Ford Focus kompakt sınıfın
hiç tartışmasız en
önemli oyuncularından
biri. Hem satış adetleri,
hem de iç mekan kullanımı
ve yol tutuş ve dinamik
özellikleriyle sınıfının referans
modellerinden biri. Günümüze
kadar sahip olduğu özellikleri ile
birçoklarımızın gönlünde taht
kurmayı başaran Focus şimdi
yenilendi ve eskisine göre
çok
daha iddialı bir konuma
gelerek,
rakiplerinin büyük bir bölümünün
bir adım önüne geçti.
Aslında bunun vakti çoktan
gelmişti bile. Çünkü bu sınıftaki
rakiplerinin büyük
bir bölümü yenilenmiş
ve özelliklerini
önemli şekilde
geliştirmişti.
Focus
ise bunların
ataklarına,
bir önceki
nesliyle yeterince cevap vermişti.
Ama
yenilenmesi
ile birlikte
Focus
çok
önemli
kozlara
sahip
oldu ve rakiplerinin
büyük
bir
bölümünün önüne yeniden geçmeyi
başardı.
Bu otomobilin özelliklerini
aktarmaya başlamadan önce,
öncelikli olarak sürüş karakterinden
söz etmek istiyoruz.
Çünkü bu otomobilin en önemli
karakteristik özelliği, sürüş
keyfinin rakiplerinin büyük bir
bölümüne göre çok daha iyi olması.
Ford Focus, sürüş karakteri
açısından sınıfının en gözde
modeli ve bu konuda gerçek
anlamda seviyeyi o belirliyor.
Yeni Ford Focus’un Bodrum’da
yapılan test sürüşleri sırasında,
farklı zemin koşullarında ve
zaman zaman ıslak zemin üzerinde
sürüşler gerçekleştirdik.
Yaklaşık olarak 100 km boyunca
yaptığımız bu sürüş sırasında
Focus bize, güçlü özellikleri
hakkında önemli bilgiler verdi.
Konfor ve güvenlikte bir numara olacak
Öncelikle bu otomobilin
yaşam alanında olmak kendinizi
iyi hissetmenizi sağlıyor.
Koltukları bedeni tam olarak
kavrıyor, sanki bir anda koltukların
sizin bedeninize göre
şekillendiğini bile düşünüyorsunuz.
~Görüş açıları konusunda
da önemli bir problem yaşanmıyor
ve çevre rahat bir şekilde
kontrol ediliyor. A sütununun
kalın yapısı nedeniyle özellikle
Bodrum’un dar sokaklarında
yaptığımız manevralarda biraz
sıkıntı yaşadık ama bu, çok da
zorlanmamıza neden olan bir
durum değildi. Park manevraları
konusunda da beğenimizi
kazanan Focus, özellikle
sessizliği ile önemli bir etki
bıraktı. Yenilenmesi sırasında
bu konuya gerçekten de büyük
bir önem verilmiş ve bize göre
karşılığı tam olarak alınmış.
Süspansiyon sisteminin karakteri
ise her zaman olduğu gibi
iyi. Konfor konusunda eskiden
biraz eksik gördüğümüz süspansiyon
sistemi, şimdi bu soy runun da üstesinden gelmiş.
Çukur geçişleri neredeyse hiç
hissedilmiyor, yaşam alanına
sevimsiz sesler yansımıyor.
Eskiden olduğu gibi süspansiyonun
sürüş karakterine
sağladığı olumlu etki de çok
iyi. Yol tutuş konusunda
yeni elektronik sistemlerin
getirdiği artıyla birlikte yeni
Focus, gerçekten de birçok
rakibinin önüne çok rahat bir
şekilde geçiyor.
Sınıfında dengeleri değiştirecek
Volvo’dan tanıdığımız bir
çok gelişmiş elektronik güvenlik
sistemini de kullanmaya
başlayan Focus, bu konuda
da tekno Focus adı ile
anılmayı hak ettiğini ispatlıyor.
Örneğin kendi kendine
park edebiliyor, 30 km/s’nin
altında bir hızla ilerlerken
yine kendiliğinden panik
fren yaparak olası bir kazanın
önüne geçiyor, şerit takip
sistemi ile direksiyona müdahale
ediyor, kör nokta takip
sistemi ile görülmesi zor
durumlardaki araçların fark
edilmesini sağlıyor. Kompakt
sınıfta bu kadar geniş güvenlik
özelliklerini sunan başka
bir model yok ve yeni Focus
bu özellikleri ile, sınıfında
bazı dengeleri değiştirecek
gibi görünüyor. Güvenli, bol
elektronik sistemli, kaliteli ve
sessiz Focus durum ne olursa
olsun en belirgin şekilde
yine sürüş keyfi ile ön plana
çıkıyor. ~Direksiyon simidinin
alta doğru bombeli bir tasarıma
sahip olması ilk başta
biraz yadırganıyor olsa bile,
verdiği his ve kullanım keyfi
neredeyse kusursuz. Direksiyonda
küçük boşluklar var
ama bunun yanında artıları
çok daha fazla. Elektrikli sisteme
sahip olan direksiyon
en beğendiğimiz özelliklerinden
biri oldu. Genişlik
konusunda da beklentileri
rahat bir şekilde karşılayan
Focus, gerek sedan gerekse
HB karoserli versiyonu ile
geniş iç hacim beklentilerine
rahatlıkla cevap veriyor. SW
karoserli versiyonsa ilerleyen
dönemlerde ülkemizde satışa
sunulacak.
Yeni Focus’un görünümü
ve tasarım detayları konusunda
ise çok fazla söze gerek
kalmıyor. Daha dinamik
bir görünüme bürünen Focus
yolların beğenilen oyuncularından
biri olmaya devam
edecek.
Eksiklikleri yok mu? Elbette
var. Pozitif özellikleri,
negatif yanlarını çok kolay
bir şekilde dengelediğinden
küçük olumsuzluklar göz
ardı edilebiliyor. Bu küçük
eksilere bir örnek fazlasıyla
karışık düzenlenmiş yaşam
alanı. Kokpitin her yerinde
bir kumanda elemanı var
ve bu açık bir şekilde çok
sevdiğimiz bir durum değil.
Özellikle sedan versiyon
bir aile otomobili olmasına
rağmen biraz fazla dinamik
kalıyor. Bu durum, daha sade
görünüm isteyenlerin fikrini
değiştirebilir. Yeni Focus,
zengin bir motor seçeneği
yelpazesine sahip. Güç ve
ekonomi beklentilerini karşılıyor.
39 bin 900 TL’den başlayan
fiyatlarla tüketicilerin
beğenisine sunuluyor.
~
Sonuç
Ford Focus zaten beğendiğimiz
bir otomobildi.
Yenilenme konusunda
biraz geç kalınması
ona, rakipleri karşısında
yaşanan rekabet konusunda dezavantaj
getirmişti ama yenilenmesi ile birlikte hemen,
rakiplerinin büyük bir bölümünün bir
adım önüne geçmeyi başardı. Teknolojik
özellikleri ile sanki bir Volvo modeli gibi
algıladığımız Focus, görünüm konusunda
hem kaliteli, hem de son derece dinamik
görünüyor. Yeni motor seçenekleri ile
beklentileri karşılayan Focus, yaşam alanı
karakteristiği ile de zorlanmadan beğeni
toplamayı başarıyor. Sürüş karakteri bir
adım daha ileriye taşınmış.
İddialı teknolojik özellikleri onu
sınıfının önüne çıkarıyor.
Bodrum’da yaptığımız sürüş ile
Focus başarısını ispatladı.
Çamurluğa giren farlar çekici.
Bir yanıt yazın