Paris aşk şehri olarak bilinir. Durum böyle olunca bu güzel Fransız şehri, BMW için harika bir podyum rolü de oynayacak. Bu podyumda Alman marka, X3 aşkını yeniden alevlendirmeye çalışacak. Yaklaşık 7 yılın ardından BMW, X3’ü tamamen yenilerken, X departmanını da yeniden düzenledi. Yani BMW yakında şöyle bir rota izleyecek: X1’in (4.45 m) ilk X3’ün pozisyonunu almasının ve X5’in (4.86 m) seviye atlamasının ardından yeni X3, 4.65m’lik boyuyla ilk X5’in (4.67 m) yerini alacak. Nasıl, anlaşıldı mı? Neticede BMW’nin X1’i, X3’ün sahasında top koşturtmaya devam etmesi çok yanlış bir karar olurdu. Durum böyle olunca X3, hem boyut hem de teknolojik olarak sınıf atladı. Durum böyle olunca X3, 20Kasım’da, Efficient Dynamicsadlı tasarruf önlemleri paketlerine sahip olarak piyasaya çıkacak. Örneğin X3 xDrive 20d’nin (Almanya başlangıç fiyatı 39.100 Euro) 5.6 lt/100 km’lik tüketim değeri, güncel versiyondan 1.1 lt daha düşük. Yakıt tasarrufunda araca, start-stop otomatiği, fren enerjisi geri kazanımı, sadece komut verildiğinde çalışan elektromekanik direksiyon desteği,kullanılmadıkları zaman tamamen devre dışı kalan yardımcı aygıtlar, hafif üretim teknikleri ve düşük sürtünmeli lastikler yardımcı oluyor. Bu sayede 2.0 lt’lik 4 silindirli motor, 7 HP artarak 184 HP’ye ulaşan gücüne ve 380Nm’lik torkuna (+30 Nm) rağmen daha az yakıt tüketiyor.Bir sınıf aşağıda olan 170 HP motorlu bir Tiguan’ın bile tüketimi 1 litre daha fazla. Yeni X3’te BMW, start-stop otomatiğiyle ilk kez kombine edilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu da sunacak. ~X3 xDrive 35i’nin performansı spor otomobilleri aratmıyor
Topmodel X3 xDrive 35i’de 3.0lt 306 HP’lik sıralı 6 silindirli bir motor görev yapıyor. Bu motorla X3, 1.8 tonluk ağırlığına rağmen, 100 km/s hıza 5.7 saniyede ulaşıyor ve 245 km/s hız yapabiliyor. X3 xDrive 35i’nin tüketim değeri ise 8.8 lt/100 km olarak açıklanıyor. Yeni X3’te, ekstra bedel karşılığında dinamik amortisör kontrolüyle kombine edilebilen tamamen yeni bir süspansiyon kullanılacak. X3’teki teknoloji kopsiyonların sayısı da yüksek olacak: Head-up gösterge, adaptif viraj farları, uzun far asistanı,aracın her tarafını kameralardan görebilmenizi sağlayan Top View sistemi, otomatik fren fonksiyonlu hız ayar sistemi… Bu özellikler, BMW’nin X3’ü en az yarım sınıf yukarı konumlandırdığı anlamına geliyor. Görünüme gelince, X3 için “daha olgun ve oturaklı” yorumu yapılabilir. Özellikle de iç mekanında: Tasarımı 5 Serisi’ni andırırken, kalite de sonunda beklenen premium seviyeye çıkmış.
Sonuç
X3’ü BMW bir adım daha yukarı konumlandırarak X1 ile arasına mesafe koymuş. Bu akıllı ve doğru hamle ile X3, hem görsel hem de hacimsel olarak ileri giderken, teknik içerik konusundada en azından yarım sınıf atlamış.
Yorum yazın