Önce, en önemli detayları bizlere gösterecek
bir uzman gözüyle bakalım. Davlumbazların
altındaki küçük çıkıntılar 0.1 lt yakıt tasarrufu
sağlayacak. Fitillerinin içine iyice gömülen çerçevesiz
camlar ise bir 0.1 lt daha kazandırıyor. Teddy Koll,
CLA’nın dar arka kısmıyla özel bir gurur duyuyor.
Burada spoyler, stoplar ve difüzör, yol rüzgarının tam
anlamıyla homojen olarak aktarılmasını sağlıyor.
Mercedes’in aerodinami uzmanı Teddy Koll, 0.22’lik
sürtünme katsayısına ulaşabilmek için çok sayıda ince
işe imza attıklarını söylüyor. Buradaki 0.22, otomobilin
cW’si yani rüzgar direnç katsayısı ve kesinlikle şapka
çıkarmayı hak eden bir rakam. Gerçekten de şu anda
rüzgarı yeni CLA’dan daha rahat yarabilen bir otomobil
yok. Bu konuda önceki rekorun sahibiyse 0.24 cW ile
E Serisi Coupe’ye aitti. Knoll’ün açıklamasına göre iyi
aerodinamik özellikler günlük kullanımda, çok pahalı
hafif üretim teknikleri kadar tasarruf sağlayabiliyor.
CLA rüzgarı ne kadar iyi yarabiliyor olsa da, piyasaya
çıktığında havayı bayağı dalgalandırıp fırtınalar estireceği
kesin. Çünkü bu otomobil “özel bir Mercedes
Yıldızı” olacak. Hareketli tavan çizgisi ve yüksek arka
kısmıyla yeni model için neredeyse “küçük CLS’yi
oynuyor” diyebiliriz.
Peki ama burada “küçük” olan ne? Neticede 4.63 m
ile CLA, güncel C Serisi’nden (4.59 m) bile daha uzun.
Yükseklik ve genişlik ölçüleriyse neredeyse tamamen
aynı. Durum böyle olunca CLA için, içinde coupeden
çok sedan barındırıyor diyebiliriz.
Fiyat listelerine baktığımızda yeni modelin bestseller
olma potansiyelinin ne kadar fazla olduğu görülüyor:
Benzinli CLA 200’ün Almanya fiyatı, aynı motora sahip C Serisi’nden 1190 Euro daha ucuz. Yani C Serisi’nden
sadece daha büyük değil, daha ucuz da! Bu da son üretim
yılında C Serisi’nin birkaç müşteri kaybedebileceği
anlamına geliyor. C Serisi ancak 2014 yılında yenilendiğinde
gerçekten “ağabey” olduğunu gösterecek:
Büyüyecek ve uzunluğu 4.70 m’ye ulaşacak.
~Ancak erken rüzgar estirme avantajı CLA’nın olacak:
Öndeki büyük Mercedes Yıldızı, kaput ve yandaki güçlü
kırılmalar, Mercedes’in modern tasarım anlayışının
ürünleri. Aslına bakılırsa bu tasarım, sürücü kapısına
kadar A Serisi’ni hatırlatıyor. Hem de tek bir ortak sac
parçasına sahip olmamalarına rağmen. CLS ile akrabalığı
ise işte bu noktadan itibaren başlıyor. Üst cam
çizgisi şık bir kubbe çiziyor ve tavan coupelerdeki gibi
erkenden alçalmaya başlıyor.
Büyük Mercedes ile arasındaki tüm benzerliğine
rağmen CLA, teknik olarak Mercedes’in yeni kompakt
ailesinin bir ferdi. Yani birinci derece akrabaları A ve
B serileri. Bu da önden çekiş, enlemesine yerleştirilmiş
motorlar, 2.70 m’lik dingil mesafesi ve gözün gördüğü
her yerde kullanılan eş parçalar anlamına geliyor.
Şalterler, düğmeler, iç havalandırma ızgaraları, yani
neredeyse her şey A Serisi ile aynı. Ancak özgün bir orta
konsol ve daha iyi malzemeler CLA’nın daha değerli bir
görünüm sunmasını sağlıyor.
Görüş özelliklerinde
örnek öğrenci değil
Arkaya doğru kafanızı çevirdiğinizde, görüşün büyük
bir bölümünü kapatan entegre kafalıklarla karşılaşıyorsunuz.
Bu koltuk ve kafalıklar A Serisi’nden tanıdık.
CLA’da tüm bunlara aşırı eğimli ve dar bir arka cam
da ekleniyor. Neticede cW değeri şampiyonları, görüş
konusunda asla örnek birer öğrenci olmamıştır.
İyi şekillendirilmiş iki koltuğa sahip ikinci sıra için
Mercedes “2+1 oturma düzeni” terimini kullansa da,
orta sıra bir yetişkin için acı verici olabilir: Diz mesafesi
çok kısıtlı. Arka sırada C Serisi ile aradaki büyük fark
da hissediliyor: 2.76 m ile 6 cm daha uzun olan dingil
mesafesi nedeniyle C, daha geniş bir iç mekan sunuyor.
~Sık sık uzun yolculuklar yapan biriyseniz CLA yerine
C Serisi’ni tercih etmek daha doğru bir seçim olacaktır.
Peki ama CLA’nın 4.63 m’lik uzunluğu nerelerde
kayboluyor? Cevap bagaj! Sonsuzmuş gibi hissettiren
bu “mağara” birçok eşya taşıyabilecek yeteneğe sahip.
Nisan ayında CLA, güçleri 122 HP ile 211 HP arasında
değişen 4 motorla piyasaya çıkacak. 122 HP’lik
en küçük motoru Mercedes, Blue Efficiency olarak da
satacak. Aerodinami rekoruna sahip bir paket sayesinde
otomobil, 5.0 lt/100 km’lik bir norm tüketim rakamına
imza atıyor. Yıl içinde aileye 136 HP’lik küçük bir dizel
de eklenecek. Daha sonrasında ise güç skalası yukarı
doğru tırmanacak: AMG. Etkileyici görünümü, 350
HP’lik motoru ve sadece 70 kg’lık 4×4 sistemiyle CLA
AMG gerçekten etkileyici bir otomobil. Yeni 4×4 sistemi,
7 ileri çift debriyajlı şanzımandan (standart) gelen
gücü ek bir şaft ile arka aksa gönderiyor. Sistemin çok
diskli kavraması, ön tekerlekler patinaja düştüğünde
gücün yüzde 90’ına kadarını arka tekerleklere yönlendirebiliyor.
Mercedes, CLA’yı elit model olarak konumlandırmayı
planlıyor. Bu da motor seçeneğine bağlı olarak A
Serisi’nden yaklaşık 4 bin Euro pahalı olacağı anlamına
geliyor. Ancak aradaki bu fiyat farkına, daha fazla konfor
sağlayan özel bir arka süspansiyon, sportif süspansiyon
ve iyileştirilmiş kaza güvenliği gibi unsurlar dahil
olacak. Standart olarak sunulan radar destekli “Collision
Prevent” (çarpışma önleme) adlı bu sistem artık 30
km/s’den değil, 7 km/s hızdan itibaren devrede oluyor.
Doğal olarak CLA, A Serisi’nin tüm iyi özelliklerine
de sahip olacak ve buna asistan sistemlerden Comand’a
kadar birçok şey dahil: Daha okunaklı navigasyon
haritaları, geliştirilmiş iPhone entegrasyonu. Araçtaki
donanım seviyesi sayısı ise 5 olarak açıklandı.
Bir yanıt yazın