Geleceğin T6’sının
yüzü, T6’nın iç
mekanı ve T6’nın
görevleri… Buna rağmen
VW, e-Co-Motion’ı hala bir
konsept olarak adlandırıyor.
Diğer taraftan bu elektrikli
hafif ticari araç, sanki yarın
posta ve paket dağıtımına
başlayabilecek kadar “hazır”
görünüyor. Bir kurye
aracı sürücüsü gibi sağ taraftan
biniyorum ve sürücü
koltuğuna geçişi zorlaştıran
bir orta tünel yok. Kokpit
gayet nesnel, vites kolunun
yerini ise çevirmeli bir şalter
almış. Bu gerçekten de
yeterli, çünkü e-Co-Motion
elektrikli bir araç. 50 kW’lık
(68 HP) elektromotor arka
kısımda konumlandırılmış
ve gücünü arka tekerleklere
gönderiyor.
Oturma pozisyonu yüksek,
dönüş çapı ise 8.95 m
ile gayet düşük. Sağ tarafta
tek bir sürgülü kapı, arkasında
iki ise iki kanat kapıya
sahip. Bagaj bölmesinin 4.6
metreküplük hacmi ve dik
yan duvarları, esnaf veya
kampçılar için ideal.
Aküler, yükleme zemininin
altında ve aksların
arasında konumlandırılmış
ve 20 veya 40 kW’lık kapasite
seçenekleri var. Bu
da 100 ile 200 km arasında
menziller anlamına geliyor.
Elektromotorun 270 Nm’lik
torku, araca 120 km/s maksimum
hız kazandırıyor. Eğer
4.55 m’lik bu elektrikli
ticari araç halk tarafından
beğenilirse, yakın bir gelecekte
Caddy ile T5’in arasında
bir yerde konumlanabilir.
e-Co-Motion’ın yüzüne ise
bir sonraki Transporter’da
rastlayabiliriz.
Sonuç
Kısa bir Transporter… Çekici
bir fikir. Ancak aynen
bu haliyle üretilmek yerine,
daha sivil bir versiyonunun
üretilmesinin daha fazla
şansı var. Sahip olduğu stil
elamanlarının bazılarını ise
geleceğin VW ticarilerinde
göreceğiz. Elektrikli şehir
ticarilerinin gerçekten
hayata geçmeleri, büyük
şehirler içten yanmalı motorlara
kapatılmadığı veya
vergilerle işlerinin iyice
zorlaştırılmadığı sürece
zor.
Yorum yazın