Genel

Yeni rotada tam yol

Focus, alışılmışın dışında sertlikte bir çizgi izliyor.

Gerçekten cesurca bir hamle.
Özellikle de konu tasarım olduğunda.
Bu saptama en azından,
genelde can sıkıcı tasarımların
hakim olduğu kompakt sınıf için
kesinlikle doğru. Focus projesinde
şef mühendislik görevini
üstlenen Helmut Reder, tasarımın
güzelliği konusunda tartışılabileceğini
kabul ediyor. Aslında
haklı da! Diğer taraftan ise piyasada
yeterince silik model olduğu
da kesin.

Tasarımcılar heybetli kokpitin
hareketli çizgilerini yaratırken
de sınırlandırılmamışlar. Ancak
bu tasarımın bir dezavantajı da
var: İnsan kendisini çevresine
duvarlar örülmüş gibi hissediyor.
Ancak burada, Focus’un bir iç
mekan mucizesi yaratmaya niyetinin
olmadığını da hatırlatmak
gerekiyor. Hem de arka koltuklarında
güncel versiyona göre
daha geniş bir iç mekan sunuyor
olmasına rağmen.

Piyasaya çıktığı ilk günden bu
yana Focus’un asıl güçlü yönü sürüş
özellikleri oldu. Yeni modelde
mühendisler bu özelliği
korurken, daha fazla konfor sunmayı
da hedeflemişler. En azından
Ford’un iddiası böyle.

Sürüş izlenimleri sırasında bu
iddianın doğru olduğunu gördük:
Yeni Focus’un alışılmış ataklığı
devam ederken aracın süspansiyonu
hiçbir şartta huzursuzlaşmıyor.
Yeni nesil elektrikli
servo direksiyon direkt ve hassas
tepkiler veriyor ve yeterli
geri bildirim yapabiliyor. Süspansiyon
da güncel versiyona
göre daha hassas ve daha yumuşak.
Durum böyle olunca VW
Golf’ün bir sonraki karşılaştırmada
eskisi kadar rahat edemeyeceği
kesin gibi duruyor.
~

Yeni Focus’ta toplam 9 motor
seçeneği (bkz. tablo) bulunuyor.
Sürüş izlenimlerinde konuğumuz
olan Focus’ta, 182 HP’lik 1.6
EcoBoost motor görev yapıyordu.
Değişken supap zamanlamasına
ve turbo beslemeye sahip olan bu
motor, ilk etapta ailenin en güçlüsü
olacak. 2012 yılında bu unvan,
250 HP’lik ST versiyona geçecek.
Gerçek bir performans
makinesi olan bu motor, devirlenme
isteği ve konforlu sessizliğiyle
beğeni topluyor.

Almanya’da yeni Focus, mart
ayı içinde piyasaya çıkacak. Station
versiyon içinse mayıs ayını
beklemek gerekecek. Almanya
başlangıç fiyatı 17 bin 850 Euro
olarak açıklanan giriş modelinde
105 HP’lik bir motor görev yapacak.
Aynı güce ve Trendline donanım
paketine sahip bir Golf için
ise VW, 19 bin 460 Euro talep ediyor.
Sürüş izlenimlerine konuk
olan 182 HP’lik EcoBoost motorlu
versiyon ise Tinanium paketiyle
24 bin 350 Euro’dan satılacak.
Highline paketli ve 1.4 lt 160
HP’lik TSI motora sahip Golf’te
ise bu rakam 24 bin 760 Euro.
Durum böyle olunca yeni Focus
için “doğru rotada ilerliyor” yorumunu
yapmak yanlış olmaz.

FOCUS 2.0 TDCI

Yeni Focus’un 5 dizel motorunu da
Ford, tasarruf için optimize etmiş. Bu sayede
163 HP’lik 2.0 makine, 100 km’de
5 litre motorinle idare edebilecek ve bu
tasarrufu keyiften öden vermeden sunacak.
4 silindirli bu makine gerçekten
çok güçlü ve Focus’a dinamik
hızlanma rakamları kazandıran
bir motor. Çalışma karakteri
yumuşak olsa da bu motor
için, sessiz demek biraz zor. İsteğe
bağlı olarak bu 2 güçlü
(143/163 HP) dizel, Powershift
adlı 7 ileri oranlı DSG şanzımanla
donatılabilecek.

~FOCUS ELECTRIC
Elektrikli Focus ilk kez Detroit Otomobil
Fuarı’nda sergilendi. 2011 yılında
araç Amerika’da piyasaya çıkacak,
Avrupa’ya ise 2012 yılında getirilecek.
Ford tarafından geliştirilen ve üretilen
lityum-iyon aküler, 220 Volt’luk şehir şebekesinde
4
saatte şarj edilebiliyor.
Maksimum
hızı 136
km/s’de sınırlandırılan
otomobilin
planlanan
menzili
ise 160 km.

Keyif verenler

Canlılık: Bolca ince işçilikle
mühendisler, neredeyse harika
bir süspansiyon yaratmışlar.

Can sıkanlar

Arka koltukların katlanma
mekanizması artık neredeyse
antikalaşmış durumda.

Sürpriz oldu

Cesur tasarım herkesin hoşuna
gitmeyebilir ama sıkıcı
hatların hakimiyetindeki
kompakt sınıfa hareket getireceği
kesin.


SONUÇ


Yeni Focus rahat kullanılan ve
atak bir otomobil. Ayrıca konfor seviyesinde
de iyileşmeler var. Modern
motorlara ve kapsamlı bir
güvenlik donanımına sahip. Durum
böyle olunca yeni Focus, VW
Golf için gerçekten ciddi bir rakip
haline gelmiş.

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.