Alman üretici Volkswagen’in, 2004 yılında, Golf’ün teknolojilerini kullanarak geliştirdiği hafif ticari aracı Caddy, tüm Avrupa pazarlarında olduğu gibi, Türkiye’de de önemli bir satış başarısı kazanmış, yılda ortalama 10 bin adet satarak tüm dünyadaki Caddy satışlarının yüzde 10’unu tek başına Türkiye pazarı oluşturmuş. Bu sayede Türkiye, Avrupa’da en fazla VW markalı ticari aracın satıldığı pazarlardan biri unvanını da almış. Altı yıllık bir kariyerin ardından Caddy’nin de yenilenme vakti geldi. Caddy’de dış tasarımda ve iç mekanda yapılan gençleştirme çalışmaları oldukça başarılı olmuş. Bu ticari araç yeni formuyla artık çok daha dinamik ve taze görünüyor. İç mekanda ise yapılan geliştirmelerle binek otomobil konforuna biraz daha yaklaşılmış. Hatta ses izolasyonunun daha da iyileştirildiği belirtiliyor ama biz test sürüşlerimiz sırasında yine de ticari araçlara özgü kabin gürültülerini hissettik. Süspansiyonun bozuk zeminlerdeki salınımı titreşimler yaratırken, boş bagaj da bir diğer gürültü kaynağı oluyor. Öte yandan Caddy’deki iyileştirmeler sadece görsel alanda yapılmamış. Esas değişiklikler derinin altında yer alıyor. Teknik geliştirmelerin başında yeni Caddy’de kullanılmaya başlanan yeni TDI motor bulunuyor. Daha önceki nesilde kullanılan 1.9 lt’lik TDI terkedilmiş, bunun yerine çok daha tutumlu olan 1.6 TDI motor kullanılmış. Yeni motor her yönden ekonomik; 102 HP’lik bu motor, 1.9 TDI’a göre yüzde 21 oranında daha tutumlu ve daha az CO2 salınımı yapıyor. ~Öte yandan daha az motor hacmi, daha az da vergi anlamına geliyor. Tüm bunların toplamında ise yeni Caddy, bir önceki nesle göre kullanım giderlerini düşürmüş oluyor. Bütün versiyonlarında ikinci koltuk sırasının bütünüyle çıkarılabildiği Yeni Caddy’nin 5 koltuklu versiyonu bu sayede, tavana kadar yüklendiğinde, 3,030 litreye varan bir yük kapasitesi sağlıyor. Yeni VW Caddy’nin donanımsal anlamda da bir ticari araç için fazlasıyla yeterli olduğunu söylemek mümkün. Tüm modellerde ESP’nin standart olarak sunulmaya başlaması bile güvenliğe verilen önemi gösteriyor. Ayrıca yokuş kalkış asistanı da opsiyon olarak sunuluyor. 7 ileri oranlı DSG vites seçeneği de Caddy’de konfora da yer olduğunu ispatlıyor. Yeni VW Caddy Trendline ve Comfortline isimli iki donanım seçeneğiyle satışa sunuluyor. Dalaman-Fethiye arasında yaptığımız test sürüşlerinde Caddy’nin, 1.6 lt hacimli TDI motorla yeterli çekiş gücüne sahip olduğunu hatta yüksek süratlere çıkmaya istekli olduğunu gördük. Yüksek gövde yapısı ve yüksek ağırlık merkezi nedeniyle hızlı girilen virajlarda biraz tedirginlik yaratsa da, bizim kullanımımızda ESP hiç devreye girmedi. Ancak süspansiyon konforu ve ses izolasyonu her ne kadar iyileştirilmiş dahi olsa, hala tüm bunların bir binek otomobil seviyesine yetişemediğini de belirtmemiz gerekiyor.
VW Caddy 37.000 TL’ye Türkiye’de
VW’nin başarılı hafif ticari aracı Caddy yenilendi.
Yorum yazın