Toyota, Ulusal Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma Limited tarafından 81 ilde 11 bin 479 kişiyle yapılan “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi” araştırmasında binek otomobil sektöründe 4 yıldır üstüste ilk sırada yer almayı başardı. Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2011 yılı araştırmasının sonucunda Toyota binek otomobil kategorisinde yine birinci sırada yer aldı. Araştırmaya göre; birinciliklerin temelinde Toyota müşterilerinin başlangıçta ürün ile ilgili beklentilerinin karşılığını almalarının yanısıra Toyota bayilerinde aldıkları sorunsuz satış ve satış sonrası hizmet anlayışı da yatmaktadır. Üst üste gelen birinciliklerle Toyota her koşulda müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmasının karşılığını da almış oldu.
Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, araştırma sonuçlarına göre son 4 yıldır gelen birincilikler ile Toyota’nın bu konudaki felsefesinin karşılığını bulduğunu belirterek “ Son 4 yılda gelen birincilikler müşteri memnuniyetinde sürdürülebilirliğe güzel bir örnektir ve temelinde güven unsuru yatmaktadır. Bu durumu iki adımda özetlersek birinci adım doğru ürün, servis ve hizmeti üretmeniz, ikincisi de dürüst ve şeffaf bir politikayla ve her zaman doğru iletişim kurarak müşterilerinizle daimi bir irtibat halinde olmanızdır.” dedi. Bozkurt, ürün ve hizmet için ödenilen paranın beklentileri ne kadar karşıladığının önemli olduğuna işaret ederek “Müşterisine ciddi anlamda önem vererek, ürettiği hizmet ve ürünlerle daima müşterisinin yanında durması gerektiğini kendisine vizyon edinmiş dünya şirketleri açısından bu algının doğru değerlendirilmesi gerekir.” dedi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın