Türkiye’de üretilen otomobilleri
gördüğümüz zaman bizler büyük bir
gurur duyuyoruz. Bu yolda yürüyen
yeni oyunculardan biri de Hyundai’nin
İzmit’teki fabrikasında üretilmeye
başlayan i20 oldu. i20 Troy,
Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç
edilmeye başlandı. Türkiye üretimi
ile birlikte otomobilin kalitesinde de
önemli bir artış var.
Mode, Start, Prime adı verilen
donamım paketlerine sahip olan
i20, donanım ve konfor beklentilerine
de rahatlıkla cevap verebilecek
bir listeye sahip.
Testimize 1.4 lt’lik dizel motorun
90 HP güç üreten versiyonu ile konuk
oldu. Otomobilin dış görünümünde,
ülkemizde üretilmeye başlaması
ile birlikte küçük değişiklikler
var. Örneğin yan aynalara entegre
edilen sinyal lambaları, park yardımcısı
gibi detayların kullanılmaya
başlaması gibi. Kalite hissi artırılan
otomobilin tasarımı genel anlamda
zaten iyi görünüyor.
Hyundai i20, sakin görünüşlü bir
otomobil olmasına rağmen başarılı
tasarımıyla dinamik özelliklerini de
zorlanmadan ortaya çıkarıyor. Hareketli
olan tasarım, keskin ve yuvarlak
hatlı geçişlerin bir arada çok
iyi uygulanmasına iyi bir örnek.
Motor kaputundan başlayarak arka
tarafa kadar uzanan sportif çizgiler,
belirgin bir üstünlük sağlanmadan
karoserin içine yerleştirilmiş.
Büyük hava girişleri ile de dikkat
çeken i20’nin abartısız bir şekilde neredeyse
ön cama kadar uzanan büyük
farları ve aynı şekilde C sütununa
kadar ilerleyen stop lambaları
da dikkat çekici. 295 lt’lik oldukça
büyük ve kolay kullanılan bir bagaja
da sahip.
Aydınlatma renklerinde yapılan
değişimle birlikte artık eskisine göre
çok daha iyi ve gözü daha az yoran
bir renk seçeneğine sahip. Kullanılan
malzeme kaliteyi de artırdı
Koltukları ile geçer notu rahat
alan i20’nin yaşam alanının genişliği
de hiç fena değil. Baş mesafesi konusunda
önde iyi olan otomobilin
arka tarafında da aynı seviyenin yakalanmış
olması önemli bir başarı.
Görüş açıları konusunda da önemli
bir sıkıntı bulunmuyor.
Dizel motorun yaydığı sesse iç mekana
fazla yansımıyor. 6 ileri oranlı
bir manuel şanzımanın görev yapması
da olumlu bir değişim. 90 HP
güç ve 221 Nm tork üreten motorun
5.6 lt’lik bir tüketim değeri ile cep
dostu olacak. 0-100 km/s hızlanma
testlerinde elde ettiğimiz 13.3 sn’lik
sonuç birçok kullanıcıyı memnun
edecek seviyede.
Konfor konusunda başarılı olan bir
süspansiyon sistemini kullanan
i20’nin sürüş karakteri de olumlu.
Dengede kalmayı başaran i20 izinden
kopmaya niyeti olmayan araçlardan
biri. Fren mesafesi konusunda
daha iyisini hak ettiğini düşündüğümüz
otomobil, bu konuda
sınıfının liderleri arasına girmeyi
başaramıyor.
Sonuç
i20 Türkiye’de üretilmeye başlaması ile birlikte
değişimler de gösterdi. Uygun başlangıç
fiyatı, iddialı renkleri, zengin motor seçenekleri
ve yüksek donanım seviyesi ile iddialı.
Çok önemli ve göze batan sorunları olmayan
otomobil Türkiye üretimi ile birlikte
kalite seviyesini de artırmış durumda. Güçlü
dizel motoru ile iyi bir performans ve tüketim
değeri sunan i20, altı ileri oranlı şanzımanı
ile artık daha fazlasını da verebiliyor.
Bir yanıt yazın