Hyundai, Accent Blue ismi
verilen modeliyle farklı
bir deneme yapıyor. Daha
önce rakip markalar
tarafından da yapılan konumlamayla
Accent Blue, küçük ve
kompakt sınıf araçların ikisinden
birden pay almak istiyor.
Fiyat konumlandırılması da
aslına bakılırsa kompakt sınıf
üzerinden yapılmış durumda.
Ülkemizde 1.4 lt benzinli, 109
HP güç üreten motorun yanı
sıra manuel ve otomatik şanzıman
seçenekleriyle pazarlanan
aracın fiyatı 33 bin 900 TL’den
başlıyor. Bu başlangıç fiyatına
baktığımız zaman, Accent
Blue’nun, kompakt sınıf oyuncularından
büyük bir bölümünü
rakip olarak karşısına aldığını
görüyoruz. Elbette burada ilk
olarak aklımıza Chevrolet’in
Cruze isimli modeli geliyor. 124
HP güç üreten benzinli motoru
ile öne çıkan Cruze, uygulanan
güncel kampanya indirimiyle
birlikte, 31 bin TL’ye satın
alınabiliyor. Bununla birlikte
Cruze’un zaten indirimsiz liste
fiyatı da 33 bin 900 TL. Yani
Accent Blue ile benzer bir fiyatlandırma
politikası uygulanıyor.
Kompakt sedan sınıfında yer
alan araçları hedef olarak seçen
Accent Blue’nun başlangıç fiyatı
ilk bakışta biraz yüksek gibi
görünüyor. Fiyatın kampanyalar
döneminde biraz daha iyimser
bir şekilde elden geçirilmesi
gerektiğini düşünüyoruz. Öte
yandan yurtdışından ithal edilen
Accent Blue modelinin yanı sıra
Türkiye’de üretilen, bir önceki
nesil Accent Era modelinin de
Türkiye’deki üretimi ve satışı da
devam edecek. Accent Blue’daki
fiyat pozisyonlamasını etkileyen
etmenlerden biri rakiplerin fiyat
seviyesiyse, bir diğer etmen de
Blue modelinin bir önceki nesil
Era’yı bitirmemesi için yapılan
fiyat ayarlamasıdır.
~
Dizel motor güç verecek
Accent Blue’nun biraz daha
ön plana çıkmasını ve pazarda
kendisini kabul ettirmesini
sağlayacağını düşündüğümüz
128 HP gücündeki 1.6 litre hacimli
dizel motor seçeneği ise
yılın ikinci yarısından itibaren
sunulmaya başlayacak.
Güney Koreli üretici
Hyundai’ın yollardaki yeni kozlarından
biri olmaya hazırlanan
Accent Blue, öncelikli olarak
tasarımıyla ön plana çıkıyor.
Araçta tasarım konusunda gerçekten
de önemli bir çalışma
yapılmış.
Hyundai’nin modern premium
anlayışının ilk modeli olan
Accent Blue, tasarım konusunda
oldukça iddialı. Özellikle
lüks otomobillere gönderme
yapan detayları ile dikkat çeken
Accent Blue, Mercedes modellerinden
esinlendiğini meraklı
gözlerden gizleyemiyor. Güçlü
ve aynı zamanda agresif tasarımlı
Accent Blue, coupe formunu
kullanarak sportif bir tat
yakalamış durumda. Sedan karoserine
rağmen coupe formu ile
bu yapının hantal görünmesinin
önüne geçilmiş. Şişkin, bol
katlı geçişler ve derin bıçak izleri
ile dört bir yanı donatılan Accent
Blue, güçlü tasarımı ile yolların
beğenilen oyuncularından
biri olacak. Test aracında, otomobilin
ismi gibi
mavi renk tercih edilmişti. Bu
renk seçeneği aracın kalite hissini
daha da yukarıya çekiyor.
Yaşam alanını incelediğimizde,
dış tasarımda olduğu gibi
bu bölümde de sportif bir etkinin
yaratıldığını gördük. Kalite
seviyesinin yüksek olması için
de özenli bir çalışma yapılmış.
