Genel

Toyota’nın Drift kralı

Celica’nın izinde: GT 86 ile Toyota, gerçek bir sürüş makinesi yaratmış.

M adrid yakınlarındaki Circuito
del Jarama Pisti, yer
aldığı bölgenin vadi ve dağlar
arasından dolaşan tipik
yollarını hatırlatıyor. 3.85 km uzunluğundaki
bu pistte üç kez İspanya
Grand Prix’si koşuldu. Bugünse pit
alanında bir yarış otomobili değil,
Toyota’nın kompakt boyutlu bir coupesi
yer alıyor: Efsanevi Celica’nın
mirasçısı GT 86. Yeni drift kralı için
bu eski Formula 1 pisti harika bir
ortam oluşturuyor.

Organizasyon sırasında bizlere,
Proje Sorumlusu Tetsuya Tada ve
ikinci adamı Toshiaki Noda da eşlik
ediyor. Tada, 1982’den bu yona
Toyota City’de çalışıyor olsa da gizli
aşkı bir Porsche Cayman. Zaman
tutularak atılan turlarda GT 86’nın
Cayman’ın eline su dökme ihtimali
tabi ki yok. Ancak GT 86 daha alçak
bir ağırlık merkezine, daha agresif
bir akslar arası ağırlık dağılımına,
daha direkt bir direksiyona ve daha
fazla devir çeviren bir boxer motora
sahip.

Kokpite hakim olan sportif hava
kesinlikle minimalist değil. Ancak
sürücünün çalışma mekanı gayet
sade bir yapıya sahip: Çok fonksiyonlu
olmayan basit bir direksiyon,
klasik bir el freni kolu, büyük yuvarlak
göstergeler, harika koltuklar,
vites kolunun hemen yanında
konumlandırılmış çekiş kontrol ve
ESP düğmeleri… Burada günümüz
modasının can sıkıcı süs veya oyuncakları
yok. Navigasyon ekranı ve
start-stop düğmesi dışında kokpitin,
2012 yılına ait olduğunu gösteren
hiçbir şey yok.

Toyota’nın sunduğu tek opsiyon
ise deri döşemeleri. Ancak modifiye
pazarındaki zengin seçenekler
daha büyük jantlardan daha güçlü
Brembo frenlere, daha kısa oranlı
şanzımandan arka koltukların yerini
alan takla barının yer aldığı R
Paketi’ne kadar uzanıyor.

~Sıra test sürüşünde… 2.0 lt’lik
boxer makine, Toyota’nın sıralı silindir
yerleşimine sahip motorlarına
göre daha sinirli, daha derin ve daha
metalik seslerle çalışıyor. Şu andaki
200 HP’lik güç bile gayet etkileyici.

Ancak bu rakam, bir sonraki güç
aşamasında kompresör yardımıyla
300 HP’ye çıkıyor. GT 86’ya özel olarak
Toyota, daha hafif ve kompakt
yapılı bir orta-ön motor yerleşimi
geliştirmiş. 205 Nm’lik maksimum
tork 6600 d/d alınıyor olsa da, torkun
yüzde 90’ı alışılmadık derecede
geniş bir devir bandına yayılmış
durumda: 2200-6200 d/d arası.

Debriyaj bir timsahın harika refleksleriyle
çalışıyor, vites geçişleri
biraz güç gerektiriyor, direksiyonda
en küçük bir boşluk bile yok, gaz
pedalının en küçük hareketleri bile
hissedilir tepkiler olarak geri dönüyor
ve frenler de oldukça güçlü
ve dayanıklı: 20. turda en ısınmış
halleriyle bile insanın gözlerini yuvalarından
fırlatacak duruş ivmeleri
sağlıyor. Sportif bir kuruluğa sahip
helezon-amortisör ayarları ise aracı
her zaman izinde tutuyor. Tüm bunların
sonucunda GT 86, pistte büyük
bir hızla ilerleyebiliyor.

Ancak helezonlu amortisörlere
sahip ön aks ve çok bağlantılı arka
aksa, 1980’li yıllarda Japonya rallilerine
Corolla ile yarı profesyonel
olarak katılan Tetsuya Tada’nın tecrübeleri
de harmanlanmış. Arkadan
savrulmalarıyla ünlü olan bu otomobili
meraklıları, AE86 veya daha
iyi bilinen adıyla Corolla GT Coupe
olarak tanıyor.

