Toyota size arkadaşınızdan daha yakın olacak

Geleceğin ulaşım dünyasını kurgulamayı ve bu konuda rehberlik etmeyi hedefleyen Toyota, bilişim firmaları ile işbirliğini kuvvetlendirmeye devam ediyor. Toyota, geçtiğimiz günlerde Microsoft ile gerçekleştirdiği 12 milyon dolar değerindeki stratejik işbirliğine ek olarak salesforce.com anlaşması ile otomobilleri geleceğin gerçek mobil cihazları olarak tasarlamaya hazırlanıyor.

2012’de öncelikle Japonya’da Toyota’nın elektrikli (EV) ve şarj edilebilir hibrid (PHV) otomobillerinde sunulması planlanan “Toyota Friend / Arkadaşım Toyota” sosyal ağı, Toyota kullanıcılarının kendi otomobilleriyle, bayileriyle ve Toyota ile iletişim halinde olmalarını sağlayacak. Ürün ve hizmetler ile ilgili bilgi sunacak olan “Toyota Friend /Arkadaşım Toyota”
aynı zamanda araç bakım önerileri verecek. Örneğin, “Toyota Friend / Arkadaşım Toyota” sosyal ağında yer alan bir EV ya da PHV’nin şarj seviyesinde azalma olduğunda, sistem “tweet” benzeri bir uyarı ile kullanıcısına kısa süre içinde pili şarj etmesi gerektiğini bildirecek. Kullanıcılar “Toyota Friend / Arkadaşım Toyota” sosyal ağına akıllı telefon, tablet bilgisayar ya da mobil iletişim araçlarından ulaşabilirken, bunun yanısıra Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri ile de iletişim halinde olabilecekler.

Sosyal paylaşım ağları dolayısı ile değişen iletişim tarzlarını Toyota otomobillere taşıyacak sistemin yeni bir çığır açacağını ve Toyota’nın çok daha iyi araçlar üretme konusundaki hedefinde önemli bir adım olduğunu belirten Akio Toyoda, “Umarım otomobiller kullanıcılarıyla arkadaş olurlar ve müşterilerimiz Toyota’larını kendi arkadaşları gibi görürler.” dedi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.