Almanya’nın ucuz market zincirleri
ve tutumlu kaplumbağa
1970’li yıllarda ülkenin iktisat
harikası olarak tanımlanıyorlardı.
70’lı yılların ortalarına kadar Alman
halkı için çocuklarının geleceği veya
ileriye dönük yatırımlar için para
biriktirmek adeta bir zorunluluktu.
Sonuçta gelecek nesillerin hayatının
daha iyi olması için çok çalışılıyordu.
Uzun zaman oldu ama kendisi
hala güncelliğini koruyor. Tutumlu
kaplumbağa geri dönüyor. Tutumlu
mu? Eskiden her türlü süs ve donanımlardan
yoksun VW 1200A modeli
en azından öyleydi. 1200A, kaputu
altında 44 HP yerine sadece 34 HP
güç ile yetinerek petrol krizini
aşmaya çalışıyordu.
Yeni Beetle TDI ise
eski nesil kaplumbağanın
sahip olduğu özellikleri
tekrar taşımaya başladı: Tüketimi
düşük motor, sade donanım seviyesine
sahip olmasına karşın tam bir
otomobil olmayı başardı.
Yeni Beetle gücünü de artırdı.
Tutumlu Beetle 1.6 litrelik motordan
tam 105 HP güç elde ediyor. Seri
geçilen ilk test turunda turbo beslemeli
motorun yakıt tüketim değeri 6
lt/100 km sınırının altında kalıyor.
Sert basılan gaz pedalına anında
tepki vererek otomobili öne doğru
fırlatırken, tipik TDI homurtularının
yükselmesine neden oluyor. Sakin
kullanımlarda ise VW bu değeri 4.5
lt/100 km’ye kadar çekiyor. Dede
kaplumbağa aynı mesafe için
üç kat daha fazla zamana
ihtiyaç duyarken, Solex
karbüratöründen
3 lt daha
fazla yakıtın
geçmesi
gerekiyordu.
Eski modellerde hava soğutmanın
olduğu yerde artık 250 Nm tork üreten
konvertör görev yapıyor. Bunun
anlamı ise: TDI Beetle 80 km/s hız
ve dördüncü viteste tırmanırken
kaplumbağa ancak yolu ikinci viteste
ve 30 km/s hız ile gidebiliyor. ~Çılgın zamanlar mı? Yok öyle bir
şey. Zayıf motorlu kaplumbağalar
sadece donanım açısından düşük
seviyede olmalarının yanında, hız
açısından da ismine uygun olarak
ilerleyebiliyorlardı. Gösterge paneli
120 km/s’de son bulurken en güçlü
versiyonda bu rakam sadece 140
km/s’ye kadar çıkıyordu. Günümüzün
kaplumbağası ise en düşük
motor seçeneği ile bile bir tasarım
harikası olarak boy gösterirken, gösterge
tablosundaki 260 km/s rakamı
ile keyif veriyor. Üstelik müşteriler,
isteğe bağlı olarak çok uzun bir
donanım listesinden istediği donanımları
opsiyonel olarak otomobile
yükletebiliyor. Tutumlu kaplumbağa
bu özellikleri ile eğlenceli kaplumbağaya
dönüşüyor. Kaplumbağa
hayranları dizel motor seçeneğinde
hiçbir şeyden feragat etmek zorunda
kalmıyor.
Buna da zaten şaşırmamak lazım.
Yeni Beetle hesaplı mesajlar
vermek yerine daha çok, çekici hali
ile öne çıkıyor. Çekici olurken de
tüm VW modellerinde bir gelenek
olan markanın ismini arka bölümde
kullanmaktan vazgeçiyor. Beetle
artık açık otopark alanından çıkarak
evin özel garajına yerleşiyor. Yeni
Beetle, sahip olduğu tutumlu motor
seçeneği ile ailenin ikinci otomobili
olma özelliğine terfi ederken, Mini
ve Fiat 500 gibi Retro otomobillere
karşın üstünlük sağlamak hedefinde.
Beetle sürücüleri günümüzde
çok daha büyük kolaylıklara sahip.
Ancak yeni Beetle bir ucuzluk
market ürünü olmayacak. Kalitesi
şüpheye yer bırakmazken Almanya
satış fiyatının 19.375 Euro’dan başlıyor
olması onun indirimli bir ürün
olmadığını belgeliyor.
~Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo motor; silindir başına
dört supap; motor hacmi: 1598 cc;
maksimum güç: 105 HP-4400 d/d;
maksimum tork: 250 Nm-1500 d/d; 5
ileri manuel şanzıman; yakıt deposu:
55 lt; 0-100 km/s: 11.5 sn; maksimum
hız: 180 km/s; tüketim: 4.5 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 119 gr/km
Beğendiklerimiz
Tasarım: Alçak tavan, uyumlu
hatlar – Beetle bu hali ile daha
değerli görünüyor.
Beğenmediklerimiz
Bluemotion: Start/Stop
sistemi, düşük sürtünmeli
lastikler ve diğer ayrıntılar
daha sonra gelecek.
Bizi şaşırtan
Günlük kullanıma uygunluk:
Büyük bagaj hacmi ve dört
kişiye yetecek kadar iç alan
sunması Beetle’i çok yönlü yapıyor.
Sonuç
Tutumlu kaplumbağanın geri dönmesi
harika oldu. Düşük yakıt tüketimine
sahip TDI motor, uzun sürüşler
gerçekleştirenlerin dikkatini çekecek.
Sadece yüksek hızlarda gürültülü
oluyor. Tıpkı TSI motorlarda yer alan
6. vitese burada da yer verilseydi,
gayet uygun olurdu.
Yorum yazın