Geliyor, gelmiyor derken gerçekten de geldi. Sözünü ettiğimiz otomobil, yeni Saab 9-5. Küresel krizden çok etkilenen markanın ana firma General Motors tarafından spor otomobil üreticisi Spyker’a satılmasının ardından bu otomobil, aynı zamanda Saab’ın umutlarını da temsil ediyor. Neticede 9-5, gerçekten etkileyici bir otomobil. Örneğin birçok ileri teknolojiye sahip: Head-up gösterge, aktif süspansiyon ayarı, şerit takip asistanı, 4 tekerlekten çekiş…Baz olarak Opel Insignia’nın kullanıldığı 9-5’in, direksiyon sistemi, düğmeleri ve şalterleri de bu otomobilden alınmış. Ancak budurum, Insignia ile aynı problemlere sahip olduğu anlamınada geliyor. Çok sayıdaki küçük şalter akıl karıştırırken, havalandırma ve klima ayarlarının kullanımı da zorlu. Neyse ki sürücü odaklı kokpit, Saab ruhunu taşıyor. Kontak anahtarı yerine marş düğmesi kullanılsa da, yerleşimi tipik bir Saab özelliği olarak orta konsolda. 160 HP güç üreten dizel motor sessiz çalışıyor ama gerçekten atak olabilmek için 1500 d/d’yi beklemek gerekiyor. Bu seviyenin üzerinde üretilen patlama şeklindeki güç, ön tekerlekler tarafından başarıyla yere aktarılıyor. Sentetik bir his uyandıran direksiyon ise geri bildirim eksikliği hissettiriyor. Bu nedenle sürücünün sık sık düzeltme yapması gerekiyor. 5 metrelik uzunluk ve büyük dingil mesafesi sayesinde 9-5, düzgün asfaltta bir yelkenlinin sükunetiyle ilerliyor. Ancak bu, 9-5’in yumuşak bir otomobil olduğu anlamına gelmiyor: Takırtılar duyulabiliyor ve kısa darbeler iç mekana biraz iletiliyor. Süspansiyonun ince ayarlarında bir eksiklik olduğu kesin. ~Aktif amortisör kontrolüne sahip 300 HP’lik top model ise daha fazla hoşumuza gitti: “Comfort” modunda yumuşak ama “Sport” modda hoş bir sertliğe sahip. Ne yazık ki bu opsiyon, dizel motorla satın alınamıyor. Peki ama yeni Saab’ın şansı nedir? Aslına bakılırsa en büyük avantajı karakter sahibi bir otomobil olması. Teknolojileri ve işçilik kalitesi ise Opel seviyesinde, yani Audi ve BMW’yi yakalayabilmek için bayağı büyük bir adım atması gerekiyor. Fiyat konusunda Saab, kendine güvenmeye devam ediyor: Saab 9-5 2.0TID’nin 35 bin 900 Euro’luk Almanya fiyatı, benzer özelliklere sahip bir Opel Insignia’dan ne-redeyse 6 bin Euro yüksek, AudiA6 TDI’dan ise sadece 1200 Euro düşük.
TEKNİK VERİLER
SAAB 9-5 2.0 TID
Önde enlemesine konumlandırılmış 4 silindirli turbo motor; motor hacmi: 1956 cc; maksimum güç: 160 HP-4000 d/d; maksimum tork: 350 Nm-1750 d/d; önden çekiş; 6 ileri manuel şanzıman; 0-100 km/s: 9.9 sn; maksimum hız: 215 km/s; tüketim: 5.3lt/100 km; CO2 emisyonları: 140gr/km
Keyif verenler
Tipik Saab yüzünü ve özgün tasarımını korumuş.
Can sıkanlar
Tüketim yüksek. Örneğin bir start-stop otomatiğiyle daha iyi sonuçlar alına bilirmiş.~Sürpriz oldu
Görüş özelliklerinin zayıflığı hayal kırıklığı yaratıyor.
SONUÇ
Saab’ın geri dönmesi de 9-5’in hoş tasarımı da otomobil dünyası için iyi. Büyük İsveçlinin tek eksiği ise, markayı diğerlerinden özgün teknolojik yenilikler. General Motors ve Opel genleri var olduğu sürece üst sınıfta büyük bir başarı zor.
Bir yanıt yazın