Fusion denildiğinde akla
Fiesta’nın yüksek tavanlı
modeli geliyor. Bu ismi sadece
Avrupa’da bizler kullanıyoruz.
Söz konusu Amerikan
pazarı olduğunda ise, bu Fusion
tamamen farklı ve daha güçlü bir
şekilde karşımıza çıkıyor.
Amerikan versiyonu Fusion’un
uzunluğu tam 4.85 m. Sunulan
donanım ve motor seçenekleri ile
orta sınıfının üst modelleri arasında,
üstelik de yaklaşık 16.800
Euro’luk Almanya satış fiyatı ile
uygun sayılıyor.
Tüm bu veriler karşısında hayran
kitlesinin yoğun ilgi göstermiş olması
da doğal karşılanıyor.
Başarılı bir geçmişi olan
Mondeo’nun şimdi yeni nesli yollara
çıkmaya hazırlanıyor. Yeni
Mondeo’nun sahip olduğu keskin
hatların yanında Aston Martin
tarzındaki yeni ön panjur ve
bolca asistan sistemleri ile donatılan
otomobile, daha sonraki
dönemlerde hibrit ve Plug-in hibrit
seçenekleri de eklenecek. Amerikalı
Fusion’dan biraz farklı olarak,
Mondeo ismi ile 2013 başlarında
Avrupa’da satışa sunulacak.
Yeni sedan bir önceki nesle göre
daha güvenli, daha lüks ve özellikle
daha az yakıt tüketimine sahip
olacak.
Markanın meşhur TDCi motoruna
ek olarak 180 HP gücündeki
1.6 lt EcoBoost seçeneği de seriye
ekleniyor.
Dört silindirli turbo beslemeli
motor Start/stop ve direkt benzinli
enjeksiyon sistemi sayesinde yakıt
tüketiminin 6.0 lt/100 km’nin altında
kalmasını sağlayacak.
Daha büyük seçenek olan 240
HP’lik 2.0 lt Ecoboost motor ise
çift kavrama şanzıman ile kombine
edilerek sunulacak. Ford 2.0
lt motor seçeneğini ayrıca dört
tekerlekten çekiş sistemi ile de
satışa çıkaracak.
Söz konusu asistan sistemleri olduğunda
Ford kolları iyice sıvamış
durumunda.
~Aktif şerit takip veya ölü nokta
uyarı sistemleri opsiyonel olarak
sunulacak. İki farklı elektrik motorlu
seçenekler benzinli motorları
destekleyecek. Lityum iyon aküleri
sayesinde Mondeo Hybrid 100
km’lik elektrikli kullanım menziline
sahip olmasının yanında, sadece
5.0 lt/100 km’lik yakıt tüketecek.
Energi isimli Plug-in seçeneğinde
ise aküler hem prizden, hem
de araç hareket halindeyken şarj
olabilecek, yakıt tüketim değeri
sadece 2.3 lt/100 km olarak açıklanıyor.
Teknik veriler
Dört silindirli turbo motor; önde enlemesine;
silindir başına dört supap; benzinli
direkt enjeksiyon; motor hacmi: 1596 cc;
maksimum güç: 180 HP; maksimum tork:
233 Nm; önden çekiş; manuel 6 ileri oranlı
şanzıman; lastik ebatları: 215/50 HR
17; önde McPherson süspansiyon; arkada
bağımsız çok kollu süspansiyon; u/g/y:
4869/1852/1476 mm; dingil mesafesi:
2850 mm; bagaj hacmi: 436 lt
Sonuç
Ford’un çekici tasarımın yanında etkin
motor teknolojisini de sunması sevindirici.
Üstelik çok şey vaat eden hibrit versiyonları
ile bunu destekliyor. Tüm bunlara karşın
maalesef ağırlığı artmasına
karşın, hafif
yapı konusu Ford’da
henüz telaffuz edilmiyor.
Bir yanıt yazın