İlk izlenimler
(+) Heybetli ama sempatik görünüm; yüksek
oturma pozisyonu
(-) Vasatı aşamayan kalite; belirgin gıcırtı
sesleri; homojen olamayan süspansiyon
Neler yeni
Ölmesi beklenenler bazen umulduğundan
uzun yaşayabiliyor: Dodge Journey, Fiat Freemont
adıyla Avrupa’ya dönüş yaptı. Acaba
bu kez işler yolunda gidecek mi?
Sürüş özellikleri
4.89 m’lik Amerikalı İtalyan’ın iç mekanı
gayet bonkör olsa da kendisinden çok daha
küçük olan VW Touran’dan (4.40 m) çok
daha iyi değil. Değişkenlik ise gayet başarılı:
Arkadaki koltuklar ileri-geri kaydırılabiliyor,
üçüncü sırada ise acil durumlarda işe yarayabilecek
iki ek koltuk daha bulunuyor. 170
HP’lik dizel kısa bir gecikmenin ardından
gayet güçlü bir karaktere bürünüyor. Ancak
bunu, yüksek sesler eşliğinde yapıyor: Derinden
gelen bu sesler pek hoş değil. Homojen
olamayan süspansiyon ise çok daha rahatsız
edici: Güçlü vuruntu seslerine neden oluyor.
Süspansiyon orijinal kardeşinden daha iyi
olsa da hala mükemmellikten uzak. Doğru
yönlendirmeler yapan direksiyon ise beğenilen
bir özellik.
Teknik veriler
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; motor hacmi: 1956 cc;
maksimum güç: 170 HP-4000 d/d; maksimum
tork: 350 Nm-1750 d/d; 6 ileri manuel
şanzıman; 0-100 km/s: 11.0 sn; maksimum
hız: 197 km/s; tüketim: 6.4 lt/100 km; CO2
emisyonları: 169 gr/km
Sonuç
Birkaç hatalı özelliğe sahip olsa da gayet
çekici bir araç. Zengin standart donanım
seviyesiyle VW Touran’a alternatif olabilecek
gibi görünüyor.
İlk izlenimler
(+) İnanılmaz güçlü bir motor; harika bir
ses; başarılı sürüş özellikleri
(-) Vasatı aşamayan kalite; belirgin gıcırtı
sesleri; homojen olamayan süspansiyon
Neler yeni
Black Series haliyle C Serisi, gerçek bir yarış
otomobiline dönüşmüş. Bu dönüşümdeki en
önemli rolleri, 60 HP’lik güç ve 20 Nm’lik
tork artışının dışında, genişleyen iz açıklıkları,
yarış tipi süspansiyonu, muhteşem
frenler ve tabi ki sinirli görünümü oynuyor.
Sürüş özellikleri
Yüksek devir konsepti ve cehennemi motor
sesleri, bu 517 HP’lik coupe ile yapılacak
gezintileri muhteşem maceralara dönüştürüyor.
4.2 sn içinde 100 km/s’ye ulaşan
otomobil, otoyolda 300 km/s’yi rahatlıkla
görebiliyor. Ancak maksimum hızın, AMG
mühendislerinin sağduyusuyla (!) elektronik
olarak limitlendirildiğini de hatırlatalım.
Diğer taraftan bu coupe, özellikle virajlarda
çok büyük keyif veriyor. Yarış tipi süspansiyon
ise doğal olarak aşırı sert.
Teknik veriler
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş
atmosferik V8; motor hacmi: 6208
cc; maksimum güç: 517 HP-6800 d/d;
maksimum tork: 620 Nm-5200 d/d; 6
ileri MC-T şanzıman; 0-100 km/s: 4.2 sn;
maksimum hız: 300 km/s; tüketim: 12.2
lt/100 km; CO2 emisyonları: 286 gr/km
Sonuç
Hali vakti yerinde olan Mercedes tutkunları
bu otomobili, Porsche sahiplerini kızdırmak
için zevkle satın alacaktır.
Bir yanıt yazın