~İç mekanın büyük bir bölümünde
sert malzemeler kullanılmış olmasına rağmen, bu
malzemelerin göze batmasının
önüne geçilmiş. Ön ve arka tarafta
boyu 1.80 metre olan yetişkinlerin
bulunduğu durumlarda,
yaşam alanı açısından bir
sorun yaşanmıyor. Omuz mesafesi
konusunda da, kapı içlerinin
alışkın olduklarımızdan daha
ince bir tasarımda olması ile
önemli bir alan kazanılmış.
Kokpit üzerindeki karbon görünümlü
tasarım sportif etkiye
katkı sağlıyor. Ancak özellikle
bacaklara denk gelen bölümlerde
oldukça sert bir malzeme
kullanılmış, bu nedenle temas
eden bölümlerde dizler acıyor.
Sürüş pozisyonunun ayarlanması,
görüş açıları, müzik sisteminin
performansı gibi konularda
Accent Blue beklentilerimizi
karşıladı. Aydınlatma ışıklarında
seçilen renkler de yorucu
değil. Bagaj kapağının kullanışsız
olması ise dezavantaj yaşatıyor.
Belki de güvenlik nedeniyle
bagaj kapağı alışkın olduğumuz
gibi, herhangi bir mandalla
açılamıyor ama bu durum
kullanımı zorlaştırıyor.
Accent Blue sürüş karakterinin
yanı sıra, sahip olduğu güvenlik
donanımları ile de dikkat
çekiyor. ESP (Elektronik
Denge Kontrol Programı ya da
Hyundai’daki ismiyle VSM) tüm
araçlarda standart olarak sunulurken,
VSM sistemi sayesinde,
farklı yüzeylerde meydana gelen,
ani fren ve yön değişiklikleri
esnasında aracın yön kontrolü
sağlanmış oluyor.
Elektronik yardımcıların getirdiği
olumlu etki ile kullanım
sırasında önemli bir sorun yaşamadık.
Orta sertlikle ayarlanan
süspansiyon sistemi konfor ve
güvenlik açısından beklentilerimizi
karşıladı. Fakat bazı çukur
geçişlerinde aracın rotasından
sapma eğiliminde olduğunu
da gözlemledik.
~
Aracın performansı da motordan
beklediğimizden daha üst
bir seviyede çıktı. Kolay hızlanma
kabiliyeti var ve bu özellik
sürücüyü uzun yol kullanımlarında
rahat ettiriyor. Fakat yüksek
hızlara çıkılması ile birlikte
motorun gürültüsü artıyor.
Yaşam alanına çok fazla yansıyan
ses, rahatsız edici boyuta
ulaşıyor. Yakıt tüketimi açısından
teknolojik motor burada
da beklediğimizden daha iyi
sonuçlar ortaya çıkardı. Yeni Accent
Blue’da kullanılan 1.4 litrelik
yeni nesil Gamma serisi benzinli
motor, verimliliği ile öne
çıkıyor. Sıralı dört silindirli, çok
noktadan enjeksiyonlu (DOHC)
motor, birçok Hyundai modelinde
olduğu gibi CVVT (sürekli
değişken supap zamanlaması)
teknolojisine sahip. Gamma
Serisi motor, bir önceki motorlara
göre daha fazla güç ve daha
düşük yakıt tüketimi sunuyor.
Sonuç
Hyundai elini güçlendirmeye
devam
ediyor. Küçük sınıfta
tanıştığımız
Accent, Blue ismini
alması ile birlikte kompakt sedan
araçlar arasından da payını istemeye
başladı. Ölçüleri ve yaşam
alanı genişliği ile bu istekte haklı
olan Accent Blue, fiyat konusunda
ise biraz daha iyi olabilirdi. Yaşam
alanında bazı eksiklikler olmasına
rağmen beklentilerimizi karşılayan
Accent Blue, sürüş karakteri açısından
herhangi bir olumsuzluğu
bünyesinde barındırmıyor.
Bir yanıt yazın