Artık hiçbir şeye güvenilmiyor. Örneğin
Renault’ya… Dördüncü Clio kuşağını tanıttı
ama uzunluğu, genişliği, yüksekliği veya bagaj hacmi
hakkında en küçük bir bilgi bile vermedi. Bunun
yerine Renault yeni bilgi-eğlence sistemi “R-Link” ile
ilgili açıklamalar yaptı.
Ancak yeni Clio, sanal dünyanın dışında da beğeni
toplayan özelliklere sahip. Clio’nun tasarımı daha
ilk bakışta Renault için yeni bir başlangıç olduğunu
hissettiriyor. Büyük farlar, devasa marka logolu yeni
ızgara ve dikkat çeken bir tasarıma sahip gündüz
farları Renault’nun yeni sulara yelken açtığını gösteriyor
ve Clio’ya gerçekten yakışıyor. Dizayn Şefi
Laurens van Acker aracın yan kısımlarında içbükey
ve dışbükey yüzeyler kullanmış. Arka tasarım güncel
Seat Ibiza’yı hatırlatsa da kullanılan dizayn dili gayet
tutarlı ve modern. Tek sorun, küçük camlar ve geniş
C sütunları nedeniyle görüş özelliklerinin olumsuz
etkilenmesi.
Fransız üretici henüz açıklama yapmadı ama elimize
ulaşan bilgilere göre yeni Clio’nun uzunluğu 5 cm
artarak 4.05 m’ye ulaşmış. Aynı anda dingil mesafesi
de arttığından Clio, çok daha geniş bir iç mekan sunuyor.
Bunu aracın içine oturduğumuzda da gördük.
Artık Clio’nun arkasında yetişkinler de rahat bir
şekilde oturabilecek. Ayrıca iri yapılı sürücüler rahat
ön koltuklarda (artık eskisi kadar yüksek değiller)
yeterli iç mekan genişliğine kavuşacak. Renault’nun
yeni Clio hakkında küçük otomobil değil de “kompakt
otomobil” tanımlamasını neden kullandığı daha iyi
anlaşılıyor.
~Göze hoş gelen kokpitte en fazla dikkati çeken unsur,
7 inçlik dokunmatik ekrana sahip büyük monitör.
Bu monitör sayesinde yeni online multimedya sistemi
çok rahat bir şekilde kullanılabiliyor. Sistemin standart
hali aslında gayet zayıf özelliklere sahip ancak
Renault App-Store (otomobil üreticilerinden birinin
hazırladığı ilk uygulama portalı) üzerinden 20’den
fazla uygulama indirmek mümkün. Renault, bu uygulamaların,
Clio Kasım ayında piyasaya çıktığında
indirilmeye hazır olacağını açıkladı.
Programların uygulama alanları da gayet geniş tutulmuş:
E-mail okuma, boş park yeri veya yakıt istasyonu
arama, Facebook ve Twitter bağlantıları… Diğer
taraftan yeni kokpit, bağlantı yeteneğinin dışındaki
özelliklerle de beğeni topluyor. Örneğin üst donanım
paketlerinde orta konsol ve direksiyonda kaliteli
piyano boyası kullanılmış. Dijital hız göstergesine
sahip gösterge grubu anlaşılır ve okunaklı bir yapıya
sahip. Küçük sınıf otomobillerde internet bağlantısı
konusunda dünya liderliğine soyunan Renault, plastik
malzemeler konusunda Alman rakipleriyle arasında
bir saygı mesafesi bırakmış: Hala iyileştirilebilecek
şeyler var.
Malzeme kalitesinden ettiği tasarrufu Renault
yeni motorlara yatırmış. Bunlardan ilki, piyasaya
çıkış tarihine yetiştirilmesi planlanan 899 cc hacimli
turbo motor. Bu makine, Renault’nun ilk 3 silindirli
motoru olma unvanına sahip. Yeni motorun gücü 90
HP, tüketim rakamıysa 4.5 lt/100 km olarak açıklandı.
Bu motora sahip Eco versiyon ise, start-stop otomatiği
ve fren enerjisi geri kazanımıyla 0.2 lt daha az yakıt
tüketiyor. ~4 silindirli 1.5 lt’lik yeni dizel motor, en
azından Renault’nun açıklamasına göre, daha da
tutumlu olacak: 3.4 lt/100 km. Megane’dan tanıdığımız
1.2 lt’lik turbo motor (120 HP, 190 Nm) ise 2013
başında çift debriyajlı EDC şanzımanla kombine
edilmiş olarak aileye katılacak ve Clio’ya gayet atak
sürüş özellikleri kazandıracak.
Yeni dizayn dili, tutumlu motorları ve harika
multimedya donanımıyla Renault, ortaya kesinlikle
etkileyici bir küçük otomobil çıkarmış. En güzel
haber ise yeni Clio’nun fiyatlarının, önceki nesille
neredeyse aynı kalacak olması. 90 HP’lik benzinli
motora sahip versiyonun Almanya fiyatının yaklaşık
14 bin 500 Euro civarında olması bekleniyor. Bu da
benzer donanımlı bir Polo’dan 2 bin Euro daha ucuz
olacağı anlamına geliyor.
Sonuç
VW için Golf neyse, Renault için de Clio o. Buna rağmen
Fransız üretici büyük bir riske girerek yeni modelde
aracın hem dizaynını hem de teknolojilerini tamamen
yenileme kararı almış. Bize göre bu cesaret kesinlikle
işe yaramış, çünkü yeni Clio taze ve başarılı bir küçük
otomobil haline gelmiş. Uygun fiyatı, tutumlu motorları
ve internet bağlantısıyla yeni Clio, Facebook kuşağının
hoşuna gidecek bir otomobil.
Bir yanıt yazın