Peugeot 308 ülkemizde
kompakt HB otomobiller arasında
son derece iddialı bir araç.
Fransız otomobil üreticisi Peugeot’nun
dünya genelinde 308 ile
yakaladığı başarıda, Türkiye’nin
payı da oldukça büyük. Satış sıralamasında
ilk 10 ülke arasında
Türkiye’yi de görmek, bu aracın
ülkemizde de büyük ilgi gördüğünün
en önemli ispatı. Makyajdan
geçirilmiş Peugeot 308, 2011
yılının yaz aylarında (haziran ortası)
Türkiye pazarına sunulacak.
Fiyatlar konusunda kesin bir
açıklama yok ama güncel fiyatların
korunması amaçlanıyor.
308, yeni çizgileriyle Peugeot
markasının son tasarım anlayışından
yola çıkıyor. Üç farklı
gövde tipi olarak (HB, CC ve
SW) üretilen 308 modeli LED’li ön
farlarının simgelediği bir değişimden
geçti. Dinamik ve kaliteli
detaylara sahip olan 308’de, yenilenmesinin
ardından bu anlayış
aynen devam ettirildi. Özellikle
titanyum maskeli yeni Xenon
farlarla keskinleşen bakışlarında
veya hatchback gövde tipinde
geliştirilen özel GTi versiyonunda
kendini daha net şekilde
gösteriyor. İlk bakışta değişim
adına önemli bir gelişmenin olmadığı
dikkat çekiyor. Fakat küçük
ama etkili dokunuşlarla zaten
iddialı bir tasarıma sahip
olan 308’in teknolojik yenilikleri
ile görünümünü farklılaştırdığı
görülüyor.
Yaşam alanına geçildiğinde ise
308’in kalitesinin bir adım daha
ileriye taşındığı fark ediliyor. Kolay
kullanım ve rahat bir yaşam
alanı sunulması gibi özellikleri ile
ön planda olan 308, yüksek yaşam
konforu ile beğeni topluyor.
Kokpit ve orta konsol tasarımını
beğendiğimiz 308, geniş yaşam
alanı ile ister ön ister arka tarafta
beklentileri karşılıyor. Koltukların
kalitesi yeterli olan 308,
Fransa Nice yollarında yaptığımız
sürüşler sırasında sessizliği ile de
beğenimizi kazanmayı başardı.
İddialı bir yalıtımı olan 308 sanıyoruz
Türkiye yollarında da
bu özelliğini koruyacaktır.
~
Kumanda elemanlarının kullanımı
konusunda bir sıkıntı yaşamadığımız
308, eşya gözlerinin sayısı açısından da beklentileri
karşılıyor. Kaliteli bir müzik sisteminin
görev yaptığı araçta, havalandırma
sisteminin performansı
da iyi. Nice’in sıcak havasında
yaşam alanını istenen sıcaklığa
getirme konusunda sıkıntı
yaşamadık. Yaşam alanının bazı
bölgelerinde dikkat çeken biraz
daha sert plastik kalitesi ise artık
normal bir durum olmaya başladı.
İyi bir tasarımla bu tip malzemeler
yaşam alanında çok fazla
göze batmadan monte ediliyor.
Fakat bazı yerlerde göze çarpan
işçilik ve montaj hatalarının önüne
geçilmesi gerekiyor. Sanıyoruz
bu test sürüşü sırasında özel
üretim araçları kullandığımız
için, seri üretime geçildiğinde
bu problemlerin üstesinden gelinecektir.
Peugeot 308 sürüş karakteri
açısından ne fazlasını, ne de eksiğini
sunan bir araç. Konfor öncelikli
bir sürüş karakteri var
ama güvenlik açısından da önemli
bir sıkıntı yaşamadık. Direksiyon
sisteminde biraz boşluklar
olsa bile beklentileri karşılıyor.
Peugeot 508’den sonra, 308’de
de görev yapan 1.6 lt HDi 112 HP
güç üreten Euro 5 versiyonunda,
yenilikçi mikro-hibrid e-HDi teknolojisi
ile son nesil Stop&Start
sistemi ilk kez kullanılıyor. Bu sistemin
çalışma karakteri bugüne
kadar gördüklerimiz arasında en
iyilerinden. Sarsıntısız bir şekilde
devreye giren sistem önemli bir
ekonomi sağlıyor. Düşük sıcaklıklarda
bile sistemin çalışabiliyor
olması da önemli bir avantaj.
308’de görev yapan ve 98 HP ile
200 HP (özel GTi versiyonunda)
arasında değişen 4 benzinli motor
ile 92 HP-163 HP arasındaki 4
dizel motordan oluşan motor yelpazesi
ise son derece zengin. Otomatik
şanzıman konusunda bir sıkıntısı
olmayan 308, dizel otomatik
versiyonu ve yeni teknolojileri
ile ülkemizde yine büyük ilgi
görecek gibi görünüyor.
~
Sonuç
Peugeot 308 sınıfının
en çok tercih edilen araçlarından
biri. Geçirdiği
makyaj operasyonu ile
özellikle teknik konularda
önemli iyileştirmeleri olan
308, görünüm konusunda
da küçük ama etkili dokunuşlara
sahip yapısı ile
karşımıza çıktı. Yaşam alanı özellikle
konforu ve genişliği ile beğenimizi kazandı.
Sürüş karakterinde de konfor başta olmak
üzere yaptığımız sürüş sırasında güvenlik
konusunda da bir sıkıntı yaşamadık.
Motor seçenekleri açısından son derece
zengin olan 308, özellikle 112 HP güç
üreten dizel motoru, otomatik şanzımanı
ve yeni teknolojileri ile tercih edilecek
gibi görünüyor.
Bir yanıt yazın