Toyota, belki de 60 yılı aşkın
tarihinde ilk kez, başka bir Japon
markayla üretim için işbirliğine gidiyor.
FT86 II isimli, arkadan itişli
bu kompakt coupe spor otomobilin
tasarımı Toyota tarafından yapılıyor,
boxer motor ise Subaru’dan
gelecek. Bu ilginç aracın tasarım
bilgilerini, bu konudaki en
yetkin kişilerden olan, Toyota tasarım
bölümü Genel Müdürü Akihiro
Nagaya’dan aldık.
Auto SHOW: Toyota’nın eskiden
çok özel spor otomobilleri
vardı, Celica ve Supra bunlardan
sadece ikisi. Acaba FT86 II’nin, bu
coupe sporcularla herhangi bir
kan bağı var mı?
Akihiro NAGAYA: Herkes bana
bu soruyu soruyor ama açıkça
söylemek gerekirse FT86 II’yle
Celica arasında herhangi bir ilişki
bulunmuyor. Biz çevreci modeller
üreten bir şirketiz. İlk üretilen
çevreci ürünlerin tasarımı
da ekonomi konseptine uygundu
ama artık tasarımda daha fazla tutku
istiyoruz. Bir aile otomobilinin
bile tasarımında artık “tutku” yer
almalı. Tutku dolu bu tasarım lisanına
da FT86 II modeliyle start
veriyoruz. Bunun üretime daha
yakın versiyonu Aralık ayında Tokyo
Motor Show’da sergilenecek.
Otomobilin ismi, motor ve çekiş
sistemlerini çağrıştırıyor, önden
motor ve arkadan itiş.
AS: Bu otomobilin
geliştirilmesi için Subaru’yla
işbirliğine
gittiniz.
AN: Evet, daha
önce de Paris Motor Show’da bu işbirliğinin
başka bir ürünü olan Toyota
Verso ve Subaru Trezia modelleri
sergilenmişti. O modellerde
Subaru tasarım lisanı ağırlıktaydı.
FT86 II ise Toyota tasarım lisanını
anlatıyor. Cenevre’de sergilediğimiz
FT86 II ve Yaris Hybrid
Consept otomobilleri, Toyota’nın
yeni yüzünü taşıyor. Daha önceleri
hibrid için ayrı, aile otomobilleri
için ayrı tasarım dilleri vardı, şimdi
ise tüm Toyota ürün ailesi için
tek bir tasarım dilimiz var, bu da
hedeflediğimiz “tutku”yu yansıtıyor.
Bir yanıt yazın