Dört silindirli benzinli ve dizel motorlar ile elektrifikasyon stratejisi, Volvo Cars’ın gelecek için seçtiği yol olarak ön plana çıkıyor. Motor ve aktarma organlarının geliştirilmesi ile üretim kontrolünün tamamen Volvo’nun elinde olması, motor türevleri sayısının da azaltılması ile birlikte esnekliğin artmasını sağlıyor. Ayrıca tüm bu adımlar, kaliteye yön verme konusunda markaya daha fazla olanak tanıyor.
“Bu, Volvo Cars tarihinde bir dönüm noktası. Yeni motor ailesi ile iki hayati özellik üzerine odaklanıyoruz: Sürüş zevki ve yakıt verimliliği,” diyor Güç Üniteleri Mühendisliği Başkan Yardımcısı Derek Crabb.
Verimli montaj hattına sahip modern üretim tesisi
Volvo Car Grubu’nun motor fabrikası Skövde, yeni Volvo Motor Mimarisi’ne (VEA) ait güç ünitelerinin üretimine başlamak için yaklaşık iki yıl süren bir hazırlık süreci geçirdi. Vurgulanacak en önemli noktalardan biri yeni motorların montajı için tesiste tamamen yeni ve teknolojik bir ek bölüm inşa edilmiş olması. Tüm motor versiyonları, tesisin bu yeni bölümünde, oldukça verimli şekilde aynı hatta üretilecek.
“En büyük zorluklardan biri silindir bloğu işleme hattının yenilenmesi oldu. 30 ayrı makinenin çeşitli bölgelerinin değiştirilmesi ya da dönüştürülmesi, yaklaşık 500 milyon İsveç Kronu’na (58 milyon 500 bin Euro) mal oldu,” diyor Küresel Motor Üretimi Başkan Yardımcısı Oskar Falk.
Rekabetçi bir motor ailesi için yatırım
Yeni motor ailesi geliştirme ve yatırımı, Volvo Cars’ın kapsamlı genişleme planının en önemli kısımlarından biri. Skövde fabrikasına yapılan toplam yatırım yaklaşık 2 milyar İsveç Kronu’nu (234 milyon Euro) buluyor. Bu da tesisteki operasyonlar ve çok sayıdaki işin gelecek uzunca bir süre güvence altına alınması anlamına geliyor. Son yatırım, Skövde motor fabrikası tarihinin en önemli olaylarından biri konumunda.
Volvo Cars tarafından geliştirildi.
Yeni VEA ailesi motorlar, İsveçli mühendisler tarafınan geliştirildi. Silindir hacmi düşürülmüş dört silindirli bu motorlar, günümüzün altı silindirli motorlarından daha güçlü olmakla birlikte, mevcut dört silindirli motorlardan da daha az yakıt tüketimine olanak tanıyor.
“VEA motor ailesinin geliştirilmesi sırasında başlangıç noktamız, müşterilerimize yakıt ekonomisi, düşük çevresel etki ve cazip bir fiyata yüksek sürüş keyfi sunmayı hedeflemek oldu. Bu, aynı zamanda Volvo Cars’ın mutlak dünya standartlarında yakıt ekonomisine sahip, gelecek nesil teknolojileri geliştirmesi adına da bir temel noktası oluşturuyor,” diyor Derek Crabb.
2013 sonunda tanıtılacak
VEA, dört silindirli benzinli ve dizel motorlardan oluşuyor ve elektrifikasyon stratejisine bağlı aktarma organlarıyla birlikte, bir önceki nesil sekiz motor ile üç farklı platformun yerini alacak. Yeni motorların, 2013 ve 2015 yılları arasında tanıtılması hedefleniyor. Yaklaşık 20 bin adet motor 2013 yılında üretilecek ve yıl sonuna kadar üretim hızı haftada 2000 adet olarak belirlenmiş durumda. VEA ailesinin ilk versiyonları, 2013 sonunda Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70 ve S80’e uygulanmış olacak.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın