Porsche denince akla gelen ilk model
kesinlikle 911’dir. Bu otomobili
özel kılansa marka ile özdeşleşmiş
ve markanın geçmişi kadar eski olmasıdır.
Tabi ki bu modeli yıllarca üretiyor
olmak Porsche modifiye eden firmaları da
uzmanlaştırdı. Techart yıllardır üretilen 911
için sürekli yenilikler yaparak, bu konuda uzmanlaştı.
Sayfamıza taşıdığımız beyaz renkli
911 Turbo S, İstanbul sokaklarını aşındırıyor.
Daha önce bu tür otomobillerin haberlerini
yabancı kaynaklardan yapardık. Bu kez durum
farklı ve Techart’ın parçaları İstanbul’da,
F355’in Maslak’taki atölyesinde toplandı.
Techart’ın parçalarıyla artık birçok Porsche
modeli Türkiye’de modifiye edilebiliyor.
911 Turbo S’in ilk olarak dış tasarımını
aktarmak lazım. Techart tasarım birimi, bu
otomobilin dış görünümü için hazırladıkları
parçaları 911’e mont ettiklerinde ilk tepkileri
‘teknoloji ve sanat’ olmuş. Çünkü öncelikli
olarak rüzgar tünelinde geliştirilen bu aerodinamik
parçalar bünyesinde fonksiyonelliği, en
iyi tasarımı, kusursuz işçiliği, dayanıklılığı ve
hafifliği barındırıyor. Dayanıklılık ve hafiflik
karbon ve dayanıklı poliüretan parçaların
kullanılması ile oluşturuluyor. En iyi tasarım
ve kusursuz işçilik anlayışı ise Techart’ın
genlerinden kaynaklanıyor.
Teknoloji ve sanat ön kısımdan itibaren
kendini göstermeye başlıyor. Ön tampon 911
Turbo S’e oldukça sportif bir hava katıyor.
Ön tamponun altında oluşturulan spoyler
aerodinamiye büyük katkıda bulunuyor. 911
için geliştirilen gündüz farları dikkat çeken
bir başka detay. Siyah zeminli gündüz farları
LED teknolojisine sahip. Yan kısımda dikkat
çeken detayların başında ilk olarak aynadaki
değişim dikkat çekiyor. Küçük bir rötuş
ile hareketlendirilen dış dikiz aynaları fark
yaratıyor. Yan hava girişleri de Techart’ın
tasarımcıları tarafından yeniden dizayn edilen
detaylar arasında. Yan hava girişlerindeki
hava kanalları radyatörlere ve fren disklerine
optimum soğutma havasını gönderecek şekilde
dizayn edilmiş. Arka tampon tamamen
Techart tarafından dizayn edilmiş. Tamponun
alt tarafı Techart’ın klasikleşen çift çıkışlı son
susturucularına göre yeniden tasarlanmış.
Difüzör de spoyler gibi aerodinamiye katkıda
bulunuyor.
Otoparklar, rampalar, hız tümsekleri ve
bordürler, 911 gibi otomobillerin modifiye
edildikten sonra korkulu rüyası olur. Techart
Noselift sistemi sayesinde ön kısımda yere en
yakın olan tamponun altındaki spoyler, 60
mm kadar yükseliyor. İç mekandaki bir buton
yardımı ile yükseltilen ön kısım, özellikle İstanbul
gibi bozuk yollara sahip şehirlerde çok
işe yarıyor. Techart coil-over süspansiyon VarioPlus,
911 Turbo S elektronik ayarlanabilir
PASM amortisör sistemi ile birlikte çalışıyor.
Normal ya da spor kullanım için yine içeriden
butonla süspansiyona müdahale etmek
mümkün. Spor moda aldığınızda sertleşen
süspansiyon sistemi aynı zamanda aracın,
yere 25 mm daha yaklaşmasını sağlıyor.
Normal moddayken viraja hızlı girdiğinizde
çok hızlı bir tepkimeyle, süspansiyon spor
moda geçiyor.
F355, Techart’la bezendirdiği 911 Turbo
S’te jant konusunda HRE’yi tercih etmiş. HRE
jantları, hafif ve sağlamlığı ile ön plana çıkıyor.
Lastik konusunda ise Continental markası
tercih edilmiş; 245-30/20 ve 325-25/20 ebatlarındaki
lastikler performans odaklı.
Porsche’nin göz bebeği 911 Turbo S’i 333
km/s maksimum hıza çıkartmak için Techart
mühendisleri otomobilin kalbine de müdahale
etmişler. 911 Turbo S’e özel performans kiti
hazırlanmış. Bu kitte Techart elektronik kontrol
ünitesi, spor hava filtresi, egzoz manifoldu,
komple egzoz kiti ve karbon fiber hava filtresi
kapağı bulunuyor. 3.8 litrelik turbo motor,
standardında 530 HP güç üretiyor. TA 97/T2.1
adı verilen ve İstanbul’daki 911 Turbo S’te
uygulanan bu kit 90 HP güç artışı sağlıyor. Bu
620 HP’lik 911 Turbo’yu İstanbul’da görmeniz
mümkün. Bu kit takıldıktan sonra tork 820
Nm’ye yükseliyor. 333 km/s maksimum hız
yakalanıyor ve 0-100 km/s hızlanma değeri
2.9 saniyeye düşüyor. 0-200 km/s hızlanma
değeri ise 9.3 saniye. 911 Turbo S için TA 97/
T1.1 adında bir kit daha bulunuyor ve 40 HP
ilave güç üretiyor. 911 Turbo içinse 3 adet kit
bulunuyor. TA 97/T1, TA97/T2 ve TA 97/T3
olarak kitler sunuluyor. TA 97/T1 de güç 570
HP ve tork 870 Nm’ye çıkıyor. TA 97/T2 güç
720 HP ve tork 820 Nm’ye yükseliyor. T97/
T3’te ise güç 700 HP’ye, tork ise 880 Nm’ye
kadar çıkıyor.
Yolunuz İstanbul’daki Etiler’deki F355’in
oraya düşerse bu beyaz 911 Turbo S’i kapının
önünde görebilirsiniz. Ama uzaklardaysanız
ve egzoz sesini duymak istiyorsanız, techart’ın
web sitesinden bu sesi dinlemeniz mümkün;
www.techart.de/en/techart-showroom/programs/
for-911-turbo-997/techart-turbo-frommy-
10/sounds.htm
Bir yanıt yazın