Uluslararası pazarlarda büyüme: Peugeot stratejisinin sağlamlığını kanıtladı
Peugeot’nun dünya satışları 2011’in ilk yarısında 1 091 000 adede ulaştı, Geçen yıl aynı dönemde %41 olan Avrupa dışındaki satışlarının payı %44’e çıktı.
Satışlar başta Rusya/Ukrayna/BDT olmak üzere Peugeot’nun öncelikli büyüme bölgelerinde %58 oranında, pazar payı ise 0,2 puan arttı; Latin Amerika’da da satışlar %19 ve pazar payı 0,2 puan artış gösterdi. Öte yandan, Asya’da satışlar %18 artarken, pazar payı korundu.
Güney Amerika’da (4 ülke), Peugeot 89 000 satış ve % 3,4 pazar payı ile önemli bir ilerleme gösterdi. Özellikle 2010 yılının ilk yarısına göre bir puanlık artış ile pazar payını %9,2’e çıkarıldığı Arjantin sayesinde gerçekleştirdiği performans ile Peugeot bu bölgede 6. sıraya yerleşti.
Çin’de, yılın ilk yarısında yaklaşık 81 000 araç satışı ve 2010 yılında lansmanı yapılan 408’in başarısı ile Peugeot pazar ortalamasının iki katı büyüme sergiledi (% 9 büyüyen pazarda satışlar %17 arttı).
%1 daralan Avrupa Binek+Ticari araç pazarında, Peugeot % 7,45 pazar payıyla 2010 yılında elde ettiği 4. marka konumunu koruyor.
Batı Avrupa’daki olumsuz pazar karmasına rağmen, Fransa’da Peugeot’nun ticari dinamiği ürün gamının tamamına yansıdı. Bu durum Binek Otomobilde satışların artmasını (220 940 adet tescil) ve pazar payının da % 18’e çıkmasını sağladı.
Orta ve Doğu Avrupa’da, Peugeot PECO ülkelerinde 0,5 puan, Baltık ülkelerinde 0,6 puan ve Romanya’da 1 puan pazar payı kazandı.
Hollanda’da Mayıs ve Haziran aylarında Peugeot binek otomobil satışlarında liderliği aldı. Marka Danimarka’da da gerek binek gerekse ticari araçta pazarın lideri.
Bu ticari dinamik Peugeot’nun referans bir Marka haline gelme hedefinin açıkça sergilemesini sağlıyor. Bu amaç, ürün seviyesinde olduğu kadar hizmet seviyesinde de yapılan yükselme stratejisiyle destekleniyor.
Ürün gamında yükseliş: Ürün atağı 2011’de başarıyla devam ediyor
Peugeot, 2010 yılında üç kıtada dört yeni modelin lansmanını yaptı. Bu yeni pazarların ele geçirilmesi stratejisi Avrupa’da 508’in Güney Amerika’da 408’in ve aynı zamanda yeni 308’in lansmanlarıyla devam ediyor. Ayrıca, üst gam model satışları 2010 ilk yarısına kıyasla %44 artış gösterdi .
Avrupa’da, 508’in ticari lansmanı başarılı oldu. Şubat ve Mart aylarından itibaren Sedan ve SW versiyonlarıyla piyasaya sürülen 508 şimdiden 55 000’in üzerinde sipariş aldı. Hedefler, Fransa, Almanya, İngiltere ve Hollanda’da aşıldı.
508 filo pazarına da mükemmel bir giriş yaptı. Bu durum Peugeot markasının gamda yükselme stratejisini ve lansmanından bu yana artan karma oranını ortaya koyuyor, çünkü satışların % 50’si üst gam donanım seviyesinde gerçekleşti. 508 sedan toplam satışlarının yarısını oluşturan Çin’de, üretim Wuhan’da başladı ve ilk müşterilere Ağustos 2011’de teslimat yapılacak.
Yeni 308 pazarın stratejik bir segmentinde Peugeot’nun ürün atağını tamamen destekliyor. 98g ile sınırlı CO2 emisyonlarıyla, yeni 308, yeni bir tasarım ile şehir içinde yakıt tüketiminde % 15’lik bir tasarruf sağlayan yeni nesil Stop & Start sistemi ve e-HDi teknolojisini benimsiyor. Böylece, örneğin, Fransa’da, e-HDi teknolojisinden yararlanan 308 versiyonları Mayıs ayındaki lansmandan bu yana toplam siparişlerin %45’ini oluşturuyor.
Bir yıldan biraz uzun süre önceki lansmanından beri 30 000 adet üretilen üst gam sportif Coupe RCZ, 2011’de 10 000 adedin üzerindeki satışıyla ilerleyişine devam ediyor.
Marka’nın Pazar kapsamını tek hacimliler segmentine genişletmesine geniş ölçüde katkıda bulunan 3008 / 5008 ikilisinin başarısı devam ediyor. 3008’in satışları son altı ayda satılan 74 000 adetle 2010 yılının ilk yarısına göre % 13 artış gösterdi.
Arjantin’de Palomar’da üretilen 408, Marka’nın Güney Amerika’daki sedan modellerinin üst gamını oluşturuyor. Bu pazarda Peugeot’nun ürün gamını genişletmeye yönelik bu yeni model, Brezilya’da ve Arjantin’de geçtiğimiz günlerde satışa sunuldu.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın