Bu yılın başında Volvo, üretime çok yakın bir Volvo
V60 Plug-in Hybrid prototipini tanıtmıştı. İsveçli firma
2012 yılı içerisindeyse, 50 g/km CO2 emisyonuna
sahip bu yüksek teknolojili otomobili piyasaya sunacak.
Otomobilin geliştirilmesinde İsveçli enerji şirketi
Vattenfall ile de işbirliği yapılmış.
Volvo V60 Plug-in Hybrid, dizel bir motorla elektrikli
motorun avantajlarını tek bir potada eriterek, ortaya
düşük yakıt tüketimi, düşük CO2 emisyonu ama yüksek
kullanım keyfi çıkarabilen başarılı bir çalışma.
V60 Plug-in Hybrid’in avantajları arasında uzun menzil
ve yüksek performans da bulunuyor.
Volvo Başkanı Stefan Jacoby bu teknolojiyle doldurulmuş
V60 için şunları söylüyor; “Bu otomobille sıfır
emisyona doğru olan yolculuğumuza doğru, büyük
bir adım daha atmış oluyoruz. Aslında V60 Plug-in
Hybrid tamamen elektrikli modda kullanıldığında ve
de bataryaları sürekli olarak, yenilenebilir yöntemlerle
elde edilen elektrikle (rüzgar, güneş gibi) şarj edildiğinde,
bu otomobilde bile sıfır emisyon hedefimize
ulaşmış oluyoruz”.
Volvo’nun V60 Plug-in Hybrid modelinin elektrikli bataryaları
araca 50 km’lik bir elektrikli menzil sunabiliyor.
Dizel desteğiyle birlikte toplam menzil 1200
km’ye ulaşıyor. Ortalama CO2 salınımı km başına 49
gr, ortalama tüketim ise 1.9 lt/100 km gibi oldukça iddialı
bir seviyeye iniyor. Araç, evde veya park halindeyken
şarj edilebiliyor. Standart kabloyla evde şarj
süresi 5 saat.
Elektrik motoru içten yanmalı motordan 4 kat daha
verimli olarak çalışıyor.
Bir yanıt yazın