Skoda Yeti gördüğü ilgiyi daha
da artırma konusunda son
derece kararlı. Bunun için çalışmalar
sürdürülüyor ve Yeti
karşımıza yeni seçeneklerle çıkıyor.
Skoda yönetiminin karşımıza
çıkardığı en yeni uygulamanın ismi
ise Greenline oldu.
Tüketim ve çevre konularında önemli
önceliklere sahip olan bu seçenek,
fiyatıyla da iddialı olacak gibi
görünüyor. Yüce Auto tarafından
açıklanan bilgilere göre Yeti
Greenline’ın satış fiyatı 52 bin
TL’den başlıyor. Skoda Yeti’nin fiyat
etiketinin uygun bir seviyede tutulduğunu
dile getirebiliriz.
Yeti’nin Greenline paketi 1.6 lt
hacimli TDI dizel motor kullanıyor.
105 HP güç üreten dizel ünite, tüketim
konusunda iddialı seçeneklerden
biriydi. Bunun dışında motor,
zamanda performans beklentilerini
de rahatlıkla karşılıyor. İstanbul’dan
ma karakteri ve yüksek hızlara ulaşma
kabiliyeti açısından isteklerimize
cevap veren Yeti Greenline, süspansiyon
sisteminin konforlu yapısı
ile beğeni toplarken, güvenlik beklentilerimizi
de yerine getirdi.
Yüksek bir yapısı olmasına rağmen
Yeti Greenline, sert bir kış
mevsiminden geçtiğimiz bugünlerde
yan rüzgarlara başarıyla kafa tutarken,
dengeli yapısını koruyarak
da artı puan aldı.
Dizel motorun alt devirlerde yaşattığı
turbo boşluğunun dışında önemli
bir sorunla karşılaşmadık. 5
ileri oranlı manuel şanzımanla donatılan
Yeti Greenline, vites geçişleri
ve yolların net bir şekilde bulunması
ile de beğenimizi kazandı.
Araçta otomatik şanzıman seçeneği
ise bulunmuyor.
Yönlendirme kabiliyeti sorunsuz
olan aracın direksiyon simidi, kalın
yapısı ve ele tam oturan karakteri
ile beğenimizi kazanmayı başardı.
Hafif arazi şartları hatta karlı
zemin üzerinde de kullanma fırsatı
bulduğumuz Yeti bu tip sürüşler
sırasında da güvenli bir araç olduğunu
ispatladı. 100 km/s hıza
12.1 saniyede ulaştığı açıklanan Yeti
Greenline’ın fabrika verisi maksimum
hızıysa 176 km/s.
Greenline teknolojisine sahip motorlar,
zararlı emisyonları azaltabilmek
için farklı temel özelliklere sahipler.
Öncelikle Start & Stop Sistemi,
aracın gerekli durumlarda otomatik
olarak motorun çalışmasını
durdurarak (örnek olarak trafik ışıklarında
bekleme halindeyken) yakıt
tüketimini düşürüyor. Fren enerjisi
geri kazanımı, yuvarlanma direnci
düşük lastikler, aracın alt bölümün de yapılan aerodinamik değişiklikler
(yerden yükseklik 25 mm azaltılarak
155 mm’ye indirilmiş) sonucunda
oluşan aracın hava sürtünme
katsayısı 0.361’e düşürülmüş.
Yeti Greenline’ın iç mekanı hem
genişlik beklentilerini karşılıyor
hem de yüksek yapısı sayesinde son
derece ferah. Koltuk kalitesi ve ideal
sürüş pozisyonunun bulunması gibi
konularda da sıkıntı yaşamadık. Yaşam
alanında kullanılan malzemelerde
kalite çıtası genel olarak yüksek.
Ancak bazı noktalarda montaj
hataları ve plastik malzemenin kalitesi
eleştiri alabilir.
Görüş açıları, müzik ve havalandırma
performansları yeterli. Sunulan
eşya gözlerinin sayısı ve bagaj
hacminin genişliği de beklentileri
karşılıyor.
Bu otomobille ilgili olabilecek en
önemli eleştiri görünüm konusunda
olacaktır. Özellikle önde iki adet
büyük yuvarlak far, eleştirilerin
ilk sırasında yer alacaktır. Tasarım
konusunda bu otomobilin en önemli
özelliği bize göre kendine has bir
stili olması ve markanın genel hatları
ile de uyum içinde olması.
Murat Tosun/Sapanca
Sonuç
Skoda Yeti Greenline, tüketim konusunda
“cimri” olarak adlandırılabilecek sonuçlara
imza atıyor. Bu sayede çevreci
de olabilen 1.6 lt TDI motor, performans
beklentilerini rahatça karşılarken,
ortaya çıkan tüketim sonuçları sanıyoruz
herkesin yüzünü güldürecektir.
Sürüş karakteri açısından önemli bir sıkıntı
yaşamadığımız araçlardan biri olan
Yeti Greenline, güven veren bir karaktere
sahip. Şehir içi, otoyol, hafif arazi
şartları, hatta karlı zeminlerde bile
Yeti başarılı bir sürüş karakteri sergiliyor.
Yeterli konforu da sunabilen Yeti,
Greenline adlı yeni seçeneğiyle başarılarını
daha da yukarılara taşıyacak gibi
görünüyor.
Bir yanıt yazın