TNT Ekspres, filosunu genişletiyor

Ulaşım sektöründe hizmet veren global bir şirket olarak küresel ısınmayla mücadele eden TNT Ekspres, diğer şirketlere örnek teşkil edecek çevre dostu uygulamalarına devam ediyor. Bir ilke imza atarak ilk Türk ticari plakalı elektrikli otomobil filosunu kuran TNT Ekspres, yeni satın aldığı elektrikli araçlarla filosunu genişletiyor.

Türkiye’nin ilk Türk ticari plakalı elektrikli araçlarını 2011 yılında filosuna dahil eden TNT Ekspres, yeni satın alımlarla sıfır CO2 karbon salınımlı çevre dostu araç sayısını 10 adete çıkardı. TNT Ekspres, elektrikli araçlarla birlikte normal araçların neden olduğu gaz emisyonlarını azaltmayı ve çevreci araç sürüş teknikleriyle de çevreye daha az zarar vermeyi amaçlıyor. Önümüzdeki dönemde tüm filosunu elektrikli araçlara çevirmeyi hedeflediklerini belirten TNT Ekspres Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız şöyle devam etti: “Araçlarımız her gün trafikte olduğu için verimlilik ve çevreci uygulamalar en çok önemsediğimiz konular arasında yer alıyor. Türkiye’deki ilk elektrikli araç filosunu TNT Ekspres oluşturdu. Elektrikli araçlarımızı BD Otomotiv’den alıyoruz. Elektrikli araçlarımız 160 km. yol gidebiliyor ve hızlı şarj ile 20 dakikada yola çıkmaya hazır hale geliyor.”

Elektrikli araçlarla yılda toplam 25 ton CO2 tasarrufu sağlanıyor

TNT Ekspres’in filosundaki elektrikli araçlar, 1 yılda araç başı ortalama 11.000 km yol yapıyor. Bir elektrikli araç, 1 yılda 1000 litrelik yakıt tasarrufu sağlıyor. Ayrıca yılda bir araçtan 2,5 tonluk, toplamda ise 25 tonluk CO2 tasarrufu sağlanıyor.
TNT Ekspres’in filosuna kattığı elektrikli araçlar, Sabiha Gökçen Havaalanı, Çekmeköy, Güneşli gibi İstanbul’un farklı noktalarındaki ana istasyonlarda şarj edilebiliyor. Aynı zamanda gezici şarj araçlarına da sahip olan TNT Ekspres acil durumlarda bu araçlarını devreye sokarak müşterilerine aksaksız hizmet vermeye devam ediyor. TNT Ekspres İngiltere, İtalya, Belçika, Fransa, Hollanda ve Çin gibi pek çok ülkede de dağıtım için elektrikle çalışan kamyonlar kullanılıyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.