Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 2012’nin ilk günlerinde, geçtiğimiz yılın bir değerlendirmesini yaptı. 2011’de toplam binek ve ticari pazarında 864.439 adetlik satışa ulaşıldığını, böylece 2010’a oranla satışlarda %13.61’lik bir artış görüldüğünü hatırlatan Keklik, Türkiye otomotiv pazarının istikrarlı şekilde gelişmesi ve Avrupa’nın en önemli ve büyük pazarlarından biri konumuna ulaşmasının kendilerini memnun ettiğini söyledi.
Aralık ayında 9.968 adet satış gerçekleştirerek Türkiye pazarında 2. olan Opel, 2011 yılı toplamında ise 54.437 adetlik satış rakamına ulaştı. Keklik, 2010 yılı Aralık ayında 10.000 adet üzeri satış yaparak Türkiye’deki tarihlerinde, tek ayda ilk kez 5 haneli rakamlarla ifade edilen satış başarısı gösterdiklerini ve 2011 yılı Aralık ayının 2010 yılı Aralık ayına göre %10.56 daha düşük kapanmasına karşın aynı başarıyı yakaladıklarını belirtti. Bununle birlikte, Tüm Avrupa’daki Opel’ler içinde, Opel Türkiye olarak, İngiltere ve Almanya’dan sonra en yüksek satış değerlerine ulaşarak Avrupa çapında en fazla satış gerçekleşen 3. ülke olduklarının altını çizdi. 2012’de de 775.000-825.000 adet dolaylarında bir pazar hacmi öngördüklerini de ekledi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın