Genç ve klasik otomobillerin
katıldığı Hamburg – Berlin
klasik otomobiller rallisi lisansör
dergimiz Auto Bild tarafından
düzenlendi. 26 Mayıs günü
Hamburg limanından start alan
ekipler Berlin’deki varış noktasına
gelene kadar yol boyunca
izleyicilere unutulmaz anlar
yaşatmasını bildi. Rota boyunca
seyircilere nostaljik görüntüler
sunan klasiklerin limandan
çıkış noktası büyülü
bir ortam ile başladı. Hamburg
limanı çıkışında otomobillere
dünyanın en büyük ve en lüks
gemilerinden biri olan Queen
Mary 2 görsel açıdan eşlik etti.
Geminin limandan geçerken
klasik otomobillere de rallinin
startı verilmiş oldu.
Rallinin başlangıcında yaşanan
bu heyecan fırtınası rallinin
son noktası olan Berlin’de
muhteşem törenlerle sona erdi.
İzleyicilerin katılmış olduğu
etkinliklerde yarış taksileri
ile kısa mesafe yarışlarının yanında
drift yarışları da yapıldı.
ATV’ler için hazırlanan parkurun
dışında seyircilere özel bir
lezzet daha sunuldu. McLaren
F1 yarış otomobillerinin sergilendiği
etkinlikte seyirciler ayrıca
gösterinin zirve noktası olarak
belirlenen bir uçuş gösterisine
de şahit oldu. Günümüzde
güvenli sürüş eğitim pisti olarak
kullanılan eski askeri havalimanına,
etkinliğe uygun iki
özel konuk iniş yaptı. Klasik
uçaklar arasında yer alan
Lufthansa’nın Junkers Ju 52 ve
dünyanın en büyük tek motorlu
ve çift kanatlı LTS’in Antonow
An-2 seyircileri coştururken,
bu uçaklarda bazı şanslı
okuyucular da yer aldı. Lisansör
dergimiz Auto Bild’in bu iki
uçağa yönelik yapmış olduğu
çekilişte şanslı Alman okurlar
bu uçaklarla piste iniş yaptılar.
Yedi ülkeden katılan klasik
tutkunları otomobilleriyle sadece
ralliye katılmakla kalmayıp,
aynı zamanda izleyicilerin
otomobillere yönelik sorularına
da cevap vererek interaktif
bir ortam oluşturdu. Rallinin
en önemli özelliği katılım
ücretinin olmaması ve tüm alanlara
girişin seyircilere serbest
olmasıydı. Toplam 180 otomobilin
katıldığı ralli oldukça
renkli görüntülere sahne oldu.
Rallinin en yaşlı otomobili
1921 model Hispano-Suiza
olurken, en genci 1990 model Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II
oldu. En zayıf klasik 23 HP güce
sahip 1973 model Citroen 2
CV’nin karşısında, 485 HP ile
Aston Martin Volante en güçlü
model olarak yer aldı. Ralli ilk
defa toplam 65 marka ile marka
anlamında da en fazla katılıma
sahip olurken, Alvis, Bizzarrini,
Cisitalia ve EMW gibi
markalar da boy gösterdi. Birçoğumuz
için ilk defa duyduğumuz
veya yabancı olduğumuz
markaların dışında Porsche,
Mercedes ve VW’nin klasik
temsilcileri de yer aldı.
Ralli’deki amaç etaplarda zamana
karşı yarışmaktan çok,
hem katılımcılar hem de seyirciler
için keyif almaktı. Bu
keyfi de desteklemek için lisansör
dergimiz Auto Bild, katılımcı
sayısını 200 otomobilin
altında tutmaya özen gösterdi.
Ralliye katılanlar arasında her
sınıfa uygun modeller yer alırken,
en basit otomobillerin yanında
en çılgın geçmişe sahip
olanlar da yer aldı, hatta büyük
ilgi uyandıran tarihi spor otomobiller
bile bu klasik rallisinde
start aldı.
Yorum yazın