Pirelli daha çevreci ürünlere
yönelen tüketicilerin ihtiyaçlarını
en iyi şekilde karşılamak
ve sürdürülebilir mobilite
için yeni teknolojiler geliştiriyor. Bu
projede, başta Türkiye olmak üzere
Brezilya, Amerika Birleşik Devletleri,
Çin, Almanya, Birleşik Krallık
ve Romanya’nın dışında Milan’daki
merkezle koordinasyon içinde ar
ge çalışmalarını sürdüren 1200 mühendis
görev yapıyor. İtalyan lastik
üreticisi her yıl cirosunun yaklaşık
yüzde 3’lük kısmı olan yaklaşık 150
milyon Euro’yu araştırma geliştirme
çalışmalarına ayırıyor. Bunun haricinde
Pirelli 5000’den fazla patentin
sahibi olarak lastik sektörünün
gelişiminde önemli bir görevi de
üstlenmiş oluyor.
İtalyan markanın gerçekleştirdiği
ilklerden birini de dünyanın
ilk çevre dostu yüksek performans
lastiği Cinturato P7’nin daha da
geliştirilmesi ile ortaya çıkan ve
Avrupa’da AA ile etiketlenen Cinturato
P7 Blue oluşturuyor. Cinturato
P7 Blue lastiği, daha kısa fren mesafesi
ve daha düşük yuvarlanma
direnci gibi özellikleri bünyesinde
barındırıyor. Cinturato P7, performansını
uluslararası testlerde elde
ettiği başarılarla kanıtlarken, ıslak
zeminde B ile etiketlenen bir lastikle
karşılaştırıldığında 2.6 m kadar
daha kısa fren mesafesi elde ediyor.
Dönme direnci C olarak etiketlenen
bir lastikle karşılaştırıldığında ise
yüzde 23 oranında daha az dönme
direnci sunuyor. Böylece Cinturato
P7 Blue ile yılda yüzde 5.1 oranında
yakıt tasaruffu elde edilmesi
hem bütçeye hem de çevreye olan
katkısını gösteriyor. Cinturato P7
Blue’nun bir diğer özelliği ise lastik
sesinin iç kabinde hiç duyulmaması.
Test sırasında kullanılan cabrio
araçlarda dahi üstü açık şekildeki
sürüşlerde sadece rüzgar sesinin
duyulması, lastiğin başarısını daha
iyi kanıtlıyor.
~PZero 25 yaşında
Valencia’daki Formula 1 Avrupa
Grand Prix’inin hemen ardından
gerçekleştirilen Cinturato P7
Blue’nın tanıtımı, dünyanın en
güçlü süper otomobilleri için geliştirilen
PZero’nun 25. yıldönümü
kutlamalarıyla bir arada yapıldı.
Pirelli’nin ilk olarak 1987 yılında
tanıttığı PZero, tüm dünyada daha
büyük ve daha güçlü otomobillere
olan talebin önemli bir yansıması
olarak adlandırılıyor. PZero ailesi
2007 yılında genişleyerek, dünyanın
en prestijli spor otomobil üreticileri
ile işbirliklerine gidildi. PZero ailesi
ağırlıklı olarak Pirelli’nin motorsporları
alanındaki bilgi birikimi ve
deneyimlerinden yararlanmış.
İlk
olarak 1987 yılında tanıtılan Pirelli
PZero Giallo, motorsporlarındaki
deneyimlerden geliştirilen ilk otomobil
lastiği olarak Ferrari F40’ın
gücünü yollara en iyi şekilde aktarmak
için geliştirilmiş. PZero ürün
gamı düşük ve ultra düşük profilli
yanak gibi artık standart haline
gelen yenilikleri lastik ve otomobil
sektörüne getirmiş. Pirelli’nin ultra
yüksek performanslı lastiklerinin
en belirgin özelliği ise ıslak ve kuru
zeminde kısalan fren mesafesi
sayesinde yüksek güvenlik ve üstün
yol tutuş özellikleriyle sürüş keyfi
sunması.
Cinturato ve PZero serisi, Pirelli’yi
premium sınıfta temsil eden ürünler.
Yüksek teknoloji ve kaliteye
sahip ürünler talep eden müşterilerin
beklentilerini karşılamak üzere
çalışmalarını sürdüren Pirelli 2015
yılında premium pazarında dünya
lideri olmayı hedefliyor. Güvenlik
artışı ve enerji tüketiminin azaltılması
anlamına gelen sürdürülebilir
mobilite bir anlamda Pirelli’nin
premium segment stratejisinin en
önemli anahtarı konumunda. Bu
ise İtalyan lastik devinin ham madde,
lastik yapısı ve deseni üzerinde
çalışması ve bu alanda önemli gelişmeler
kaydetmesi zorunluluğunu
beraberinde getiriyor.
Yorum yazın