Hyundai’nin yeni nesil tasarımını ve yepyeni teknolojileri bünyesinde taşıyan Elantra’nın 2011 yılında Avrupa ile aynı anda Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor. Yeni Elantra, 4,530 mm ile bir önceki modele göre 25 mm daha uzun ve 2,700 mm’lik dingil mesafesi de 50 mm daha fazla. Elantra’nın yüksekliği sportiflik ve aerodinami açısından her ne kadar 45 mm alçaltılıp 1,435 mm’ye düşürülse de baş mesafesinden ödün vermiyor. Ayrıca 1,775 mm’lik genişliği önceki modelle aynı ancak büyüyen uzunluklar sayesinde kabin içinde daha geniş alan sunuyor. Yeni Elantra’da 1.6 litrelik Gamma serisi GDI (Direkt Enjeksiyonlu Benzinli) motor ve ön tekerleklere gücünü aktaran 6 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımana yer veriliyor. 140 PS maksimum güce ve 167 Nm maksimum torka sahip olan bu dörtsilindirli yeni nesil motor ve şanzıman birlikte büyük bir uyum içerisinde çalışıyor ve çok noktadan enjeksiyonlu bir motora göre yüzde 13 oranında daha fazla güç, 100 km’de ortalama 6 litre ile yüzde 8 daha düşük yakıt tüketimi, yüzde 15 daha iyi 0-100 km/s hızlanması (10,4 saniye) ve daha az emisyon salınımı sunuyor. Motorda kullanılan diğer yeni teknikler sayesinde Elantra’nın, rakiplerine oranla yakıt verimliliğinde en az yüzde 10 avantaj sağladığı iddia ediliyor.
Bir yanıt yazın