Uzun burun, kısa arka
ve BMW mühendisliğinde
bir “üstsüz”!
BMW Z4, klasik roadster görünümünün
altında en modern
otomobil teknolojilerini
saklıyor. Fakat, bildiğimiz ve
alıştığımız BMW’nin benzersiz
roadster karakteri, bu “tazeleme”
için de hiç değişmemiş.
Oysa, 25 yıl önceki Z1’in baş
döndüren “yeni” duruşu, Z3
ve Z4’te aynı etkiyi uyandıramamıştı.
Şimdi de, “yeni
Z4” denildiğinde, özellikle alt
yapısında büyük değişiklikler
bekledik… Ancak, farlar ve
stoplar dışında “yeni” bir Z4
ile karşılaşamadık.
Z4’ün prensipte değiştiği
tek nokta 156 HP’lik yeni baz
motor. Valencia Orange adlı
yeni metalik boya da, Z4’ün
“yenilikleri” arasında. Siyah
ve gümüşi renkli sert tavan
da yenilenen opsiyon listesine
konulmuş.
BMW, “bu klasik üstü açık
iki kişilik konsept üzerinde
yepyeni bir keyif” olarak “yeni”
Z4’ü sunuyor. Keşke, Z3’teki
gibi kumaş tavan seçeneği yeniden
ortaya çıkarılsaydı.
Fakat, “taze” Z4’teki en ciddi
yeniliğin, artık 40 km/h hıza
kadar hareket halindeyken
bile 19 saniyede kapanan bir
tavanının olması olduğunu
söylemeliyiz.
Kapalıyken, sanki bir prototip
klasmanı pist yarış aracı
gibi duran Z4, kabin içi de gölgede
kalınca, tam bir adrenalin
makinesi içinde olduğunuzu
hissettiriyor!
Büyük bir değişiklik yapmak
yerine ayrıntılarında önemli
“düzeltmeler” yapılmış olan
otomobil, örneğin Design Pure
Traction adlı yeni bir kabin içi paketiyle sunuluyor. Kapılardaki
alkantara döşeme,
koltuklardaki ralli şeritleri,
konsoldaki pütürlü metal
plakalar oldukça farklı bir
ambiyans yaratıyor. BMW
nihayet parlak alüminyum
veya plastik ya da ahşap
ve karbon-fiber gibi kaplamalara
bir seçenek ortaya
çıkarmış. Bu pütürlü metal
kaplamalar, gerçekten iyi
bir fikir!
~Z4’ün 18i olarak isimlendirilen
yeni giriş versiyonundaki
2.0 litrelik Twin-
Power Turbo teknolojili 4
silindirli motoru, 184 HP’lik
20i’ye göre Almanya’da 3 bin
Euro’luk çok daha ekonomik
bir fiyata sahip. 156 HP
ve 240 Nm’lik maksimum
tork, bu 1.5 tonluk “üstsüz”
için fazlasıyla yeterli
bir performans sunacaktır!
6 ileri manuel ya da 8
ileri otomatik şanzımanıyla
7.9 saniyelik 0-100 km/s
hızlanma ve 221 km/s’lik
maksimum hız, sizi rahat
rahat gezmeye götürecektir!
Diğer yanda ise, yine bir
2.0 litrelik 4 silindirli olan
245 HP’lik 28i ve 3.0 lt 306
HP’lik PHP6 silindirli 35i de,
Z4’ün seçenekleri arasında
tutulmaya devam ediliyor.
Baharın tüm güzelliğiyle
geldiği bir Bavyera baharında
sürüş eğlencesi için
test sürüşlerine çıktığımız
“taze” Z4 sDrive35is, ailenin
“zirve” seçeneğiydi.
Normal Z4’lere göre 6 mm
daha alçak olan SDrive-
35is, elektronik kontrollü
amortisörlere sahip adaptif
süspansiyon sistemiyle de
donatılmıştı. 6 silindirli 3.0
litrelik çift turbo bu gerçek
BMW “üstsüz”ü 340 HP’lik
gücüyle, tavanı açık araç
sürme keyfinin aslında nasıl
bir heyecan ve zevk olduğunu
bizlere yaşattı. M’leri
hatırlatan müthiş motor sesi,
yerinde duramayan, sürekli
ileri atılmak isteyen,
BMW’ye yakışan bu safkan
Z4, bu 18 inç jantlı sDrive-
35is idi! “Sport” modunda,
egzozun bir ralli otomobili
gibi “patlayarak” gürlemesi
ise, bizlerin gereksiz yere
sürekli tam gaz verip ardından
aniden gazı bırakmalar
yapmamıza neden oluyordu.
7 ileri çift kavramalı şanzımanına
rağmen saçma
şekilde yakıt harcasak da
o güzel egzoz melodisiyle
eğleniyorduk. Hele ki, virajlı
Bavyera köy yollarında ani
hızlanma ve ani yavaşlama
ile dinamizmi denerken!
Motor sesi ve ardından
“tekleme”lerin egzozu doldurması…
İşte, eğlence!..
Artık, yaz gelebilir!..
Bir yanıt yazın