha mütevazı
bir tasarım bulmak oldukça zor.
Bu özellik test pilotlarının hoşuna
gidiyor ama sollama prestijini
kesinlikle olumsuz etkiliyor: Önünüzdeki
Smartlar bile yol vermeye
tenezzül etmiyor, ticari araçlar ise
gönülsüzce yol açıyor.
~İşte bu manevralar Infiniti’yi yavaşlıyor,
çünkü Distance Control
Assistant (mesafe kontrol asistanı)
adlı sistem otomatik olarak öndeki
araçla yasal mesafeyi bırakmaya
çalışıyor. DCA kısaltmalı bu sistem,
Infiniti’nin Dynamic Safety
Shield (dinamik güvenlik kalkanı)
paketine dahil. M35h GT’nin Premium
donanım seviyesinde standart
olarak yer alan bu paket, akıllı
hız sabitleyiciden şerit değiştirme
asistanına kadar birçok elektronik
güvenlik sistemini barındırıyor.
Güvenliğe hatırı sayılır bir katkıda
bulunan güvenlik kalkanı, ne yazık
ki sürüş keyfini tırpanlıyor. Neyse
ki bu sistemler tamamen devre dışı
bırakılabiliyor veya yol bilgisayarı
üzerinden ayarlarına müdahale
edilebiliyor.
Sürücü bunlarla uğraşırken yol cular da her türlü sesi mükemmel
olarak iç mekana veren harika
müzik sisteminin keyfini sürüyor.
Aslına bakılırsa sistemin bu kadar
net duyulur sesler verebilmesinin
ardındaki nedenlerden biri de iç
mekanın aşırı sessiz olması. Bu
sessizlikse çift katmanlı camlar ve
M35h’ın şehir içi hızlarında sadece
elektrik gücüyle ilerlemesini
sağlayan hibrid sistem sayesinde
mümkün oluyor. Aslına bakılırsa
daha yüksek hızlarda (100 km/s’ye
kadar) da sadece elektrik gücüyle
ilerlemek mümkün.
100 km/s’nin üzerine çıkıldığında
ise benzinli V6 motor devreye
giriyor. Gaz pedalına biraz daha
sert basılarak benzinli motoru daha
düşük hızlarda da devreye sokmak
mümkün. Bu sırada elektromotor,
benzin motoru ve 7 ileri
oranlı otomatik şanzıman çok
iyi bir uyum içinde ve hibrid
sistemin varlığını hissettirmeden
çalışıyor. Devir sayacıyla hız
göstergesinin arasındaki küçük
grafiklerden anlık güç akımlarını
takip etmek mümkün. Bir düğmeye
basarak aynı görüntüyü, ancak bu
kez daha büyük ve renkli olarak,
navigasyon ekranından da takip
edebiliyorsunuz.
~Buraya kadar her şey rahat bir
şekilde gerçekleşiyor gibi görünse
de M35h, tam tersi bir karaktere
de bürünebiliyor. Örneğin trafik
ışığı yeşile döndüğünde gaz pedalına
sonuna kadar basıldığında
Infiniti, çeyrek mil yarışına katılan
bir otomobil gibi hızlanabiliyor.
0-100 km/s hızlanmada test aracımız
fabrika verisinden 0.2 sn daha
yavaş kaldı ama 5.7 sn’lik hızlanma
süresi hala sınıfındaki birçok üst
sınıf hibridden daha iyiydi. 80-
120 km/s esneklik ölçümümüz
ise çok daha etkileyiciydi: 3.6
sn. Günümüzde sadece spor
otomobiller benzer rakamlara
imza atabiliyor.
En sert hızlanmalarda bile Infiniti,
rahat ve konforlu tarzından
ödün vermiyor, yani asla sinirli
bir karakter sergilemiyor. Kickdown
komutlarına ise şanzıman
sanki “60 km/s ilerlediğimiz şu
anda mümkün olan en küçük dişliyi
seçmemi gerçekten istiyor musun”
diye soruyormuş gibi kısa bir gecikmeyle
tepki veriyor. Aklınızdan
bu soruya “evet” cevabını vermeye
hazırlandığınız anda ise araç çoktan
ileri fırlamış oluyor.
Ne yazık ki M35h, hızlı virajları
pek sevmiyor: Bunun için hem
direksiyonu (elektrohidrolik) fazla
hissiz kalıyor hem de (enerji geri
kazanım sistemine sahip tüm fren
sistemlerinde olduğu gibi) fren leri dozlamak biraz zor. Ancak
bu saptama frenlerin kötü olduğu
anlamına gelmiyor: Sıcak fren testlerinde
bile duruş mesafesi 36.2
m. Sunduğu yüksek performans
değerleri dikkate alındığında tüketim
rakamları da gayet makul:
8.6 lt/100 km.
Ayrıca gaza biraz daha dikkatli
basarak bu rakamı 5 lt’ler seviyesine
çekmek de mümkün.
Peki ya tüm bunların maliyeti?
Cevap tabi ki “yüksek” ama
en azından beklendiği kadar fazla
değil. M35h’ın Almanya başlangıç
fiyatı 56 bin 600 Euro. Teste konuk
olan GT Priemium paketiyle (sabit
diskli navigasyon, Safety Shield,
metalik boya…) ise bu rakam 63
bin 650 Euro’ya çıkıyor. Durum
böyle olunca Infiniti, kendisine gayet
iyi bir “isim” yapacaktır.
~Boyutlarıyla karşılaştırıldığında iç
mekan genişliği vasatı aşamıyor.
İşçilik kalitesi ve kalite hissi ise çok
yüksek. Akü nedeniyle küçük bagaj
büyütülemiyor: Arka koltuklar sabit.
MOTOR
Hibrid sistem hem güçlü hem
tasarruflu ancak kavramaların
sürekli hissedilen çalışma sarsıntıları
rahatsız edebilir. 7 ileri otomatik
şanzımanın vites değişimleri
yumuşak ama bazen gecikmeli.
KONFOR
Süspansiyon genel olarak başarılı
ama kaba zemin bozukluklarında
zorlandığını hissettiriyor. Gürültü
izolasyonu mükemmel. Koltuklar ise
iri yapılı Avrupalılar için biraz küçük
kalabilir.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Hafif önden kayma eğilimli ama
oldukça uzun süre nötr kalabilen
bir yol tutuşa sahip. Direksiyon
hissi sentetik. Frenler güçlü ama
dozlaması biraz zor. Hızlı virajlarda
gövde fazla yana yatıyor.
MALİYETLER
Fiyat makul, standart donanımlar
hem çok iyi hem de eksiksiz. Bu
konuda rakipleri daha pahalı. Normal
kullanımda gayet düşük olan tüketim
hızlı otoyollarda sıçrayarak artıyor.
Bakım periyotları kısa.
Sonuç
Infiniti M35h birçok insanın beğenisini kazanan bir otomobil.
Çünkü hibrid sistemi, sürekli hissedilen kavrama sarsıntıları
dışında çok iyi. Öne çıkmayan tasarımı da göz önünde olmayı
pek sevmeyen insanlar için tercih sebebi olabilir. Zevk sahibi
ayrıntıları ve iç mekanıyla da premium sınıfın en iyileri arasında
ama bagaj hacmi ve arka koltuklardaki
iç mekan genişliği bu sınıf için biraz kısıtlı kalıyor.
İki motorun birlikte sundukları yüksek
güç, gaza yumuşak bastığınızda bile varlığını
hissettiren harika bir lüks. Sessizlik konusunda
ise kesinlikle mükemmel
Bir yanıt yazın