Eğer gelecek yıldızlarda yazılıysa,
geçmişe doğru bakmak da
hoş olabilir. Volvo’da bu bir gelenek.
Örneğin Volvo 120
(1960’lar) ve P1800 ES’in
(1970’ler) genleri C30 ve S60’ta
kullanıldı. Şimdi sıra efsanevi
kambur Volvo’da: 1950’lerin sonunda
yollara çıkan 544.
Concept Universe adlı Şanghay
konseptinde tasarımcılar, gergin
omuzlar, karakteristik timsah
kaput ve arka kısmının canlı hareketleriyle,
klasik 544’ün tasarım
dilini alıp günümüze uyarlamaya
çalışmışlar. Şef Tasarımcı Peter
Horbury ve ekibinin, köşeler,
kenarlar ve diğer optik yönlendirme
unsurlarından kaçınmak
için verdikleri emek hemen fark
ediliyor. Tasarımcı Andreas Nilsson,
uygulamaya almadıkları birçok
detay için üzgün olduklarını
söylüyor.
Tüm bu çalışmaların ardından
ortaya, safkan görünümlü ve
neredeyse 5 m uzunluğunda 4
kapılı bir coupe çıkmış. Mercedes
CLS’in stilini hatırlatan Universe
Concept, göze hoş gelen temiz
yüzeylere sahip. Bilindiği gibi
Volvo, Ağustos 2010’dan bu yana
Çin’in en büyük otomobil üreticisi
Geely’nin markalarından biri.
Şanghay’daki Volvo standında,
üzerinde deneysel ve abartılı süslere
sahip bir konsept yerine
böyle bir otomobilin sergileniyor
olması iki taraf için de iyi bir seçim
olmuş. Mümkün olduğunca
serbest çalışmalarına izin verildiğini
ve Geely Başkanı Li Shufu’nun
sadece heybetli burun tasarımına
müdahale ettiğini söyleyen
Nilsson, sözlerine şöyle
devam ediyor: “Bizlere gezegen
ve galaksi fotoğrafları gösterdi.
İşte ızgaranın üçüncü boyuttaki
derinliği de böyle ortaya çıktı. Burun
tasarımı için kendi başına bir
evren diyebiliriz.” Zaten Universe
kelimesinin Türkçe’deki karşılığı
da evren.
~
Teknik olarak ise Universe
Concept, zemini bayağı bozuk ve
düzensiz bir galaksi üzerinde
ilerliyor. Aslına bakılırsa bu otomobil
için, iştah açıcı veya aperatif
de denilebilir. Çünkü bu
otomobille Volvo, İsveçli markanın
Çin’de bir şansının olup olmayacağını
anlayabilmek için,
fuar ziyaretçilerinin nabzını tutmayı
hedefliyor. Konseptte güncel
Volvo S80’in uzatılmış zemin
grubu kullanılırken, iç mekan
ve motoru bulunmuyor. Eğer
Geely bu proje için para bulabilir
ve üretim için yeşil ışık yakarsa,
önce yeni ve global bir platform
hazırlanması gerekecek.
Yeni platformda ise benzinliden
dizele, gazlıdan plug-in hibride
kadar şu andaki tüm motor yelpazesinin
kullanılma ihtimali
olacaktır.
Kelebek kanatları gibi ters yönde
açılan kapılar ve B sütununun
olmaması ise konsepte özgü detaylar
olarak kalacak. İç içe geçmiş
katmanlardan oluşan LED’li
far grubu ile yumuşak bir plastikten
üretilmiş stop grubu gibi
unsurların ise seri üretime geçme
şansları var. Bunların ne zaman
gerçekleşeceği ise şimdilik
sadece yıldızlarda yazılı.
Sonuç
Tasarımcı Nilsson bu büyük Volvo konseptini “Çin ile
flört” olarak görüyor. Bunun sonunda büyük bir aşkın doğup
doğmayacağını görmek için beklememiz gerekecek.
Süslerden uzak tasarım kesinlikle beğeni topluyor. Diğer
taraftan Universe Concept’te tipik bir Volvo göremiyoruz.
Kesin olan tek şey, Volvo’nun özellikle Çin ve ABD’de yeniden
prestij sahibi bir patron otomobiline sahip olmasının
şart olduğu. S80 bunun için hem yaşlı, hem de biraz
banal kalıyor. Umarız bu asfalt gemisini yola çıkarırlar. Hem
de hemen…
Bir yanıt yazın