A1 1.2 TFSI:
Türünün en iyilerinden biri: Güçlü, devirlenmeyi seviyor ve tutumlu. Şehir içi kullanımda 5 vites ve 86 HP’lik güç yeterli. Yani daha fazlasına kimsenin gerçekten ihtiyacı olmaz. Bu etkili performansta en önemli rolü, tabi ki turbonun sağladığı erken ve yüksek tork oynuyor. Gerçekten de 1.2 TFSI, sadece tam yüklü konumda otoyol rampalarını tırmanırken limitlerine ulaşıyor. Hızlı girilen virajlarda ön kısmı ağır bir otomobil gibi hissettirsede A1, daha güçlü bir çok modele göre daha kıvrak olabiliyor. A1 1.2 TFSI, aküsü bagaj zemininin altı yerine motor bölmesinde bulunan tek A1 modeli. Eğer uzun yol yapmıyor ve çoğunlukla şehirde araç kullanıyorsanız A1 1.2 TFSI, birinci seçenek olmalı
A1 1.6 TDI, 105 HP:
Dizel motor ilk çalıştırıldığında belirgin tıkırtılar duyuluyor ve iyi izolasyona rağmen motor, her zaman varlığını hissettiriyor. Kalkışlarda zayıflık hissettirmeyen motor, başarılı oranlandırılmış bir şanzıman ile kombine edilmiş. Eğer 2000 d/d civarında vites değiştirir ve oto yolda 120 km/s sınırının altında kalırsanız bu otomobille, 100 km’de 4 lt’lik tüketimi yakalayabilirsiniz. ~A1 1.6 TDI, 90 HP:
Gücü sınırlandırılan bu dizel, 2011 başında piyasaya çıkacak ve 100 km’de 3.7 lt’lik tüketimiyle sadece 99 gr’lık CO2 emisyonu sunacak. Performans konusunda 105 HP’lik dizelle aradaki farkı hissetmek çok zor. Bu nedenle yüksek performans aramayanlar, bu tutumlu dizeli tercih etmeli. Güçlü kardeşiyle aynı çekiş performansını sunabilen bu motorunda çalışma sesleri yüksek.
Diğer A1 modelleri:
Dört kapılı bir Sportback versiyonun üretimi planlanıyor.Twincharger motorlu (turbo ve kompresör bir arada) S1’in ise deneme çalışmalarına başlanmış durumda.
YORUM
A1 kesinlikle başarılı bir otomobil. VW Polo’yu (Seat Ibiza ve Skoda Fabia’yı da) bu kadar elitleştiren mühendisler taktiri hak ediyor. Özellikle lüks iç mekan, çıta yüksekliğinin yeni belirleyicisi. Yine de bu otomobile çılgınca tutulamadım. Çünkü A1, o kadar da etkileyici bir otomobil değil, sadece iyi bir kıyafet giydirilmiş bir VW modeli. Eskiden “Badge Engineering” olarak adlandırılan bu eş parça ve platform stratejisi VW logosunu çıkarıp yerine Audi’nin halkalarını koymaktan ibaretti. Örneğin Polo ve Audi 50 böyle bir ikiliydi. Ancak Audi, artık bu etiket değişimini çok daha şık bir şekilde yapıyor. Peki ama ilerleme, daha doğrusu “teknolojiyle bir adım öne geçmek” nerede kaldı? Neticede alüminyum karoserli A2, A1’den çok daha ilerici bir otomobildi.
Jörg Maltzan, Auto BILD
Yorum yazın