Opel’in model yelpazesinin
son üyesi olan Cascada
4700 mm uzunluğunun
yanında cazibesi, teknolojileri
ve özellikleriyle tam bir orta
sınıf cabrio. Cascada, uzatılmış
zarif silueti ve kumaş tavanı ile
klasik cabrio geleneğini devam
ettiriyor. Cascada’nın Opel için
önemi ise, 70 yıllık tarihinde ilk
kez bir orta büyüklükte cabrioyu
geliştirip kendi tesislerinde üretecek
olması. Cascada ile Opel,
Kapitan ve Rekord gibi 1950 ve
‘60’ların dört koltuklu kumaş
tavanlı convertible modellerinin
kısmen üst sınıf geleneğine bağlı
kalmış. Markanın geçmişinde yer
alan büyük cabrio modellerin
çoğu aslında Opel tarafından
üretilmemiş. Autenrieth ve Karl
Deutsch gibi Alman karoser ustaları
tarafından dönüştürülmüş
ve sınırlı sayıda Opel müşterisine
satılmış. O dönemde dış kaynak
kullanarak convertible üretimi
çok yaygın bir uygulama olarak
göze çarpıyor. Yakın geçmişteki
Kadett E Cabrio ve iki Astra Cabrio
neslinde de aynı yöntem kullanılmış.
İtalyan karoser ustası
Carozzeria Bertone bu son nesil
Astra Cabrio’lara hayat vermişti.
Yeni Cascada ise geleneğinin
aksine Opel’in kendi tesislerinde
üretilecek ve marka değerlerine
sadık kalacak. Opel’e göre yeni
convertible, premium rakiplerinden
çok daha cazip bir fiyatla
satışa sunulacak. Cascada’da üst
sınıf şasi ve güvenliğin yanı sıra
yeni nesil bir güç aktarım mekanizması
da yer alıyor. Motor
seçeneklerine bakıldığında ise
1.4 Turbo 120 HP, 1.4 Turbo
ecoflex 140 HP ve 1.6 SIDI Turbo
170 HP’yi görüyoruz. Dizellerde
ise 2.0 CDTi ecoflex 165 HP ve
2.0 çift turbo CDTi 195 HP yer
alıyor. Tüm motorlar 6 ileri
manuel şanzımanla sunulurken,
1.6 lt 170 HP’lik benzinli ve 165
HP’lik 2.0 lt dizel motor 6 ileri
otomatik seçeneğini de bulunduruyor.
Türkiye’ye hangi seçeneklerin
sunulacağı ise henüz
açıklanmadı.
Bir yanıt yazın