~Yeni GT 86 da sürüş özellikleriyle
insanı derinden etkileyen bir
otomobil: İnsan bu otomobilin iki
direksiyonu varmış gibi hissediyor.
Bunlardan biri bildiğimiz direksiyon,
ikincisiyse gaz pedalı. Bu
otomobili savurmak için fazla zorlamaya
hiç gerek yok: Direksiyonu
biraz sertçe çevirip gaz pedalına
hafifçe dokunmak yeterli. Bu hareketin
ardından arka kısım, virajı ön
kısımdan daha önce dönmek için
gereken her şeyi yapıyor. Bu kontrollü
savrulmaları yaparken dikkat
etmeniz gereken tek şey tork akışını
kesmemek, bu tür kullanımları engelleyebilecek
tek olumsuzluk (iki
katına çıkan tüketim ve ömürleri
yarıya düşen lastikler) maliyetler
olacaktır. Bu otomobilde eksikliğini
hissedeceğiniz tek şeyse yan cam silecekleri olacak gibi görünüyor:
Drift kabiliyeti bu kadar yüksek olan
bir otomobilde buna benzer bir donanım
kesinlikle olmalı ama böyle
bir şey ne yazık ki henüz üretilmedi.

1200 kg gibi sansasyonel bir hafifliğe
(ağırlık diyemiyoruz) sahip olan
coupe, fabrika verilerine göre 100
km/s’ye 7.2 saniyede ulaşıyor ve 230
km/s hız yapabiliyor. Toyota’nın
açıklamasına göre ortalama tüketim
rakamı 6.0 lt/100 km, fiyatıysa 30
bin Euro’nun (Avrupa pazarlarında)
altında olacak. Manuel şanzıman
yerine araç, en az manuel kardeşi
kadar agresif bir karakter sunan 6
ileri otomatik şanzımanla da sipariş
edilebilecek. Otomatik şanzımanı
sürücü, çok küçük olmasıyla (çap:
365 mm) dikkat çeken direksiyonun
arkasındaki küçük kollarla manuel
olarak da kullanabilecek.
Uzun start-finiş düzlüğünde boxer
motor sürekli devir kesiciye
yakalanıyor ve buna ilk sağ viraja
yaklaşırken ulaştığınız 6. vites de
dahil. Viraja yaklaşırken yapılan sert
fren ve aynı sertlikte yapılan vites
küçültmeler sırasında lastikler çok
kısa sürelerle bloke oluyor. Ancak
buna kısa sürede alışıyor ve en geç
3. turdan sonra hızın artık bir öneminin
olmadığını fark ediyorsunuz.

~Bunun yerine sürücü, yumuşak ile
en kabasından arkadan kaymaların
keyfini çıkarıyor ve sonunda mutlaka
bir tam tur savrulma gerçekleşiyor.
Ancak aracı bu teatral arkadan
savrulmalar olmadan da kullanmak
mümkün. Bunun için çekiş kontrolü
ve ESP’yi devreye almak yeterli.
Tamam, GT 86 ağır başlı sürücülerin
beklediği otomobil değil.
Ancak Toyota’nın yeni dirft kralı,
marşa bastıkları anda içlerindeki
yanal ivme sensörlerini de devreye
sokan müşteriler için kesinlikle ideal
bir sürüş makinesi.

Teknik veriler

Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli boxer
motor; silindir başına 4 supap; motor hacmi:
1998 cc; maksimum güç: 200 HP-7000 d/d; maksimum
tork: 205 Nm-6600 d/d; arkadan itiş; 6
ileri manuel şanzıman; ön lastikler: 215/40 R
18; arka lastikler: 225/40 R 18; boyutlar (u/g/y):
4240/1775/1300 mm; dingil mesafesi: 2570 mm;
maksimum hız: 230 km/s; 0-100 km/s: 7.2 sn;
yakıt deposu: 50 lt; tüketim: 6.0 lt/100 km; CO2
emisyonları: 142 gr/km

Sonuç

Arkadan itiş, alçak ağırlık merkezi,
boxer motor ve sert bir süspansiyon
ayarı: Kağıt üzerindeki veriler bile
mutlak bir sürüş keyfi vaat ediyor.
30 bin Euro’nun altındaki makul
fiyat (Almanya) da cabası.
GT 86, teknik
verilerinden
beklenenleri
yolda da
verebilen bir otomobil: Yarış pistindeki
bu ilk sürüşte otomobil, motorunun
kalitesi ve harika drift kabiliyetiyle
bizleri etkilemeyi başardı. 1200 kg’lık
hafiflik de Toyota mühendislerinin
büyük bir keyif sunmayı garanti eden
başarısı olarak notlarımıza giriyor. Bu
haliyle GT 86’nın, çok sayıda hayran
edinmesinin önünde herhangi bir engel
yok gibi görünüyor.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.