MY12,5 olarak Şubat ayında pazara girmesi planlanan Insignia BiTurbo 195 hp gücünde ve 400 Nm torka sahip. 100 km’de 4.9 lt yakıt tüketimi ve 129 g/km’lik karbondioksit emisyonu ile orta sınıfta en yüksek yakıt verimliliğini sunan otomobiller arasında yerini alıyor. 0’dan 100’e ulaşması 8.7 saniye alan otomobil maksimum 230 km/s hıza ulaşabiliyor. Bunun yanında yakıt tüketimi ve emisyon değerleri ise oldukça düşük seviyelerde seyrediyor. Önden çekişli notchback gövde tiplerinde 100 km’de sadece 4.9 lt mazot tüketimi ön görülüyor.
Türkiye pazarında 2.0 lt CDTI ile gelecek BiTurbo motor teknolojisi, aslında tüm Insignia gövde tiplerine uygun ve Opel, onu ulaşılabilir bir fiyatla sunmayı hedefliyor. Almanya’da 33.405 Euro’dan satışa çıkacak 2.0 CDTI’ın Türkiye fiyatı, pazara gireceği dönemde netlik kazanacak.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik Insignia BiTurbo teknolojisiyle ilgili olarak; “Bu beygir gücü ve torka sahip otomobillerde 6 silindirli dizel 3 lt’lik motorlara alışılmıştır. Bizim BiTurbo teknolojimizde ise daha küçük motorlar daha fazla güç üretiyor ve %30 yakıt tasarrufu sağlıyor” diyor.
Insignia BiTurbo teknolojisinde, farklı hacimlerde iki Turbo besleme (Turbocharger), birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Rakipleri arasında Opel, orta segmentte bu teknolojiyi dizel motor ile sunan ilk marka. Daha küçük olan Turbo besleme daha düşük hızlarda ivmelendiriyor. Bu da şu demek; gaz pedalı, hiçbir tereddüt olmaksızın isteğe cevap veren hassasiyette ve turbo gecikme etkisi de önlenmiş durumda. 1500 d/d’den itibaren sürücü 350 Nm torka ulaşabiliyor ki bu da orta sınıftaki güçlü dizellerin ortalama tork değerine karşılık geliyor. Ortalama motor hızında iken iki Turbo besleme birlikte çalışıyor. Hava, küçük Turboda tamamen sıkıştırılmadan önce büyük Turboda bir miktar sıkıştırılıyor. Egzoz gazlarının bir kısmının büyük Turboya aktarılması sırasında by-pass vanası üzerinde sürekli kontrol bulunuyor. Böylece sürücü, güçlü ivmelenmeden yararlanmaya kesintisiz olarak devam ediyor. Daha yüksek hızlarda ise (yaklaşık 3000 d/d’den itibaren) tüm gazlar doğrudan büyük Turboya akıyor ve yüksek hızlarda güç verimi korunuyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın