Volvo akıntıya karşı yüzüyor:
Hibrid modellerinde premium
üreticiler –Mercedes E 300
Hybrid hariç- benzinli motoru tercih
ederken, İsveçli marka ise V60 ile
bir dizel hibrid hazırladı. Avrupa
için neredeyse mükemmel bir kombinasyon.
Uzunluğu 4.3 m olan station’da,
2.4 lt 215 HP’lik 5 silindirli bir dizel,
arka aksa monte edilmiş 70 HP’lik
bir elektromotorla birlikte çalışıyor.
Motor ikilisinin toplam güçleri, performanslı
benzinli motorlara sahip
otomobil sahiplerini bile kıskandıracak
kadar yüksek. Özellikle de
Volvo’nun 100 km’de 1.9 lt yakıt
tüketimi vaat ettiği düşünülünce…
En azından teoride durum böyle.
Yani bu rakam, ölçümlerin tam dolu
akülerle yapıldığı hibrid araçlar için
oluşturulmuş standart bir parkur
için geçerli. Bu parkurda hibrid
motorlu araçlar, yolun 50 km’lik
kısmını sadece elektrik gücüyle katedebiliyor.
Pratik kullanımda yani
günlük hayatta ise tüketim rakamı
6 lt/100 km civarında olacak. Ancak
aracın sunduğu performans dikkate
alındığında bu rakam bile çok iyi.
Tümü “gümüş elektrik” adlı renge
boyanmış ilk 1000 adet hibrid
Volvo, Kasım ayında tam donanımlı
olarak satışa çıkacak. Sürücü ve yolcular,
eksiksiz donanım sayesinde
kendilerini çok rahat hissedecekler.
Ayrıca koltuklar gayet büyük ve
konforlu, ambiyans ise gayet şık.
İç mekana bakıldığında Volvo’nun,
premium olma konusunda Audi ve
BMW gibi markalara iyice yaklaştığı
görülebiliyor.
Marş düğmesine basılıp standart
otomatik şanzımanın vites kolunu
D moduna getirdiğinizde asıl heyecan
başlıyor. ~Bu büyük Volvo hiç
ses çıkarmadan hareketleniyor ve
bunu ayağınız gaz pedalına sonuna
kadar bastığınızda da devam ettiriyor.
Diğer hibridlerin aksine V60,
elektromotorunun gücünü daha
hızlı kalkışlar için, yani dizel motor
devreye girmeden de kullanabiliyor.
Otomobil asıl keyfi Power modunda
veriyor. Bu modda iki motor birlikte
çalışıyor ve aracı 6.2 sn’de 100
km/s’ye ulaştırıyor. Ara hızlanmalarsa
çok daha keyifli çünkü dizel
ve elektromotorun sağladığı 640
Nm’lik toplam tork, araç içindekileri
resmen koltuklarına yapıştırıyor.
Dizel motorun ses izolasyonu da
çok iyi.
Peki ama V60 Hybrid bir mucize
mi? Tam olarak değil. Örneğin iç
mekanı rakiplerine göre biraz daha
küçük. Özellikle de arka koltuklarda…
Süspansiyon ise standart
V60’lara göre biraz daha sert olmasına
rağmen hibrid Volvo kesinlikle
bir dinamizm abidesi olamıyor.
Bunun dışında Volvo, bu karmaşık
teknoloji için gayet yüksek bir bedel
talep ediyor: Donanımlar dışarıda
bırakıldığı zaman 56 bin 900 Euro
olan Almanya fiyatı, eşdeğer bir
Volvo D5 4×4’ten yaklaşık 5 bin
Euro daha yüksek.
Teknik veriler
5 silindirli turbo dizel motor; motor
hacmi: 2400 cc; maksimum güç: 215
HP (dizel) + 70 HP (elektromotor);
maksimum tork: 440 Nm + 200 Nm
(elektromotor); devre dışı bırakılabilen
4 tekerlekten çekiş; 6 ileri otomatik
şanzıman; akü kapasitesi: 11.2
kWh; elektrikli menzil: 50 km; 0-100
km/s: 6.2 sn; tüketim: 1.9 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 49 gr/km
Sonuç
V60 Plug-in-Hybrid ile Volvo, Audi’den
Lexus’a kadar tüm rakiplerine
stoplarını seyrettirebilecek. Station
Volvo çok iyi sürüş özelliklerine sahip,
keyif veriyor ve çok da güçlü. Ancak
tasarruf edebilmek için önceden gayet
yüksek bir bedel ödemek gerekiyor.
Bir yanıt yazın