Nissan Qashqai şanslı ve başarılı modellerden
biri. Nissan markasının
yüzünü de güldüren Qashqai, başarısını
kendisini sürekli olarak yenileyerek
devam ettiriyor. Yollarda bolca gördüğümüz
Qashqai’nin motor kaputunun altında artık
1.6 lt, 130 HP güç üreten dizel motor da
bulunuyor. 83 bin 990 TL olarak açıklanan
fiyata sahip olan otomobil manuel şanzımanla
satılıyor.
Elbette Qashqai’nin yeniden test sayfalarımıza
konuk olmasının en önemli sebebi,
kaputunun altındaki yeni güçlü dizel motoru.
1598 cc hacmindeki dört silindirli ünite, 4000
d/d’de 130 HP güç üretiyor. 1750 d/d’de ise
320 Nm torku kullanıma sunan turbo dizel
ünite, 16 supaplı. Bu motor seçeneği ile 1498
kg ağırlığında olan Qashqai’nin 0-100 km/s
hızlanmasını 10.3 saniyede tamamladığı fabrika
verilerinde açıklanıyor. Yapmış olduğumuz
hızlanma testleri sırasında fabrika tarafından
açıklanan verilere oldukça yakın zamanlara
imza attı. Hızlanma karakteri sırasında ilk
ataklarda biraz yavaşmış gibi algılanıyor.
Elbette 1750 d/d’nin altında yaşanan turbo
boşluğu nedeniyle, alışkın olduğumuz bir
bekleme süresi ortaya çıkıyor. Fakat turbonun
devreye girmesinin ardından hızlanma karakteri
atak bir seviyeye ulaşıyor. Bu sınıf için
endüstri ortalamalarının 12 saniye olduğunu
düşünürsek, bunun rahatlıkla altına inen
bir zamana imza atabildiğini görüyoruz. Bu
türden, atak hızlanmalar sırasında şanzıman
yolları konusunda çok önemli bir sıkıntı yaşamadık.
Yolları bulduk ama biraz daha iyisi
hiç de fena olmaz.
~Vites kolunun olduğu bölümün tasarımı
konusunda da daha iyisini beklerdik. Burada
biraz daha sert bir malzeme kullanılsa daha
iyi olurdu. Altı ileri oranlı şanzımanın genel olarak çalışma karakteri ise beklentilerimizi
zorlanmadan karşıladı. Yüksek
hızlara ulaşma isteği konusunda ise
Qashqai, bu motor seçeneği ile başarılı
dediğimiz araçlardan biri oldu. Fabrika
verilerine göre 190 km/s hıza ulaşabildiği
açıklanan Qashqai, yüksek hızlara
çıkıldığında biraz nefesi kesilse bile, bu
hızlara ulaşabileceğini ispatlıyor.
Tüketim konusunda cimri
Fabrika verilerine göre ortalama tüketim
değeri olan 4.5 lt ile Qashqai,
hesaplı tüketim ortalamalarına imza
atabileceğinin ilk ipucunu veriyor. Karma
yol şartlarında yapmış olduğumuz
tüketim testleri sırasında 6.3 lt’lik tüketim
değeri ortaya çıktı. Aracın gücü
de göz önüne alındığı zaman oldukça
makul denilebilecek bir rakam olduğunu
da notlarımız arasına ekleyelim.
4330 mm uzunluğunda, 1780 mm
genişliğinde ve 1622 mm yüksekliğinde
olan Qashqai’de 2630 mm’lik dingil
mesafesi sunuluyor. Yollarda karşılaştığımız
çoğu araçtan daha iri cüsseli
olan Qashqai, bu boyutlarına rağmen
sürüş karakteri açısından da bir sıkıntı
yaşatmıyor. Özellikle sert rüzgarlara
karşı sürüş güvenliğinden neredeyse
hiç ödün vermiyor olması sevdiğimiz
yanlarından biri oldu. Yönlendirme
kabiliyeti açısından Qashqai ortalamaları
yakalayan bir araç.
Yüksek hızlara
çıkıldığında verdiği direksiyon tepkilerini
beğendik.~Süspansiyon sistemi
konfor odaklı bir çalışma karakterine
sahip olmasına rağmen, yol güvenliği
açısından da başarılı bulduk. Bu türde
bir aracın önemli eksikliklerinden biri,
yan destekleri yetersiz kalan ve oldukça
yumuşak karaktere sahip olan koltuk
minderleri oluyor.
Ön tarafta hava kanallı disk, arka
tarafta ise disk kullanılan bir fren sistemine
sahip olan Qashqai, panik fren
duruşları sırasında ise fren mesafesi
anlamında, güvenlik sınırına yakın
sonuçlara imza atıyor. Panik duruşlar
sırasında izinin üzerinde kalmayı da
başarıyor.
Sonuç
Nissan Qashqai son
derece iddialı bir araç.
Yakaladığı başarılı satış
rakamları da bunun
en büyük ispatı.
Qashqai’nin sürekli
olarak kendini yenilemesi
de onun başarıya
ulaşmasında kilit rol oynayan özellikleri
arasında yer alıyor. Qashqai’nin son yeniliği
motor kaputunun altında yatmaya başlayan
ve 130 HP güç üreten 1.6 lt’lik dizel motoru
oldu. İddialı bir dizel ünite olan bu motorla
Qashqai’nin şansı son derece yüksek.
Elbette yüksek donanım seviyesinin de
getirdiği etki ile ulaştığı fiyat biraz yüksek
kalmış durumda.
Yorum yazın