Geçtiğimiz hafta sonu, Avustralya
Grand Prix’siyle 2011 Formula
1 sezonuna start verildi.
Fakat, bu yıl Türkiye’de de koşulacak
F1 yarışlarında ne takımların
pilotları, ne en yeni teknolojiler
ile donanmış F1 araçları, ne
de KERS ve hareketli arka kanat
gibi yeni kurallar gündemde…
Avustralya Grand Prix’si öncesinde,
antrenmanlarda, sıralama
turlarında ve yarışın ta kendisinde
herkes Pirelli’nin yeni F1 lastikleri
P Zero’ları konuşuyordu.
Bu yıl teknik olarak ve pilotların
ustalığında takımlar arasındaki
farkın fazlasıyla kapanmış olduğuna
dikkat çeken F1 uzmanları,
2011 sezonunun belirleyici
faktörünün Türkiye’de üretilen
Pirelli lastiklerinin doğru seçilmesi
olduğundan bahsediyorlardı.
1991 yılından beri Formula 1 yarışlarında
olmayan Pirelli,
1950’dan o tarihe kadar 44 yarış
zaferi elde etmiş ve F1 yokluğunda
ise diğer tüm motorsporlarında
kendini tazelemiş bir markaydı.
Şimdi ise 2013 dahil üç yıllık sezonlarda
F1’in resmi lastik tedarikçisi
olan Pirelli’nin her bir lastiğinin
5.000 USD’lik bir maliyeti
var. Bridgestone’nun F1 yarışlarından
çekilme kararından sonra
yeniden F1 pistlerine dönen İtalyan
markanın İzmit üretimi lastikleri,
20 yıllık yokluğunu bir
anda unutturdu.
Son F1 yarışını yine Avustralya’da
Adelaide’ta yaşamış olan
marka, Orta Doğu’daki kriz nedeniyle
yine Avustralya’da fakat bu
sefer Albert Park’ta F1’e merhaba
dedi. Pirelli F1 P Zero lastiklerinin
Avustralya’daki ilk tecrübesinde
dayanıklı/sert ve aşırı yol tutuşlu/
yumuşak olmak üzere iki farklı
hamur kullanıldı.
Sol ön lastiği çok zorlayan 10
sağ ve 6 sol virajlı Albert Park pistinde
ilk kez kullanılan bu P Zero’lardan
cuma günkü deneme
sürüşleri için ekstra birer takım
lastik daha verildi. Ve böylece takımlar
Avustralya’da bir kereye
mahsus olmak üzere 12 set lastikle
pitlerini doldurdular.
Ayrıca Pirelli F1 lastikleri, bu yıl
yepyeni bir özellik daha taşıyorlar.
O da, lastik tipine göre üstündeki
yazıların renkleri… Altı farklı lastik
çeşidi için 6 farklı renkte P Zero
yazısı, izleyiciler için de, takımların
hangi lastikle piste çıktığını anlamalarını
sağlamaya
başladı. En
uzun süre sağlam
kalacak sert lastik
için gümüşi, çok
kullanılacak hızlı
ve aşınması zor
olan orta sert için beyaz, dayanıklılık
ve uzun performans kriterlerine
uygun yumuşak hamur
için sarı, çok yüksek hızlarda kullanılacak
süper yumuşak için kırmızı,
ıslak zemin için yoğun hamurlu
lastikte turuncu ve ıslaktan
kuruya geçişte kullanılacak geçiş
lastiği içinse açık mavi renklerinden,
takımların tercihlerini görmeye
başlıyoruz.
Bu yarışa kadar yüzbinlerce kilometrelik
pist testlerinde herkesin
fazlasıyla pozitif yorumunu
almış olan P Zero’ların, sezonun
bu ilk yarışındaki performansı da
tüm yarış camiası kadar bizlerin de
çok hoşuna gitti!..
Ne de olsa, Türk Malı idiler!..
Bir yanıt yazın