Yenilenmesi ile birlikte adeta
baştan yaratılan Mazda 3, gayet iddialı
görünüyor. Kışkırtıcı HB karoseri
ile testimize konuk olan Mazda
3’ün bu kez önemli bir silahı da vardı:
1.6 lt 109 HP ’lik dizel motor. Bu
motorla birlikte daha fazla performansla
daha iyi bir ekonomiyle sunuluyor.
Bu otomobille ilgili en
önemli sorunun yüksek fiyat olacağını
düşünüyoruz. Fiyat sorun olmadığında
ise müşteriyi çok güzel
bir otomobil bekliyor. Dizel motorla
gürültüsü biraz artan Mazda 3,
yine de çok iyi değerler ortaya koyuyor.
Ferah bir iç mekana sahip olan
araçta klima ve müzik sisteminin
performansı beğeni kazandı. Direksiyon
simidindeki kalabalık kumanda
topluluğunun kullanımı biraz
zor. Görüş konusunda dar arka
cam nedeniyle yaşanan problemin
dışında can sıkan bir durum söz konusu
değil. Güçlü görünen bir otomobil
olmasına rağmen yönlendirme
biraz cılız kalan yani ince bir simitten
yapılıyor. Sportif görünümü
ile paralel bir seyir izleyen koltuk kalitesi
de iyi. Göstergeler biraz abartılı
bir tasarıma sahip olsa da okunaklılıklarıyla
beğeni kazanıyor. Metal
görünümlü malzemelerin bol
kullanıldığı iç mekan dinamik bir tasarıma
sahip. Eşya gözlerinin sayısı
da beklediğimizden daha iyiydi.
Kokpitin en üstüne konumlandırılan
iki bilgi ekranı kolay okunmuyor.
Mazda 3 sürüş konusunda da başarılı
bir otomobil. Yol tutuş ve yol
konfor açısından çok önemli bir sıkıntı
yaşamadığımız otomobil izine
sadık yapısı ile göz dolduruyor. Ancak
süspansiyon ayarları bu sınıfta
yer alan birçok araca göre daha
sert. İnce yapısını eleştirdiğimiz direksiyon
simidinin yönlendirmeleri
ise bu sınıfın en iyilerinden biri. Altı
yerine beş ileri oranlı bir manuel
şanzımanla karşılaşmayı ise yadırgadık.
Şanzımanın başarılı vites geçişleri
ile olumlu bir etki bıraktığı sürüş,
kemikli geçişlerle keyif veren bir
seviyeye çıkıyor. Doğru sürüş pozisyonunun
ayarlanması konusunda
bir sıkıntı yaşamadığımız otomobil,
gaz pedalına dokunmadan bile dinamizmini
haykırıyor. Hızlı girilen
virajların arkasına güvenle bakmanızı
sağlayan ender otomobillerden
biri olan Mazda 3’ün limitleri çok
fazla zorlandığında önden kayma
eğilimi var. Bu sırada devreye giren
elektronik yardımcılar sorunun üstesinden
çok rahat geliyor.
4000 d/d’de 109 HP güç üreten
motorun performansı ve yakıt ekonomisi
ise çok iyi. 6 lt’lik bir tüketimle
yolları arkanızda bırakmak
büyük bir keyif verecek. Ancak alt
devirlerde yaşanacak olan cansızlığa
dikkat etmeniz gerekiyor. 1750
d/d’de devreye giren turbo nedeniyle
otomobili hep bu devrin üzerinde
kullanmanızı tavsiye ederiz. Rampa
tırmanışları sırasında da en alt vites
seçeneklerinde kalmanız hayatınızı
kolaylaştıracak bir sürüş demektir.
Sonuç
Dinamik görünen Mazda 3 HB, kaputunun altına
aldığı dizel motor seçeneği ile iddialı performans
değerleri ile birlikte, başarılı tüketim
sonuçlarına imza atıyor. Cazibesini bu motorla
birlikte artıran Mazda 3’ün yaşam alanı
konusunda da sundukları hiç fena değil. Bu
otomobille ilgili en önemli sorun yüksek fiyatı
olacak gibi görünüyor. DSG şanzımanlı
ve dizel motorlu bir Golf ile yarışan fiyat biraz
daha iyi olmalıydı.
Bir yanıt yazın