Seat uzun süredir insanın ruhuna hitap
eden duygulardan söz ediyor ve bu
yeni Leon için de geçerli: Bu otomobilin
tercih edilmesinde birinci sebep dizayn
olacak.
Yeni Leon’ün dünya prömiyeri, Eylül ayı
sonunda düzenlenecek olan Paris Otomobil
Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Bu Güney Avrupalı
otomobil kesinlikle çok çekici görünüyor.
Geçmişin çıkıntılı yuvarlaklıkları ve çizgileri
ortadan tamamen kalkarken yeni aslan çok
daha antrenmanlı görünüyor: Yüzeyler çok
daha gergin, çizgiler ise vurgulu. Golf sınıfında
yeni Leon, yeni ve güçlü bir görünüm
arıyor.
Ciddi ve eğlenceden uzak şeyleri İspanyol
tasarımcılar, Wolfsburg’daki Alman meslektaşlarına
bırakmayı tercih etmişler. Peki ama
Ingolstadt’ı da mı gözardı etmişler? Bizce hayır,
çünkü LED’lerle güçlü bir vurgu yapılan
farlar bir şekilde Audi’yi hatırlatıyor. Neticede
bir rastlantı değil, hedef olmalı.
Ancak Leon’da biraz da Alfa Romeo izleri
bulmak mümkün. Seat Dizayn Şefi Alejandro
Mesonero İtalya’da hiç çalışmamış olabilir,
ancak bu Akdeniz ülkesini etüt ettiği ve çok
yakından tanıdığı da kesin. Neticede yeni
Leon’daki C sütununu bu kadar heybetli ama
bir o kadar da güzel tasarlayabilmek için çok
güçlü sezgilere sahip olmak gerekiyor. Buna,
alt kısma doğru yumuşak bir şekilde sivrilen
arka cam tasarımı da eklenince insanın aklına
Alfa Brera geliveriyor.
Gözle algılanamasa da yeni Leon, öncüsüne
göre 80 kg daha hafif olacak. Bu hafifleme ise,
Audi ve VW’de de olduğu gibi, VW Grubu’nun
enlemesine motorlu modüler üretim sistemi
MQB sayesinde mümkün olmuş.
~MQB ağırlık tasarrufu yanında tasarımların
güzelleşmesini de sağlıyor: Kısa tampontekerlek
mesafeleri ve çekici orantılar yaratmak
mümkün. Yeni Leon’un uzunluğu 5 cm
azalırken, genişliği 3 cm artmış, yüksekliği ise
aynı kalmış. Bu sayede yeni Leon, 2005’ten bu
yana piyasada olan öncüsünden daha atletik
görünüyor.
İspanyol üretici Leon Ailesi’ni geniş tutmaya
kararlı, çünkü 5 kapılı versiyon sadece başlangıç olacak. Örneğin sıra dışı çekiciliğiyle
sportif gençliği hedefleyen Leon Coupe
çoktan hazır. Aslına bakılırsa Seat’ın, 40 yaşın
bayağı altında olan müşteri kitlesi yaş ortalaması
da şaşırtıcı derecede “genç” olarak kabul
ediliyor. Bu rakamın tipik ebeveyn yaşı olması
nedeniyle İspanyol marka station bir versiyon
da hazırlayacak. Ancak Leon SW 2013 yılında
piyasaya çıkacak.
Güncel versiyon yalnız bir aslanken, yeni
Leon eksiksiz bir aileye sahip olacak. Bu
aslında gayet iyi, çünkü yeni Leon’da 5 kapılı
versiyon artık coupe rolü oynamak zorunda
kalmayacak. Bunun en belirgin işaretiyse
arka kapı kollarının C sütununda gizlenmek
yerine büyük bir kendine güven ifadesi olarak
kapılarda yer alması.
Seat motor seçimi konusunda da hedefi tam
12’den vurabilir, çünkü VW Grubu raflarındaki
seçenek sayısı çok zengin. Leon’un yeni
giriş motoru 1.2 lt 86 HP’lik TSI olacak. Bunun
dışında araçta 1.4 lt ve 1.8 lt’lik benzinli
(122 HP ve 180 HP) seçenekler de bulunacak.
Motor yelpazesi 4 adet dizel seçenekle tamamlanacak:
90 HP ve 105 HP’lik 1.6 TDI’lar
ile 150 HP ve 184 HP’lik 2.0 TDI’lar. Daha
sonraları ise Seat, silindir kapatma sistemine
sahip 1.4 TSI’ı da aileye katacak. Güçlü versiyon
Cupra’yı da bir süre daha beklememiz
gerekecek.
~VW Grubu’nun yeni şasisi, önemli yapısal
değişiklikler yapmadan farklı arka aks sistemlerinin
kullanılmasına da izin veriyor.
Seat burada, bugüne kadar Leon’da (tabi ki
Golf’te de) standart olan çok bağlantılı modern
bir aksın dışında daha basit bir birleşik aks
sistemi de kullanacak. İspanyol mühendislere
göre birleşik aks baz Leon modelleri için
fazlasıyla yeterli olacak.
Diğer taraftan Seat, hem dışarıda hem de
içeride, gözle görülen yerlere çok daha fazla
önem vermiş. İç mekanda Leon, devasa bir
ilerleme kaydetmiş. Bir tarafta kokpit, sakin
ve derli toplu bir görünüm çiziyor: Mühendisler
iç mekanı sadece efektlerle süslenmiş
bir alana çevirmemek için bayağı direnmişler.
Böylece ortaya, VW mantığına sahip bir kokpit
çıkmış.
Sonuç olarak kokpit olgun ve kaliteli bir
görünüm sergiliyor ve bunu yaparken sportif
kalmayı da başarıyor. Radyolu-navigasyon
sisteminin büyük ekranı sürücüye dönük ve
dokunmatik ekran üzerinden sistemi kontrol
etmek için parmakların ekrana yaklaştırılması
yeterli. Seat bu ekranda 3 versiyon planlıyor.
Ekranlar giriş seviyesi sistemler için daha küçük
ve basit bir siyah-beyaz monitörden, lüks
versiyonda her türlü bağlantıya, SD okuyucuya
ve iPod entegrasyonuna sahip karmaşık bir
sisteme kadar uzanacak.
Seat’ın Geliştirme Şefi Matthias Rabe’ye
göre Leon, sportif olacak ama sürücüsünü
rahatsız etmeyecek. Rabe, optimize edilmiş ve
biraz daha konforlu ama kesinlikle çok daha
dinamik karakterli bir süspansiyon kullanacaklarını
söylüyor ve ekliyor: “Bu haliyle Leon,
Golf sınıfında en ön sıraları zorlayacaktır.”
Sonuç
Seat şu sıralar güçlü bir atak içinde. Yeni
Leon insanın ruhuna hitap eden ama
oyuncaklı veya süslü olmaktan
uzak bir karosere sahip
olacak ve Audi ile Alfa’yı
hedefleyecek. Teknolojileri
ve formuysa en üst seviyede
olacak. Yakın zamanda
aileye katılacak olan
station ve coupe versiyonlar
da Leon’un elini
güçlendirecek yenilikler
olacak. Gelişmeleri
bizler de heyecanla
bekliyoruz.
Bir yanıt yazın