Bir Koç Topluluğu şirketi olan Otokar’ın tamamen elektrik ile çalışan otobüsü Doruk Electra yolcu taşımaya başlıyor. İlk olarak 28-30 Kasım tarihlerinde Toplu Ulaşım Haftası kapsamında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen Transist 2012 V. Ulaşım Sempozyumu ve Fuarı’nda ziyaretçiler için otel ve fuar alanı arasında ring seferleri yapan Electra, önümüzdeki haftadan itibaren İETT bünyesinde deneme sürüşlerine başlayacak.
2005 yılından bu yana alternatif yakıtlı otobüsler konusunda çalışmalar yürüten Otokar’ın bu yıl içerisinde tanıtımını yaptığı yeni elektrikli otobüsü Doruk Electra, Türkiye’de ilk kez yolcu taşıyacak. İETT bünyesinde tarihi yarımadada farklı hatlarda yolcu taşımaya başlayacak olan Doruk Electra, İstanbul’a daha temiz bir çevre, daha sessiz bir trafik, daha düşük işletme maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağlayacak.
Doruk Electra
2005 yılından bu yana alternatif yakıtlı otobüsler konusunda çalışmalar yürüten Otokar, 2012 yılında Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra’yı üretti. Doruk Electra; daha temiz bir çevre, daha sessiz bir trafik, daha düşük işletme maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağlıyor. Egzos emisyonları sıfır, gürültü ve titreşim seviyeleri oldukça düşük olan Doruk Electra, Otokar’ın Ar-Ge konusunda ne kadar ilerlediğinin de bir göstergesi. Doruk Electra, 6-8 saat arasında tam şarj olsa da, on-board şarj ünitesi sayesinde duraklarda bekleme yaparken de kısa süreli şarj edilme imkanına sahip. Otobüs, ideal şartlarda tam şarj ile 280 km mesafe kat edebiliyor. Yoğun şehiriçi trafikte ve yolcu sayısının çok olduğu saatlerde ise, akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak 170 kilometre menzil sunuyor. Ancak aracın menzilini gün içerisinde yapılan akıllı şarjlar ile yüzde 30-40 oranında artırmak mümkün. Araç üstü (on-board) şarj ünitesi sayesinde ilave bir elektrik şarj altyapısına ihtiyaç duymayan Doruk Electra, sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor. Doruk Electra bir belediye otobüsü olarak tasarlandığı için maksimum hızı için belediye otobüslerinin uyması gereken kurallar baz alındı. Araç, maksimum 70 km/saat. hız yapıyor. Uluslararası güvenlik sertifikasyonu olan ECE R100-01 yönetmeliğine uygun Doruk Electra’da kullanılan aküler ise aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devre gibi durumlarda çevresine zarar vermeyen yüksek güvenlikli Lityum Demir Magnezyum Fosfat teknolojisine sahip.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın